Ένας γνωστός μουσικοσυνθέτης, η γνωστή ηθοποιός σύζυγός του, ένας Ταγματάρχης Πιλότος της Πολιτικής Αεροπορίας, που η ίδια δεν τον ξέρει, η τραπεζική υπάλληλος σύζυγός του και μία απόφαση της Δικαιοσύνης που προκαλεί.
Πριν λίγες ημέρες εκδόθηκε μία εξαιρετικά περίεργη απόφαση από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, για μία δίκη που χωρίς λόγο κράτησε πολλές συνεδριάσεις.
Κατηγορούμενη και μηνύτρια μία γνωστή 72χρονη ηθοποιός, που βρέθηκε στο εδώλιο της κατηγορουμένης για τα αδικήματα της απλής σωματικής βλάβης, της ψευδορκίας μάρτυρα και της ψευδούς καταμήνυσης, μετά από μήνυση ενός 65χρονου κατά δήλωσή του Ταγματάρχη του Ελληνικού Στρατού και Πιλότου της Πολιτικής Αεροπορίας, που, όπως αποδείχθηκε, ήταν απλά έφεδρος, και η Πολιτική Αεροπορία δεν τον έχει καταχωρημένο στα μητρώα της. Ο ίδιος κατηγορούμενος δήλωνε κατά καιρούς ντεντέκτιβ, πιανίστας, διευθυντής της χορωδίας των ενόπλων δυνάμεων, και υποψήφιος πολιτευτής με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας.
Στο ίδιο Δικαστήριο, κατηγορούμενος και μηνυτής ήταν και ο παραπάνω 65χρονος, ιδιοκτήτης εταιρείας ειδών ασφαλείας και επικοινωνιών.
Το περιστατικό έγινε τον Ιούνιο του 2015 στο Νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν», όπου η γνωστή ηθοποιός, συνοδευόμενη από μία γνωστή της, επιχείρησε να επισκεφθεί τον σύζυγό της, που νοσηλευόταν εκεί, ενόσω εκκρεμούσε και συνεχίζει να εκκρεμεί σήμερα αυτεπάγγελτη αίτηση για την υποβολή του σε δικαστική συμπαράσταση, που είχε υποβάλει ο ίδιος ο τότε Προϊστάμενος του Πρωτοδικείου Αθηνών, Σπυρίδων Γεωργουλέας, γνωστός από πολύ σοβαρές υποθέσεις διαφθοράς που είχε χειριστεί ως Ανακριτής (υπόθεση Χρυσής Αυγής, υπόθεση Energa-Φλώρου).
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο 65χρονος κατηγορείται ότι επιτέθηκε στην 72χρονη, με ιδιαίτερη βία, και τις προκάλεσε διάφορες πολύ σοβαρές σωματικές κακώσεις. Ο ίδιος ισχυρίστηκε στις Αρχές ότι δεν της επιτέθηκε ποτέ, και ότι η ίδια του επιτέθηκε χτυπώντας τον με την τσάντα της, επειδή επιδίωκε να σκοτώσει τον σύζυγό της, αφαιρώντας του τους ορούς.
Και οι δύο αλληλομηνύθηκαν. Κατά τη διάρκεια της αστυνομικής προανάκρισης, η 72χρονη ζήτησε από τον Διοικητή του Α.Τ. Αμπελοκήπων να κατασχεθεί ο ορός, για να αποδειχθεί ότι δεν είχε τα δικά της δακτυλικά αποτυπώματα, ούτε το DNA της. Όταν ο Διοικητής κατέφτασε στο Νοσοκομείο δεν του παραδόθηκε ο ορός, ο οποίος τελικά εξαφανίστηκε και δεν αποτέλεσε σώμα της δικογραφίας. Κατά την μεταγωγή των συλληφθέντων στον Εισαγγελέα, ο 65χρονος αρνήθηκε να φωτογραφηθεί στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών, με αποτέλεσμα να σχηματιστεί και άλλη δικογραφία σε βάρος του, από τον Εισαγγελέα Ποινικής Δίωξης, κ. Σπυρίδωνα Παππά.
