Μόνιμος «πελάτης» του Νίκου Μαστοράκη ο Δήμος Αλίμου

Μόνιμος «πελάτης» του Νίκου Μαστοράκη ο Δήμος Αλίμου

Στις 96.000 ευρώ ανέρχεται η τελευταία σύμβαση που ανέθεσε στον γνωστό παρουσιαστή, για τον οποίο έχει εξασφαλίσει έως τώρα τζίρο 412.114 ευρώ μέσω απευθείας αναθέσεων

Στον πιο σταθερό πελάτη της εταιρείας παραγωγής του γνωστού παρουσιαστή Νίκου Μαστοράκη έχει εξελιχθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια ο Δήμος Αλίμου, που με σειρά απευθείας αναθέσεων και κατακυρώσεων έχει εξασφαλίσει τζίρο 412.114 ευρώ για τον παλαίμαχο και πάντα αμφιλεγόμενο… entertainer.

Ο Δήμος Αλίμου από το 2019 συνάπτει αδιαλείπτως συμβάσεις έργου με την εταιρεία παραγωγής Omega Entertainment, συμφερόντων Ν. Μαστοράκη, προκαλώντας αρκετές φορές το ενδιαφέρον της τοπικής αντιπολίτευσης αλλά και μεγάλων μέσων ενημέρωσης για τη σχεδόν εμμονική επιλογή στη συγκεκριμένη εταιρεία, αδιαφορώντας προφανώς για το βεβαρυμένο πολιτικό παρελθόν του ιδιοκτήτη της. Omega Entertainment είναι η επωνυμία της επιχείρησης, με διακριτικό τίτλο τα αρχικά του γνωστού παρουσιαστή, N. M. Entertainment.

Με… μικρές συμβάσεις μερικών δεκάδων χιλιάδων ευρώ ο Δήμος Αλίμου μετατράπηκε μέσα σε τέσσερα χρόνια σε «αιμοδότη» της Omega. Οι σφοδρές αντιδράσεις για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, τη μη εμφανή αναγκαιότητα των συνεχών αναθέσεων και το ποιόν του Ν. Μαστοράκη δεν πτόησαν τον δήμαρχο Αλίμου Ανδρέα Κονδύλη πάντως. Ετσι, στα τέλη Ιουλίου, λίγους μήνες πριν από τις δημοτικές εκλογές δηλαδή, ο δήμος έρχεται σε συμφωνία-μαμούθ ύψους 95.596 ευρώ με την Omega Entertainment.

Κι αν κανείς αναρωτηθεί γιατί ένας δήμος να ξοδεύει τέτοια ποσά σε μια εταιρεία κινηματογραφικών παραγωγών, η απάντηση βρίσκεται, όπως πάντα, στη λέξη-κλειδί «τουρισμός». Η Omega καλούνταν να ετοιμάσει προωθητικά βίντεο τόσο για τον ίδιο τον Αλιμο ως πόλο έλξης τουρισμού αλλά και για ειδικές εκδηλώσεις, όπως εκθέσεις αντικών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

Αθηναϊκή «Ριβιέρα» με… Αμερικανούς παρουσιαστές

Πάντως η τελευταία «εκκωφαντική» συμφωνία του Δήμου Αλίμου με την Omega διαφέρει από τις προηγούμενες 13 σε δύο σημεία. Αφενός ως προς το ύψος της, που ξεπερνά τις 95.000 ευρώ ενώ οι προηγούμενες κυμαίνονταν ως επί το πλείστον περίπου στις 20.000 ευρώ, και αφετέρου στο γεγονός πως δεν πρόκειται για απευθείας ανάθεση, αλλά για ανάθεση ύστερα από διαγωνισμό, στον οποίο όμως «ως διά μαγείας» μοναδικός μειοδότης δεν ήταν άλλος από την εταιρεία του Ν. Μαστοράκη.

Η σύμβαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια στις 27/7/2023 προβλέπει τη δημιουργία ενός αγγλόφωνου βίντεο με τον τίτλο «Video Alimos Vision» αξίας 96.596 ευρώ, με σκοπό να αναρτηθεί σε ειδική ιστοσελίδα Αlimos vision που θα δημιουργήσει ο δήμος και θα έχει σκοπό την ενημέρωση του αγγλόφωνου κοινού για τα μνημεία και τα αξιοθέατα της πόλης του Αλίμου.

Και αν αναρωτιέται κανείς πώς γίνεται ένα βίντεο για μια μικρή πόλη να κοστίζει τόσο, μάλλον δεν συνυπολογίζει το κόστος των εισιτηρίων από… τις ΗΠΑ!

