Μόνο ο Καραμανλής βλέπει βελτίωση του κυκλοφοριακού…στο μέλλον

Μόνο ο Καραμανλής βλέπει βελτίωση του κυκλοφοριακού…στο μέλλον

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα που μαστίζει το κέντρο της Αθήνας σηκώνει ψιλά στην ατζέντα του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον υπουργό Κώστα Αχ. Καραμανλή να παρουσιάζει προ ημερών το σχέδιο του 4 + 4 κινήσεων στο 5ο Autoforum. Στο σχέδιο του υπουργού τα μισά σημεία ανήκουν στο μέλλον, ενώ η επέκταση της Αττικής Οδού δημιουργεί ένα ακόμα μοτίβο σχετικά με τον τρόπο που σχεδιάζει το υπουργείο τη «λύση» του κυκλοφοριακού.

Στην παρουσίαση του μεταξύ άλλων σχολίασε ότι «το σχέδιο αυτό απαντά στα προβλήματα του σήμερα, αλλά αντιμετωπίζει και τις ανάγκες του αύριο. Βάζει τα θεμέλια για μια Αττική πιο εύκολη, πιο προσβάσιμη, πιο ανθρώπινη. Και αναπτύσσεται σε 4+4 κινήσεις: 4 κινήσεις που έχουν ήδη γίνει, για άμεσα αποτελέσματα, και 4 κινήσεις για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του αύριο, ώστε να μη γίνει η Αθήνα πόλη απροσπέλαστη».

Όσον αφορά τις 4 κινήσεις αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού «με άμεσα αποτελέσματα», ο ίδιος ανέφερε τον «Καθαρό Δακτύλιο» αλλά και τα «περισσότερα λεωφορεία που υπάρχουν στον δρόμο», χωρίς ωστόσο να κάνει λόγο για την ποιότητα τους, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο τα προμηθεύτηκε το ελληνικό Δημόσιο -με leasing- αλλά και τις βλάβες που προέκυψαν ήδη από τις πρώτες ημέρες της προμήθειας τους.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκύπτει από τις «4 κινήσεις για το αύριο της Αττικής» που παρουσίασε ο υπουργός για τη λύση του κυκλοφοριακού. Μίλησε για μια μελλοντική προμήθεια 650 νέων, σύγχρονων οχημάτων, με βάση την ηλεκτροκίνηση τα οποίο είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Σημείωσε ότι τα πρώτα νέα, ηλεκτροκίνητα, λεωφορεία αναμένονται στις αρχές του 2023.

Εντύπωση μάλιστα προκάλεσε το γεγονός ότι μιλώντας για τα μεγάλα οδικά έργα της Αττικής για τη μείωση του κυκλοφοριακού, τόνισε ότι προχωρούν οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα, χωρίς φυσικά να αναφέρει ότι προφανώς πρόκειται για δρόμους με διόδια.

«Αυτοί οι διαγωνισμοί είναι δύσκολοι και δαιδαλώδεις, τουλάχιστον όμως αυτή τη φορά έχουμε χρηματοδότηση. Πολύ βασικό. Δηλαδή έχουμε τα απαραίτητα χρήματα για τα πάρουμε τα λεωφορεία. Διότι παλιότερα, ξέρετε τι έκαναν; Πολλές φορές ανακοίνωναν ότι θα πάρουν κάτι, χωρίς να έχουν τα χρήματα. Και μετά απλά πέταγαν το μπαλάκι των ευθυνών δεξιά κι αριστερά», σχολίασε. Επιπλέον, δεν παρέλειψε να βάλει στην ατζέντα τα μελλοντικά έργα του μετρό, χωρίς φυσικά να αναφερθεί στο μετρό της Θεσσαλονίκης. Στο μετρό της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε σε συνέντευξη του στον ΑΝΤ1 λίγες ημέρες αργότερα, αφού πρώτα παραδέχτηκε στον εαυτό του ότι «ακόμη και οι πιο κακόπιστοι παραδέχονται ότι η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έχει βελτιωθεί σημαντικά», σημειώνοντας ότι η ανανέωση του στόλου στη συμπρωτεύουσα είναι ακόμη μεγαλύτερη από ό,τι στην Αθήνα.

Για το μετρό της Θεσσαλονίκης ανέφερε ότι: «Η εκτίμηση και η δέσμευση που έχουμε δώσει ως Κυβέρνηση είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης να λειτουργήσει στο τέλος του 2023» και πρόσθεσε: «Εμείς είχαμε πει Απρίλιο του 2023, αλλά κάποιοι μας έτρεξαν, με «πολιτική κάλυψη» σε προσφυγές για το σταθμό Βενιζέλου και πήγαν το έργο μήνες πίσω. Αλλά το 90% του έργου έχει ολοκληρωθεί. Τις επόμενες ημέρες θα δείτε κι άλλες πλατείες, που ήταν εργοτάξια για πάνω από 12 χρόνια ταλαιπωρώντας τους Θεσσαλονικείς, να παραδίδονται πίσω στην πόλη και αυτό είναι μία ένδειξη ότι το έργο βρίσκεται στο τελευταίο του στάδιο».

Documento Newsletter