Από αύριο, 30 Νοεμβρίου του 2024, ξεκινάει η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, ενός έργου που η αρχική ιδέα ήταν το 1976(!), η πρώτη «τρύπα» το 1989 και η κατασκευή τα τελευταία 18 χρόνια, μετά από τεράστιες καθυστερήσεις και 3 δισ. ευρώ κόστος.
Το μετρό Θεσσαλονίκης έχει μια διαδρομή από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, δηλαδή 9,8 χλμ. Υπολογίζεται ότι θα διαρκεί 17 λεπτά με μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού να είναι 40 χλμ./ώρα και μέγιστη τα 80 χλμ./ώρα.
Αναμένεται ότι η κίνηση θα ανέρχεται σε περίπου 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.
Η χρονική απόσταση μεταξύ των 18 συρμών που θα κινούνται στη γραμμή του μετρό υπολογίζεται να είναι 3,5 λεπτά και σταδιακά με την ενσωμάτωση και άλλων συρμών θα μειωθεί. Οι συρμοί μπορούν να μεταφέρουν 465 άτομα (καθήμενοι και όρθιοι).
Ο σταθμός Πανεπιστημίου είναι ο πιο βαθύς όλων, στα 37-40 μέτρα, και ο μοναδικός με τρεις εξόδους και εισόδους, ενώ ο στον σταθμό της Αγίας Σοφίας στις δύο εισόδους έχουν αποτυπωθεί τα επίπεδα που έχει κτιστεί και κατοικηθεί η Θεσσαλονίκη από την ίδρυσή της στην αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Δωρεάν έως την Τρίτη
Δωρεάν θα είναι η μετακίνηση στο μετρό της Θεσσαλονίκης ως την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου. Στη συνέχεια, ξεκινά η τιμολογιακή πολιτική.
Το βασικό κόμιστρο στο μετρό θα είναι 60 λεπτά, όσο και στα λεωφορεία. Για τις περιαστικές γραμμές του ΟΑΣΘ θα είναι 80 λεπτά, ενώ όταν ο επιβάτης θα χρησιμοποιήσει και τα δύο μέσα θα εκδώσει 2 διαφορετικά εισιτήρια καταβάλλοντας 1,20 ή 1,40 ευρώ. Το ημερήσιο εισιτήριο απεριορίστων διαδρομών με μετρό και λεωφορεία διαμορφώνεται σε 2,50€.
Στα εκδοτήρια, που βρίσκονται μέσα στους σταθμούς του μετρό θα γίνεται προσωποποίηση των καρτών για τους επιβάτες.
Σε πρώτη φάση, η έκδοση της προσωποποιημένης κάρτας θα γίνεται με την προσκόμιση ταυτότητας και των κατά περίπτωση δικαιολογητικών.
Εισιτήρια και κάρτες για το μετρό θα προμηθεύεται ο επιβάτης στα 13 εκδοτήρια και τα 104 αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, που βρίσκονται σε όλους τους σταθμούς του Μετρό. Η έκδοση και επαναφόρτιση εισιτηρίων γίνεται μέσω των μηχανημάτων, τα οποία δέχονται πληρωμές με μετρητά, χρεωστική ή πιστωτική κάρτα.
Νέοι αυτόματοι πωλητές τοποθετούνται και στα λεωφορεία και δέχονται αποκλειστικά πληρωμές μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας ενώ 29 αυτόματοι πωλητές με δυνατότητα πληρωμής και μέσω μετρητών θα βρίσκονται σε διάφορα σημεία της πόλης.
Διαβάστε επίσης:
Μετρό Θεσσαλονίκης: Ποδαρικό με σφάλμα στο εισιτήριο του Σταϊκούρα σε ζωντανή μετάδοση (Video)
Μετρό Θεσσαλονίκης: Η Λίνα Μενδώνη μιλάει για δικαίωση – Ο ΣΕΑ για αρχαιολογικό έγκλημα
Μετρό Θεσσαλονίκης: Στις κολακείες ο Άδωνης ξεπέρασε τον εαυτό του