Και οι δύο συλληφθέντες επισκέφθηκαν τον Ιατροδικαστή Υπηρεσίας, Νίκο Καλόγρηα, ο οποίος για την 72χρονη βεβαίωσε ότι πράγματι έφερε σωματικές κακώσεις, που προκλήθηκαν από θλων-αμβλύ όργανο, τις οποίες, άλλωστε, είχε φωτογραφήσει η ίδια, ενώ για τον 65χρονο βεβαίωσε ότι έφερε πλατειές εκδορές μόνο στους δύο αγκώνες του, χωρίς να μπορούσε να βεβαιώσει ιατροδικαστικώς το μέσο με το οποίο είχαν προκληθεί.
Κατά τη διάρκεια της δίκης, εξετάστηκε ο 89χρονος σύζυγος, γνωστός μουσικοσυνθέτης, ο οποίος μεταξύ άλλων απάντησε ότι το περιστατικό του 2015 έγινε το 1900 ή το 2018. Το Δικαστήριο προφανώς δεν επέτρεψε αρκετές ερωτήσεις στον συγκεκριμένο μάρτυρα, λόγω της κατάστασης στην οποία βρισκόταν.
Στο δικαστήριο αναγνώστηκαν διάφορα έγγραφα ιατροδικαστών, μεταξύ των οποίων και έγγραφο του ιατροδικαστή, Νίκου Καλόγρηα, στο οποίο βεβαιωνόταν ότι η τσάντα μπορεί να θεωρηθεί θλων-αμβλύ όργανο, αλλά βάσει των κακώσεων που ο ίδιος είδε δεν μπορούσε να αποφανθεί για το όργανο προκλήσεώς τους, και γι’αυτό δεν έγραψε «θλων-αμβλυ όργανο». Τόσο η Προϊσταμένη της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Λαμίας, Αποστολία Ακριβούση, όσο και ο ιατροδικαστής, Σωκράτης Τσαντίρης, βεβαίωσαν ότι οι κακώσεις του 65χρονου παραπέμπουν σε κακώσεις που προκλήθηκαν επί πτώσης σε ανένδοτη επιφάνεια, και ότι δεν μπορούν να έχουν προκληθεί από μία γυναικεία τσάντα.
Η δίκη που έγινε σε στιγμές μεγάλης έντασης, κράτησε επί τρεις ολόκληρες συνεδριάσεις, κατά τη διάρκεια των οποίων προσκομίστηκε, από τον συνήγορο υπεράσπισης της 72χρονης, φωτογραφία του 65χρονου που λήφθηκε την ημέρα του περιστατικού στον δημόσιο χώρο του Αστυνομικού Τμήματος Αμπελοκήπων, όπου φαινόταν ευθέως ότι δεν έφερε καμία κάκωση στα χέρια του, και ότι δεν είχε γάζες μέχρι τους καρπούς του, όπως ο ίδιος κατέθεσε στο Δικαστήριο.
Μετά από σφοδρές αντιδράσεις των συνηγόρων υπεράσπισης του 65χρονου, το δικαστήριο απαγόρευσε την επίδειξη του πιο αξιόπιστου αποδεικτικού στοιχείου, λέγοντας ότι δεν λήφθηκε με την συναίνεσή του.
Εντύπωση προκάλεσε που το Δικαστήριο, σε πρόδηλη αντίφαση με την προηγούμενη απόφασή του, ανέγνωσε όλα τα έγγραφα του 65χρονου, στα οποία περιλαμβάνονταν και ευαίσθητα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα του 89χρονου, δηλαδή έγγραφα των ψυχιάτρων που είχαν επιληφθεί της υπόθεσής του, χωρίς να αναγνώσει μία φωτογραφία που λήφθηκε σε δημόσιο χώρο, που η οποία δεν αποτελεί καν ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο.