Κι όμως, σύμφωνα με τον πίνακα κοστολόγησης που έχει αναρτήσει ο Δήμος Αλίμου, στην… τιμή των 96.596 ευρώ συμπεριλαμβάνονται και τα έξοδα μεταφοράς, διαμονής και μετακίνησης από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα για δύο παρουσιαστές…. εξ Αμερικής ορμώμενους, καθώς και οι μισθοί 17 ατόμων πλην του σκηνοθέτη για δώδεκα ημέρες γυρισμάτων στον Αλιμο.

Πώς απαντά ο δήμαρχος

Οπως είναι λογικό, οι συνεχείς αναθέσεις και αναλήψεις έργων από την Omega Entertainment, ενόψει μάλιστα των αυτοδιοικητικών εκλογών, προκάλεσαν την έντονη αντίδραση της τοπικής αντιπολίτευσης, που σε διαδοχικές αναρτήσεις της εγκαλεί τον δήμαρχο Ανδρ. Κονδύλη για τις επιλογές του.

Οπως σε πολλούς δήμους, ο προεκλογικός αγώνας πλέον δεν διεξάγεται κατά κύριο λόγο στις πλατείες και στο παραδοσιακό κυνήγι της αφίσας αλλά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ετσι λοιπόν η δημοτική παράταξη Εμείς στον Αλιμο, που ανέδειξε το ζήτημα της τελευταίας σύμβασης, σε ερωτήματα που απευθύνει στον Ανδρ. Κονδύλη αναρωτιέται μεταξύ άλλων: «Δεν υπάρχει ούτε μία ή ένας κάτοικος της χώρας μας που να έχει τα προσόντα ώστε να αναλάβει το έργο της παρουσίασης και εκφώνησης του βίντεο;».

Ο Ανδρ. Κονδύλης σε απάντηση με τη μορφή σχολίου αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Η Δημοτική μας Αρχή κατασκευάζει μία ιστοσελίδα για την τουριστική και ιστορική προβολή της πόλης μας, ώστε να τη γνωρίσουν καλύτερα (και να την αγαπήσουν) τόσο πολλοί νεότεροι κάτοικοί της όσο και επισκέπτες από όλον τον κόσμο. Η ιστοσελίδα θα έχει πολλές καινοτομίες και θα είναι σε δύο (2) γλώσσες, ελληνικά και αγγλικά, γεγονός που συνεπάγεται πολλά κόστη (παραγωγή υλικού, αμοιβές προσωπικού, φιλοξενία του υλικού σε servers κ.λπ.).

Εσείς επιλέξατε να αναφέρετε το ποσό, χωρίς να περιγράψετε σε τι αντιστοιχεί το ποσό αυτό και τι φτιάχνουμε με αυτό. Δηλ. δεν αναφέρετε τι αγοράζουμε με τα χρήματα αυτά, αλλά το παρουσιάζετε περίπου σαν να “χαρίζουμε” στον ανάδοχο ένα μεγάλο ποσό χωρίς λόγο. Ενώ η αλήθεια είναι ότι ετοιμάζουμε ένα πολύ πρωτοποριακό project, που θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάδειξη της πόλης μας και την τουριστική – οικονομική της ανάπτυξη».

Οι προηγούμενες αναθέσεις

Οι αναθέσεις του Δήμου Αλίμου δεν περιορίζονται στην τελευταία «πανηγυρική» των 95.000 ευρώ.

Η «γραμμή παραγωγής» αναθέσεων που υπήρχε μεταξύ του Δήμου Αλίμου και της Omega Entertainment του Ν. Μαστοράκη ξεκίνησε το 2019 με μια «μικρή» ανάθεση διοργάνωσης μουσικής εκδήλωσης στην παραλία, της τάξης των 8.680 ευρώ, και έκτοτε οι συνεργασίες δεν έχουν σταματήσει καθόλου.

Οι περισσότερες αναθέσεις έχουν γίνει προκειμένου να διοργανωθούν οι εκθέσεις αντικών μοτοσικλετών και αυτοκινήτων στην πόλη του Αλίμου. Μάλιστα, σε μια έξαρση αυτοαναφορικότητας, οι αφίσες γι’ αυτές τις εκθέσεις έφεραν μέχρι και τη φωτογραφία του Ν. Μαστοράκη δίπλα στο έμβλημα του Δήμου Αλίμου, που δεν είναι άλλο από την προτομή του Θουκυδίδη, ο οποίος, ως γνωστόν, καταγόταν από την περιοχή.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι σε μια από τις τελευταίες απευθείας αναθέσεις του 2023 η αξία της προσφερόμενης υπηρεσίας της εταιρείας του Ν. Μαστοράκη αποτιμήθηκε ακριβώς 54 ευρώ, κάτω από το όριο των 30.000 ευρώ που έχει τεθεί γι’ αυτές τις αναθέσεις.

