Μια απάντηση της ΣΤΑ.ΣΥ. που επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ του Documento και δημιουργεί πολλά νέα ερωτήματα

Μια απάντηση της ΣΤΑ.ΣΥ. που επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ του Documento και δημιουργεί πολλά νέα ερωτήματα

Την απάντηση τους απέστειλαν οι Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ.) σχετικά με το δημοσίευμα στο φύλλο του Documento της 21ης Ιανουαρίου 2024, με τίτλο «Πάμε κι όπου βγει και στον Ηλεκτρικό», η οποία ουσιαστικά επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ της εφημερίδας.

Το άρθρο αναδεικνύει τα τραγικά προβλήματα που υπάρχουν στην παλαιότερη γραμμή μετρό της Αθήνας, την υπόθεση του εργατικού δυστυχήματος του Πέτρου Γιάμαλη, την παντελή αδιαφορία της κυβέρνησης Μητσοτάκη και ειδικά του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή για την κατάσταση της Γραμμής 1.

Η υπόθεση του Πέτρου Γιάμαλη ανέδειξε το απόλυτο κενό ασφαλείας που υπάρχει για τους εργαζόμενους αλλά και για το επιβατικό κοινό. Ο Πέτρος Γιάμαλης σκοτώθηκε στις 16 Νοεμβρίου του 2021 και το «Σχέδιο Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών» που επικαλείται η ΣΤΑ.ΣΥ., 26 μήνες μετά τον θάνατό του ακόμη να εκδοθεί σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Τέλος πολλά είναι τα ερωτήματά που προκαλούνται από την απάντηση της ΣΤΑ.ΣΥ σχετικά με την αντικατάσταση των στρωτήρων στο επίμαχο τμήμα της γραμμής Πειραιά-Φάληρου.

Η δημοσιογραφική έρευνα αναδεικνύει άλλα δεδομένα, ενώ επόπτης του έργου, όλως τυχαίως, ορίστηκε την επομένη της δημοσίευσής του Documento στις 22 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τη σχετική ανάρτηση στη Διαύγεια.

Ολόκληρη η απάντηση της ΣΤΑ.ΣΥ

«Αθήνα, 21 Ιανουαρίου 2024

Προς: Εφημερίδα «DOCUMENTO»

Με αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας σας, με τίτλο «Πάμε κι όπου βγει και στον ηλεκτρικό» στις 21/01/2024 και σε απάντηση όσων αναφέρονται σε αυτό, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα ακόλουθα:

Παρεμβάσεις ευρείας κλίμακας είναι σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες στο δίκτυο της Γραμμής 1 του Μετρό «Πειραιάς – Κηφισιά», σε μια προσπάθεια να αναβαθμιστούν και να εκσυγχρονιστούν οι εγκαταστάσεις και ο στόλος των συρμών στην ιστορική  και παλαιότερη Γραμμή Μετρό των Σταθερών Συγκοινωνιών.

Μεταξύ των παρεμβάσεων που υλοποιούνται αυτή την περίοδο, είναι και η αντικατάσταση των ξύλινων στρωτήρων στο τμήμα Φάληρο – Πειραιάς, μήκους 2,5 χλμ. Η αντικατάσταση των πρώτων 150 στρωτήρων έγινε το 2023 και τον Οκτώβριο του ίδιου έτους το Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ κατακύρωσε διαγωνισμό για την αντικατάσταση 1.000 ακόμη στρωτήρων, έργο προϋπολογισμού 380.000 ευρώ, που εκτελείται τις νυχτερινές ώρες οπότε και δεν διεξάγεται μεταφορικό έργο. Στο συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής ο έλεγχος είναι συνεχής και γίνονται όλες οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης, που απαιτούν βραδυπορία των συρμών, με γνώμονα πάντα την ασφαλή λειτουργία.   

Με το 50% του στόλου των συρμών και στις 3 Γραμμές του Μετρό  ακινητοποιημένο και παροπλισμένο πριν 5 χρόνια στα αμαξοστάσια, η ΣΤΑ.ΣΥ έθεσε τα τελευταία χρόνια σε εφαρμογή ένα συνολικό σχέδιο δράσεων για την ανασύνταξη του στόλου. Σταδιακά μέσα σ΄ αυτά τα χρόνια 20 ακινητοποιημένοι συρμοί στις Γραμμές 2 & 3 και 3 συρμοί στη Γραμμή 1 ανατάχθηκαν και επανακυκλοφορούν. Αυτήν την περίοδο 14 συρμοί της Γραμμής 1 ανακαινίζονται τμηματικά στον Βόλο και από τις αρχές ως το τέλος του επόμενου χρόνου οι συρμοί αυτοί σταδιακά θα επανακυκλοφορήσουν, έχοντας υποστεί μια ολική τεχνική και αισθητική αναβάθμιση. Η εξέλιξη αυτή θα ενισχύσει το μεταφορικό έργο και θα επαναφέρει στη Γραμμή 1 χρονοαποστάσεις αντίστοιχες με αυτές των 2 άλλων γραμμών του Μετρό. Οι βλάβες σε ένα δίκτυο, που λειτουργεί 19 ώρες αδιάκοπα και καθημερινά, για να εξυπηρετήσει χιλιάδες επιβάτες, είναι τεχνικά αναμενόμενες. Οι συρμοί που δρομολογούνται καθημερινά είναι ικανοί και ασφαλείς για την εκτέλεση μεταφορικού έργου. Η τακτική τους συντήρηση γίνεται στους προβλεπόμενους χρόνους από το προσωπικό των τεχνικοεπισκευαστικών βάσεων της ΣΤΑ.ΣΥ, που διαθέτει την απαιτούμενη τεχνογνωσία και εμπειρία.

Στις επιπρόσθετες παρεμβάσεις που είναι σε εξέλιξη στη Γραμμή 1 του Μετρό και αγγίζουν τα 2 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνονται: η αντικατάσταση σε όλο το δίκτυο των παλαιών φωτιστικών και λαμπτήρων φθορίου με φωτιστικά και λαμπτήρες τεχνολογίας Led, η αντικατάσταση 5.600 μέτρων της περίφραξης από συρματόπλεγμα με νέα κιγκλιδώματα, η αντιολισθητική προστασία των εκτεθειμένων επιφανειών, ο χρωματισμός του συνόλου των εγκαταστάσεων, καθώς και η ενίσχυση της φύλαξης της Γραμμής με εναέρια μέσα (drones). Τα τεχνικά συνεργεία  της ΣΤΑ.ΣΥ καθημερινά παρεμβαίνουν και αποκαθιστούν φθορές σε σημεία  τοιχοποιίας των σταθμών  που εμφανίζονται, κυρίως λόγω παλαιότητας και υγρασίας. Ενδεικτικά, τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται η ανακαίνιση του σταθμού «Ομόνοια». Η Γραμμή 1 επελέγη και για την εγκατάσταση και λειτουργία, για πρώτη φορά σε σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας, ενός νέου συστήματος ανάκτησης ηλεκτρικής ενέργειας από την πέδη των συρμών, που θα μετατρέπει την κινητική σε ηλεκτρική ενέργεια.

Τη λειτουργία της Γραμμής 1 διέπει Σχέδιο Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών, ώστε να διασφαλίζονται η ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων και η προφύλαξη της υλικοτεχνικής υποδομής. Μάλιστα, είναι σε εξέλιξη και θα εκδοθεί εντός του πρώτου 6μήνου του 2024 επικαιροποιημένο εγχειρίδιο του υπάρχοντος σχεδίου. Η ΣΤΑΣΥ και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο συνεργάζονται, με σκοπό την επικαιροποίηση του Σχεδίου Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών Λειτουργίας της Γραμμής 1 για ενδεχόμενες μεταβολές που έχουν επέλθει σε νομικό και κανονιστικό πλαίσιο. Η επικαιροποίηση μεταξύ άλλων περιλαμβάνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και των πιθανών εκτάκτων αναγκών/κρίσεων, ανάλυση διαδικασιών/ενεργειών ανά κατηγορία κινδύνου, αναζήτηση βέλτιστων πρακτικών, εντοπισμό κρίσιμων παραγόντων για την επιτυχή εφαρμογή του σχεδίου, καθώς και επιπρόσθετη εκπαίδευση του προσωπικού.

Σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, μετά από μια μακρά περίοδο αποεπένδυσης και στον τομέα αυτό, ξεκίνησε το 2021 η σταδιακή ενίσχυση του προσωπικού με την πρόσληψη, για πρώτη φορά μετά το 2009, 161 υπαλλήλων αορίστου χρόνου μέσω ΑΣΕΠ (68 ηλεκτροδηγοί, 93 τεχνίτες). Το 2023, 82 εργαζόμενοι (22 σταθμάρχες, 36 οδηγοί, 21 τεχνίτες, 3 εκδότες/ελεγκτές) προσελήφθησαν μέσω ΑΣΕΠ, 30 ακόμη εργαζόμενοι (18 οδηγοί, 10 σταθμάρχες και 2 ελεγκτές) καλούνται αυτές τις ημέρες για πρόσληψη και άμεσα επίκειται η προκήρυξη μέσω ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 38 οδηγών, 23 σταθμαρχών, 60 τεχνιτών και 6 μηχανικών. Μέσω της συνεργασίας ΣΤΑ.ΣΥ και Δ.ΥΠ.Α. προσελήφθησαν τον τελευταίο χρόνο 224 ακόμη υπάλληλοι (ελεγκτές και εκδότες κομίστρου, τεχνίτες, διοικητικοί υπάλληλοι).

Αναφορικά με την τραγική απώλεια του εργαζομένου της ΣΤΑ.ΣΥ Πέτρου Γιάμαλη, μετά από βλάβη που σημειώθηκε σε λειαντικό μηχάνημα αναδόχου, την υπόθεση έχει αναλάβει η Δικαιοσύνη και η δικογραφία είναι σε εξέλιξη και δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Η ΣΤΑ.ΣΥ όλο αυτό το χρονικό διάστημα έχει συνδράμει τη Δικαιοσύνη στο έργο της για τη διερεύνηση των αιτιών και ευθυνών του δυστυχήματος και διέθεσε στα ανακριτικά όργανα όλα τα στοιχεία που της ζητήθηκαν. Το πόρισμα που εκδόθηκε υπογράφουν 2 ανεξάρτητοι πραγματογνώμονες, που οριστήκαν από τον αρμόδιο εισαγγελέα Πρωτοδικών. Από την πλευρά της η ΣΤΑ.ΣΥ, προχώρησε σε έκπτωση του αναδόχου και επιβλήθηκαν οι σχετικές κυρώσεις. Παράλληλα, υποβλήθηκε μήνυση – έγκλιση κατά παντός υπευθύνου της αναδόχου εταιρείας για παρακώλυση και παρέμβαση συγκοινωνίας, καθώς και για φθορά ξένης ιδιοκτησίας, ενώ στις άμεσες προθέσεις της εταιρείας είναι και η υποβολή αγωγής για την αποκατάσταση της ζημίας που υπέστη. Στο άρθρο ωστόσο, επιχειρείται εσφαλμένα να συνδεθεί η εν γένει λειτουργία της Γραμμής 1, με ένα τραγικό συμβάν, που σημειώθηκε κατά την εκτέλεση τεχνικών εργασιών λείανσης από ανάδοχο εταιρεία κατά τις νυχτερινές ώρες, που δεν εκτελείται μεταφορικό έργο.

Σας παρακαλούμε, για την ολοκληρωμένη ενημέρωση των αναγνωστών σας, να δημοσιεύσετε την παρούσα επιστολή μας, τόσο στην εφημερίδα, όσο και την ιστοσελίδα του “Documento”.»

Διαβάστε επίσης

 

Ετικέτες

Documento Newsletter