Μετρό Θεσσαλονίκης: Σκάνδαλο με 200.000 άχρηστες κάρτες και εκατομμύρια… «χαζά» εισιτήρια

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σκάνδαλο με 200.000 άχρηστες κάρτες και εκατομμύρια… «χαζά» εισιτήρια
ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ

Ολα τα είχε το ταλαιπωρημένο και αιωνίως καθυστερημένο Μετρό της Θεσσαλονίκης και δύο μήνες πριν την έναρξή του ήρθε ένα νέο σκάνδαλο για να το αποτελειώσει.

Συγκεκριμένα, ενώ έχει ανακοινωθεί ότι το Μετρό θα λειτουργήσει στις 30 Νοεμβρίου, μετά από 19 ολόκληρα χρόνια ολόκληρα καθυστερήσεων, όπως αποκάλυψε η εφημερίδα Μακεδονία, είναι σχεδόν απίθανο να καταφέρουν οι επιβάτες να προμηθευτούν «έξυπνα» ηλεκτρονικά εισιτήρια και κάρτες, παρ’ όλο που ο σχετικός διαγωνισμός «τρέχει» δύο χρόνια.

Τα «έξυπνα» εισιτήρια υποτίθεται ότι θα είχαν σχεδιαστεί για το Μετρό και θα ήταν κοινά με αυτά του λεωφορείου. Ομως… τζίφος.

Τα μεν ηλεκτρονικά εισιτήρια δεν είναι συμβατά με τα μηχανήματα που έχουν τοποθετηθεί στο Μετρό, οι δε 200.000 επαναφορτιζόμενες κάρτες που βρίσκονται ήδη στα χέρια του ΟΣΕΘ είναι τελείως ακατάλληλες, αφού η «μνήμη» τους είναι πολύ μικρότερη από τις προδιαγραφές.

Το παράλογο και το σκάνδαλο στην υπόθεση είναι ότι ο διαγωνισμός για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ είχε εκπονηθεί το 2017 και «έτρεχε» τα τελευταία δύο χρόνια. Δηλαδή υπήρχε άφθονος χρόνος ώστε όλα να λειτουργήσουν κανονικά αλλά δεν τα κατάφεραν. Ενα σκόιλ ελικικού σε ράγες!

Οι υπεύθυνοι του Μετρό και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναζητούν στο παρά πέντε λύσεις για να ξεπεραστεί το πρόβλημα. Μία από αυτούς είναι να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός, ο οποίος θα αναλάβει την κατασκευή των νέων εισιτηρίων, με βάση της προδιαγραφές, ωστόσο, είναι σχεδόν αδύνατον αυτό να γίνει  άμεσα, ώστε να κυκλοφορήσουν τα νέα προϊόντα πριν τις 30 Νοεμβρίου.

Δύο σενάρια που βρίσκονται στο τραπέζι είναι πιο εύκολα. Το πρώτο είναι οι δωρεάν μετακινήσεις για ένα εύλογο χρονικό διάστημα και το δεύτερο είναι η χρήση μόνο απλών χάρτινων εισιτηρίων.

«Χαζά» εισιτήρια

Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) ο οποίος είναι αρμόδιος για την προμήθεια και διάθεση των εισιτηρίων, έχει ήδη στα χέρια του 2 εκατ. ηλεκτρονικά εισιτήρια, τα οποία μπορούν να επαναφορτιστούν έως περίπου επτά φορές, και 200.000 «έξυπνες» κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Όμως τα όλα αυτά είναι άχρηστα και ακατάλληλα για χρήση στο μετρό.

Ειδικότερα οι κάρτες είναι τελείως άχρηστες για χρήση, ακόμη και στα αστικά λεωφορεία. Ο λόγος είναι ότι οι αυτές οι κατ’ όνομα «έξυπνες» κάρτες διαθέτουν μικρή χωρητικότητα (4Κ) με αποτέλεσμα να μην χωρούν τις αναγκαίες πληροφορίες ενός «έξυπνου» ηλεκτρονικού εισιτηρίου για το οποίο απαιτείται μεγαλύτερη μνήμη (από 5Κ έως 8Κ).

Στα 2 εκατ. ηλεκτρονικά εισιτήρια, το πρόβλημα έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο τοποθετούνται στα εκδοτικά μηχανήματα. Συγκεκριμένα, τα εισιτήρια τα οποία έχει ο ΟΣΕΘ είναι σε ρολό, ενώ στα εκδοτικά μηχανήματα τοποθετούνται συμπιεσμένα σαν ακορντεόν!

Διαβάστε επίσης:

Πυροσβέστες: «Δεν φτάνουν τα χέρια για να σβήσουμε τις φωτιές» – 4.000 τα κενά στην Πυροσβεστική (Videos)

Οδηγός ταξί επιτέθηκε σε 33χρονη τρανς και φίλο της στο κέντρο της Αθήνας – Βίντεο ντοκουμέντο

Πατέρας Αντώνιος: «Τα παιδιά καθοδηγήθηκαν για να κάνουν τις καταγγελίες» – Τι ισχυρίστηκε στην απολογία του

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter