O Μαρκ Μάρκεθ (Repsol Honda) ήταν ο νικητής στον αγώνα στην πίστα MotorLand Aragón σε ένα Grand Prix με πολύ έντονο συναγωνισμό και υψηλές θερμοκρασίες.
Οι θερμοκρασίες ανέβηκαν κατακόρυφα την ημέρα του αγώνα την ώρα που οι αναβάτες έπαιρναν τις θέσεις τους στη σχάρα της εκκίνησης. Ως αποτέλεσμα, αρκετές ομάδες έσπευσαν την τελευταία στιγμή να αλλάξουν την προκαθορισμένη επιλογή των Michelin Power Slicks ελαστικών τους με στόχο να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά την άνοδο θερμοκρασίας. Καθώς όλες οι προετοιμασίες ολοκληρωνόντουσαν για την εκκίνηση του αγώνα η θερμοκρασία στην πίστα είχε αγγίξει τους 45ο Κελσίου – υψηλότερη από κάθε άλλη φορά στην πίστα της Aragón σε αγώνα MotoGP – κι έπειτα απ’όλες τις αλλαγές των ελαστικών, τελικά πέντε από τα έξι διαθέσιμα μείγματα γομών χρησιμοποιήθηκαν σε διαφορετικούς συνδυασμούς απ’ όλους του αναβάτες.
Ο Χόρχε Λορένθο (Ducati Team) ξεκινούσε από την pole position έπειτα από μία συναρπαστική εμφάνιση που έκανε στις κατατακτήριες δοκιμές όπου σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο την τελευταία στιγμή, δυστυχώς, όμως, για τον Ισπανό, ο αγώνας έληξε σύντομα γι’αυτόν αφού έπεσε στην πρώτη στροφή της πίστας. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να τεθεί επικεφαλής ο ομόσταυλός του Αντρέα Ντοβιτσιόζο (Ducati Team), που διατηρήθηκε σε αυτή τη θέση για τους επόμενους 13 γύρους προτού υποκύψει στην έντονη πίεση του Μάρκεθ. Οι δυο τους έδωσαν συναρπαστικές μάχες στους υπόλοιπους 10 γύρους του αγώνα και η πρώτη θέση άλλαξε πολλές φορές μεταξύ τους καθώς πίεζαν τα ελαστικά της Michelin στο όριό τους σε μία πίστα που πλέον είχε λιγότερη πρόσφυση λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας. Ο Μάρκεθ χρησιμοποιούσε σκληρό μείγμα γόμας στον εμπρός τροχό και μαλακό στον πίσω, ενώ ο Ντοβιτσιόζο «φορούσε» ζευγάρι σκληρό/σκληρό μείγμα γόμας και στους δύο τροχούς ωστόσο και οι δύο οδηγοί έδωσαν μία πολύ σκληρή μάχη στους τελευταίους γύρους με τις μοτοσικλέτες τους που έχουν μεν διαφορετικά χαρακτηριστικά αλλά πίεσαν εξίσου τα ελαστικά τους και είχαν άριστες επιδόσεις από τα διαφορετικά μείγματα γομών που φορούσαν. Ο Μάρκεθ πέρασε τελικά πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, δίνοντάς του διπλό λόγο πανηγυρισμού αφού νωρίτερα την ίδια εβδομάδα η πίστα MotorLand Aragón έδωσε το όνομα του σε μία από τις στροφές της. Πλέον ο αναβάτης της Honda ηγείται στην βαθμολογική κατάταξη με 72 βαθμούς διαφορά με μόλις πέντε αγώνες που απομένουν για να λήξει η φετινή σεζόν.
Ο Ντοβιτσιόζο τερμάτισε δεύτερος μπροστά από τον συμπατριώτη του Αντρέα Ιανόνε (Team SUZUKI ECSTAR). Ο τελευταίος χρησιμοποιούσε μεσαίο μείγμα γόμας στον εμπρός τροχό και μαλακό στον πίσω – που σημαίνει ότι στις τρεις θέσεις του βάθρου βρέθηκαν τρεις διαφορετικοί κατασκευαστές που χρησιμοποιούσαν διαφορετικά ζευγάρια ελαστικών όσον αφορά τα μείγματα γομών τους. Ο Ιανόνε λίγο πριν το τέλος είχε αναμειχθεί κι αυτός στην μάχη για την πρώτη θέση και βρέθηκε σε αυτή στιγμιαία ωστόσο, τελικά παρέμεινε τρίτος μπροστά από τον ομόσταυλό του Άλεξ Ρινς (Team SUZUKI ECSTAR). Στην πέμπτη θέση ανέβηκε ο Ντάνι Πεντρόζα (Repsol Honda) ενώ έκτος ήρθε ο Άλέιξ Εσπαργκαρό (Aprilia Racing Team Gresini) που έφερε την μοτοσικλέτα της Aprilia στην καλύτερη θέση που έχει επιτευχθεί στην φετινή σεζόν κερδίζοντας όμως την πρώτη θέση στην κατηγορία First Independent Rider.