Πάντως η κριτική που δέχεται η δημοτική αρχή για την «αδυναμία» της στον Ν. Μαστοράκη δεν είναι πρόσφατη, αφού ήδη από το 2020 υπάρχουν δημοσιευμένα άρθρα σε τοπικά ΜΜΕ που επικρίνουν τη συγκεκριμένη επιλογή του Ανδρ. Κονδύλη, ενώ το 2021, όταν το συνολικό ποσό των συμβάσεων ξεπέρασε τις 150.000 ευρώ, η δημοτική παράταξη Ανω-Κάτω στο Καλαμάκι είχε στραφεί εναντίον του δημάρχου κάνοντας λόγο για δεσμούς με τον «κονφερασιέ της χούντας» και τονίζοντας ότι «ο Μαστοράκης δεν μπορεί να είναι το πρόσωπο που υπαγορεύει και πρωταγωνιστεί στα πολιτιστικά δρώμενα και στις εκδηλώσεις του Αλίμου. Ο Μαστοράκης δεν διαφημίζει τον Αλιμο. Αντίθετα, τον δυσφημεί».

Σε ανάρτησή του πριν από μια από τις πολλές εκδηλώσεις με οχήματα που διοργάνωσε ο Ν. Μαστοράκης στον Αλιμο ζητά εθελοντές για να βοηθήσουν στις απαιτήσεις της διοργάνωσης με… πληρωμή ένα «χρυσοκέντητο» καπελάκι, μια μπλούζα και ελεύθερη πρόσβαση σε σάντουιτς και αναψυκτικά. Ομως ένας εθελοντής θα απολάμβανε την υπέρτατη τύχη όχι μόνο να απολαύσει όλα αυτά τα «προνόμια», αλλά και να γίνει ο προσωπικός βοηθός του ίδιου του Ν. Μαστοράκη, με την προϋπόθεση «να μη ζητήσει βαρέα και ανθυγιεινά», όπως λέει χαριτολογώντας στην ανάρτησή του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από τη Διαύγεια, πάντως, το σύνολο των αναθέσεων που έχει λάβει η Omega Entertainment συμφερόντων Ν. Μαστοράκη από τον Δήμο Αλίμου, συμπεριλαμβανομένης της σύμβασης για το «Video Alimos Vision», ανέρχεται στο ποσό των 412.114 ευρώ.

27/9/2019

Διοργάνωση μουσικής εκδήλωσης στην παραλία Αλίμου κόστους 8.680 ευρώ

11/9/2019

Διοργάνωση εκδήλωσης «Alimos classic car Sunday», τμήμα Α΄ κόστους 3.720 ευρώ

12/11/2019

«Κινηματογραφικές λήψεις εικόνων της πόλης του Αλίμου» κόστους 24.800 ευρώ

4/3/2020

Σύμβαση σεναρίου περιήγησης του Δήμου Αλίμου κόστους 24.800 ευρώ

7/4/2020

Παραγωγή – σκηνοθεσία ντοκιμαντέρ γύρω από τον Αλιμο κόστους 24.800 ευρώ

2/7/2020

Παροχή υπηρεσιών ετοιμασίας φακέλων και υποβολή υποψηφιότητας του δήμου σε 60 φεστιβάλ κόστους 17.856 ευρώ

14/12/2020

Σύμβαση για την υπηρεσία «Προώθηση βραβευμένου φιλμ σε streaming platforms και διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα» κόστους 24.800 ευρώ

14/12/2020

Σύμβαση για την υπηρεσία «Δημιουργία διαφημιστικών spots για διεθνή και εθνική προβολή του Αλίμου» κόστους 22.940 ευρώ

16/8/2022

Σύμβαση για την υπηρεσία παραγωγή υλικού για textless web video κόστους 59.272 ευρώ

5/9/2022

Σύμβαση για τη διοργάνωση εκδήλωσης «Alimos classic cars» κόστους 24.552 ευρώ

5/9/2022

Διοργάνωση εκδήλωσης «Alimos classic motorbike Sunday 2» κόστους 24.552 ευρώ

12/05/2023

Απευθείας ανάθεση για τη διοργάνωση εκδήλωσης «Alimos classic motorcycles» κόστους 24.800 ευρώ

18/5/2023

Απευθείας ανάθεση για τη διοργάνωση εκδήλωσης «Alimos classic cars» κόστους 29.946 ευρώ.

Documento Newsletter