Μια εμμονική κυβέρνηση εκδικείται και κόβει τα φτερά των νέων

Ακούω συχνά να λέγεται από τον πρωθυπουργό και την υπουργό Παιδείας ότι ενδιαφέρονται για τους μαθητές, για τη νεολαία και αυτό… αποδεικνύεται περίτρανα από όλα τα τερατώδη που έχουν γίνει σε αυτά τα δύο χρόνια.

Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς: τη συστηματική στοχοποίησή τους στην εξάπλωση της πανδημίας, τις αναφορές περί «αιώνιων φοιτητών», «άνομων» και «μπαχαλάκηδων», την εγκατάσταση της αστυνομίας εντός των πανεπιστημίων ή τη δραστική μείωση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ με τη θέσπιση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής; Μήπως ακόμη να θυμηθούμε ότι η κυβέρνηση συστηματικά καταπατά δικαιώματα, επενδύει στον φόβο, στη βία, στο αποφασίζομεν και διατάσσομεν;

Σχετικά με το τελευταίο δωράκι στους μαθητές, τη θέσπιση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στη μέση της σχολικής χρονιάς, κάτι που θα αφήσει εκτός πανεπιστημίων 25.000 υποψηφίους, αγνοώντας τις έντονες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, είναι από μόνο του τρανταχτή απόδειξη της έγνοιας που έχουν για τους μαθητές και την ψυχολογική πίεση που έχουν υποστεί τα δύο τελευταία σχολικά έτη. Προβάλλουν ως ισχυρισμό ότι με αυτό τον τρόπο εισάγονται στο πανεπιστήμιο φοιτητές που πληρούν ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, κατηγορούν τον ΣΥΡΙΖΑ ότι ως κυβέρνηση είχε ανοίξει τις πόρτες των πανεπιστημίων σε μαθητές με ιδιαίτερα χαμηλή επίδοση και ότι αυτό που διασφαλίζουν είναι η εισαγωγή των αρίστων στα πανεπιστήμια.

Πρόκληση αποτελεί και η παρουσίαση του διπλού μηχανογραφικού ως μεγάλη καινοτομία και φοβερή προσφορά ευκαιριών.

Είναι άλλη μια κοροϊδία, μια παραπλάνηση και μια απολύτως ταξική και ανάλγητη επιλογή. Η επιλογή της φοίτησης σε δημόσιο ΙΕΚ υπήρχε ήδη και πολλά παιδιά επέλεγαν μία από τις ειδικότητες των δημόσιων ΙΕΚ. Η διαφορά ήταν στον τρόπο εισαγωγής, απλώς τώρα υπερπροβάλλεται ως η δυνατότητα που έχουν τα παιδιά σε πολλές επιλογές. Επιπλέον το σπρώξιμο των υποψηφίων να δηλώσουν το μηχανογραφικό των ΙΕΚ είναι σκόπιμη κίνηση που απομακρύνει τα παιδιά από τα πανεπιστήμια, τα μπερδεύει, δεν τα αφήνει να ξαναπροσπαθήσουν και τους δημιουργεί τετελεσμένα.

Για να έρθουμε όμως στο δεδομένο που διαμορφώθηκε με την ανακοίνωση των βάσεων. Μένουν εκτός και δεν μπορούν να υποβάλουν μηχανογραφικό άριστοι μαθητές με την αιτιολογία ότι στο μάθημα ειδικότητας έγραψαν ελάχιστα πιο κάτω από την ελάχιστη βάση που έβαλαν τα πανεπιστήμια. Είναι πρωτοφανές, εκδικητικό και άδικο. Ως πολιτεία αντί να σκύψουν πάνω από αυτά τα παιδιά που δύο χρόνια τώρα ταλαιπωρούνται, κάνουν μάθημα μέσω μιας οθόνης με ανεπάρκειες και ελλείψεις και προσπαθούν να διαχειριστούν το άγχος και την αγωνία τους, τους δίνουν τη χαριστική βολή με ένα ανάλγητο μέτρο και δεν τους έδωσαν ούτε τον χρόνο να προσαρμοστούν.

Ακουσα την υπουργό Παιδείας να απαντά στην κριτική του Αλέξη Τσίπρα στη Βουλή προβάλλοντας ως επιχείρημα ότι εκείνοι θέλουν αποφοίτους και όχι εισακτέους. Αυτό που ισχύει είναι ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αποφάσισε το ποσοστό αποφοίτων μέχρι το 2030 να φτάσει το 45%. Η ΝΔ επιχειρεί με την ελάχιστη βάση εισαγωγής να αδειάσει τα πανεπιστήμια και να εκπληρώσει τον διακαή πόθο της που οδηγεί τους αποφοίτους του λυκείου στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Βλέπετε για τα ιδιωτικά ΙΕΚ κριτήριο είναι το φουσκωμένο πορτοφόλι, ενώ τα ακαδημαϊκά προσόντα πάνε περίπατο.

Η ΝΔ είναι πιστή σε ένα ακραίο νεοφιλελεύθερο μοντέλο που απαξιώνει τη δημόσια παιδεία, κάτι που επιχείρησε και το 2013 με τις καταργήσεις τομέων στα ΕΠΑΛ και τη διαθεσιμότητα-απόλυση 2.500 εκπαιδευτικών. Η ΝΔ ό,τι δεν πρόλαβε τότε θα το αποτελειώσει τώρα. Δεν άλλαξε σε τίποτε, ο στόχος της είναι ένας: απαξιωμένη δημόσια παιδεία, παιδιά με κομμένα τα φτερά και ιδιώτες να… μεγαλουργούν.

Η Ευαγγελία Μανιτσούδη είναι εκπαιδευτικός