Η Michelin και όλες οι ομάδες των MotoGP πλέον πακετάρουν τον εξοπλισμό τους στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους για τον πρώτο μακρινό εκτός Ευρώπης αγώνα, καθώς το πρωτάθλημα κατευθύνεται στην Ασία, με πρώτη στάση στην Ταϊλάνδη, όπου η πίστα Chang International Circuit in Buriram θα φιλοξενήσει τον αγώνα Thai Grand Prix την Κυριακή 7 Οκτωβρίου.
Μαρκ Μάρκεθ – Repsol Honda:
«Σήμερα, τα ελαστικά ήταν αυτά που αποφάσισαν για το αποτέλεσμα του αγώνα. Πήρα κάποιο ρίσκο αλλά στην ουσία δεν ήταν ρίσκο για μένα γιατί πίστευα τι αισθανόμουν ότι θα απέδιδε καλύτερα. Επέλεξα μαλακό μείγμα γόμας στον πίσω τροχό γιατί όταν χρησιμοποίησα σκληρό στις δοκιμές ήμουν μεν γρήγορος ωστόσο δεν τον ένιωθα πολύ καλά. Το μαλακό είχε επίσης καλές επιδόσεις αλλά πήρα κάποιο ρίσκο γιατί δεν το είχα δοκιμάσει σε τόσο υψηλές θερμοκρασίες σαν τις σημερινές. Οι επιδόσεις του ήταν πολύ καλές στη διάρκεια του αγώνα και μπορούσα να το συντηρήσω με καλό τρόπο. Πιστεύω ότι συνεργαστήκαμε άψογα με τον τεχνικό της Michelin γιατί συνδυάσαμε το καλύτερο ελαστικό, για το ρυθμό μου και γενικά τις επιδόσεις του για όλη τη διάρκεια του αγώνα».
Πιέρο Ταραμάζο – Michelin Motorsport Two-Wheel Manager:
«Η υψηλή θερμοκρασία ήταν ο μεγαλύτερος αντίπαλός μας αυτό το σαββατοκύριακο, καθώς ήταν πολύ πιο υψηλή απ’ ό,τι έχουμε συναντήσει ποτέ σε αυτή την πίστα κι έπειτα από τα προεπιλεγμένα ελαστικά που είχαμε ορίσει τον Μάρτιο δεν γνωρίζαμε ότι θα μπορούσε να ήταν τόσο ζεστός ο καιρός. Την ημέρα του αγώνα η θερμοκρασία σημείωσε ακόμη μεγαλύτερη άνοδο και η επιφάνεια της ασφάλτου ήταν αρκετά ολισθηρή ωστόσο, η γκάμα των ελαστικών μας κατάφερε να ανταπεξέλθει πολύ καλά κάτω από αυτές τις συνθήκες και αποδείχτηκε με το αποτέλεσμα όπου τρεις διαφορετικοί συνδυασμοί ελαστικών ανέβηκαν στο βάθρο στις μοτοσικλέτες τριών κατασκευαστών. Για άλλη μία φορά, πέντε από τα έξι μείγματα γομών χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα και το γεγονός ότι το μαλακό και σκληρό μείγμα γόμας των πίσω ελαστικών βρέθηκαν αντίστοιχα στην πρώτη και δεύτερη θέση του βάθρου επιβεβαιώνει και πάλι τον αρχικό μας στόχο που δεν είναι άλλος από το να παρέχουμε ελαστικά που να χρησιμοποιούνται όλα στις συνθήκες αγώνα και στην διάρκεια των τριών ημερών και οι χρόνοι βελτιώθηκαν από τις προηγούμενες δύο φορές που έχουμε βρεθεί σε αυτή την πίστα. Τώρα βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα πρόκληση καθώς πάμε στην Ταϊλάνδη για τον πρώτο Grand Prix που θα διεξαχθεί σε αυτή τη χώρα».