Έκπληξη προκάλεσε έγγραφο ψυχιάτρου, γνωστού από την υπόθεση Φλώρου, ο οποίος βεβαίωσε για την πλήρη ικανότητα του μάρτυρα, όπως και άλλο έγγραφο ψυχιάτρου, γνωστού από διάφορες υποθέσεις, με το οποίο βεβαιωνόταν ότι ο συγκεκριμένος μάρτυρας δεν είχε την παραμικρή νοητική έκπτωση που αναμένεται για άτομα της ηλικίας του. Ενός 89χρονου μάρτυρα που εκτός των άλλων δεν θυμόταν πότε έγινε το περιστατικό, καταθέτοντας ότι αυτό έγινε το 1900 ή το 2018, ενός μάρτυρα που κατά περίεργο τρόπο όλα αυτά τα χρόνια δεν εκτελείται παραγγελία του αρμόδιου Εισαγγελέα για διενέργεια κοινωνικής έρευνας, λόγω παρακώλυσής της από τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου «Ερρίκος Ντυνάν, ενός μάρτυρα που μετά την εμφάνιση του 65χρονου στη ζωή του μετέφερε ένα εκατομμύριο περίπου ευρώ στο εξωτερικό…
Όπως προέκυψε από τη δίκη, κατόπιν καταγγελίας και του σωματείου «Γραμμή Ζωής» (silver alert), εκκρεμεί ανακριτική δικογραφία για πολύ σοβαρά αδικήματα απάτης σε βάρος του υπέργηρου μουσικοσυνθέτη, ο οποίος, όπως αποδείχθηκε στη δίκη, έχει περιουσία πολλών εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς να υπάρχει κανείς εν ζωή κοντινός ή μακρινός συγγενής του, παρά μόνον η σύζυγός του, το ελληνικό δημόσιο, και ο 65χρονος που δήλωσε ότι τον ήξερε τυχαίο από μικρό παιδάκι όταν έπαιζε πιάνο, αλλά είχε να τον δει 50 χρόνια, επειδή έλειπε στην Αμερική, και τυχαία τον ανακάλυψε όταν και πάλι τυχαία πήγε να μισθώσει ένα διαμέρισμα, που δεν ήξερε ότι ήταν δικό του…Ο 65χρονος είναι σύζυγος πρ. διευθύντριας της Αγροτικής Τράπεζας, όπου οι δύο ηλικιωμένοι διατηρούσαν στο παρελθόν τις τραπεζικές καταθέσεις τους.
Μέχρι σήμερα η Ελληνική Δικαιοσύνη δικαίωσε την σύζυγό του, απορρίπτοντας την αγωγή διαζυγίου του, επειδή έκρινε ότι ήταν πάντοτε δίπλα του, προστατεύοντάς τον.
Νομικοί και δικαστικοί κύκλοι εκτιμούν ότι η συγκεκριμένη απόφαση που εκδόθηκε είναι αντιφατική, και συνδυάζουν το αποτέλεσμα με τον τρόπο διεύθυνσης της ακροαματικής διαδικασίας από την Πρόεδρο, Ελένη Μοτσοβολέα, και την πρόταση της Εισαγγελέως, Μαρίας Μπερέτη, να μην αναγνωστεί κανένα έγγραφο της κατηγορουμένης 65χρονης, απ’αυτά που έφερνε συνεχείς αντιρρήσεις η υπεράσπιση του 65χρονου.
Τελικά το Δικαστήριο δεν καταδίκασε την 72χρονη, αλλά αθώωσε τον 65χρονο για τις σημαντικότερες από τις κατηγορίες που αντιμετώπιζε, δεχόμενο ότι και οι δύο είχαν δίκαιο. Η συγκεκριμένη αντίφαση της απόφασης πρόκειται να απασχολήσει τα αρμόδια όργανα της Δικαιοσύνης, γιατί δεν μπορεί σε ένα κοινωνικό κράτος δικαίου να μην υπάρχουν μηχανισμοί που προστατεύουν τα αδύναμα ηλικιωμένα θύματα, και τα πραγματικά θύματα να θυματοποιούνται περισσότερο.
Γιατί στην ελληνική δικαιοσύνη δεν μπορεί να κακοποιούνται οι κάθε λογής «καθαρίστριες» και να δικαιώνονται όσοι «καθαρίζουν» με διαδικασίες που δεν είναι τιμητικές για την ίδια την υπόστασή της.