Μετωπική στην Τράπεζα Πειραιώς: Απεργίες κόντρα στις εθελουσίες

Μετωπική στην Τράπεζα Πειραιώς: Απεργίες κόντρα στις εθελουσίες

Η διοίκηση Μεγάλου περιθωριοποιεί εργαζόμενους στον νέο «ψηφιακό μετασχηματισμό» που επιχειρεί και αρνείται να τους δώσει αρμοδιότητες

Σκοταδισμός, βαριά παραβίαση της υποχρέωσης πρόνοιας του εργοδότη απέναντι στους υπαλλήλους, εκδικητικές συμπεριφορές –στα όρια της εγκληματικής αδιαφορίας– με σκοπό την εξώθηση σε εθελούσια αποχώρηση, εγκληματική αδιαφορία απέναντι σε ανθρώπους με αναπηρία: ένα τρίπτυχο που συνθέτει την εσωτερική λειτουργία της Τράπεζας Πειραιώς και παραμένει στο σκοτάδι, υπό την ανοχή της ΟΤΟΕ που κάνει ότι δεν βλέπει.

Τι κι αν μέχρι τώρα έχει λάβει 17 δισ. ευρώ ζεστό κρατικό χρήμα για να διασωθεί; Τι κι αν τα στελέχη της βαυκαλίζονται για το βλέμμα στο μέλλον και τον εκσυγχρονισμό της; Τι κι αν η διαφήμιση την εμφανίζει ως «ανθρωποκεντρική» τράπεζα; Αν κάποιος φωτίσει τη σκοτεινή πλευρά της διοίκησης της Τράπεζας Πειραιώς, εύκολα θα διαπιστώσει ότι ο «ψηφιακός μετασχηματισμός» περνά πάνω από τα… πτώματα των τραπεζοϋπαλλήλων της και δείχνει το απάνθρωπο πρόσωπο της διοίκησης του Χρήστου Μεγάλου απέναντι σε όσους αδυνατούν να εισέλθουν στην ψηφιακή εποχή.

Την περασμένη Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς επισκέφθηκε το νέο κατάστημα στα Βριλήσσια και μίλησε για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. «Δίνουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους ψηφιακά και τους προσφέρουμε συμβουλευτικές υπηρεσίες με επίκεντρο την προσωπική σχέση με τα στελέχη της τράπεζας σε ένα φιλόξενο περιβάλλον που δεν θυμίζει παραδοσιακό τραπεζικό δίκτυο» ανέφερε σχετικά. Ομως ο Χρ. Μεγάλου εξειδίκευσε και μίλησε για την «ανθρωποκεντρική» κουλτούρα της τράπεζας απέναντι στους τραπεζοϋπαλλήλους που απασχολεί και για τη δήθεν εξυπηρέτηση της κοινωνίας με τον εκσυγχρονισμό της. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Μπορεί κάποιος να μιλά ανερυθρίαστα για ανθρωποκεντρική κουλτούρα; Είναι δυνατόν, όπως μας καταγγέλλεται σχετικά από υγιείς συνδικαλιστές που τιμούν τον ρόλο τους, να υπάρχουν διευθυντές υποκαταστημάτων οι οποίοι πιέζουν ταμίες που έχουν μπει «στον πάγο» με δηλώσεις του τύπου «δεν υπάρχει θέση για σένα στην τράπεζα, καλό είναι να φύγεις»;

Απεργιακές κινητοποιήσεις

Απέναντι στη μεγαθυμία του Χρ. Μεγάλου στέκονται πλέον οι πέντε σύλλογοι εργαζομένων της τράπεζας Πειραιώς (ΣΕΥΤΠΕ, ΣΕΤΑΠ, ΣΥΓΤΕ, ΕΝΩΤΙΚΟΣ, ΕΤΒΑ), που προετοιμάζονται για απεργιακές κινητοποιήσεις. Σε κοινή συνεδρίασή τους –ενδεικτική του προβλήματος που δημιουργεί στους τραπεζοϋπαλλήλους η… ανθρωποκεντρική κουλτούρα του Χρ. Μεγάλου– αποφάσισαν πέραν των καταγγελιών στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) και της ενημέρωσης της ΟΤΟΕ να δράσουν συλλογικά και να σταθούν, όπως αναγράφουν χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή τους, «απέναντι στις αντεργατικές μεθοδεύσεις της διοίκησης της Τράπεζας Πειραιώς και στα εκβιαστικά διλήμματα μέσω των οποίων επιχειρούν να εμφανίσουν ως μονόδρομο την “εθελουσία” έξοδο εκατοντάδων συναδέλφων».

«Σκοτώνουν» τον τραπεζοϋπάλληλο

Πίσω όμως από επιθετικούς προσδιορισμούς όπως «αντεργατικές» και «εκβιαστικά» βρίσκονται γεγονότα. Γεγονότα που δεν τιμούν τη διοίκηση Μεγάλου και φέρνουν προ των ευθυνών τους όχι μόνο την ΟΤΟΕ και τη ΓΣΕΕ αλλά ακόμη και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους, όπως το ΣΕΠΕ, που μπορεί να είναι «ξεδοντιασμένο» από τους νόμους των Βρούτση και Χατζηδάκη, ωστόσο ακόμη μπορεί να επεμβαίνει.

Οπως λοιπόν μας καταγγέλλεται σχετικά, αυτές τις αντιδράσεις πυροδοτεί η παραβίαση της υποχρέωσης πρόνοιας από την πλευρά της διοίκησης Μεγάλου, που έχει θέσει «στον πάγο» 700 ανθρώπους στους οποίους αρνείται να δώσει αρμοδιότητες και τους επιβάλλει να κοιτούν τα ταβάνι για να εξωθηθούν σε εθελούσια έξοδο. Πρόκειται για ταμίες σε ειδικότητα, που απασχολούνται σε υποκαταστήματα της επαρχίας. Αυτό φέρνει ο «εκσυγχρονισμός» της Τράπεζας Πειραιώς. Δεν θα υπάρχουν συναλλαγές εντός των υποκαταστημάτων και οι τραπεζοϋπάλληλοι θα πρέπει να μετατραπούν σε πωλητές. Αρα εγκαταλείπεται η παραδοσιακή τραπεζική.

Τι θα κάνουν όμως οι μεγάλοι σε ηλικία πελάτες της τράπεζας που είναι ψηφιακά αναλφάβητοι; Πώς θα εξυπηρετηθούν; Πρόσφατη έρευνα του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ κατέδειξε ότι μόλις το 31% των εργαζομένων σε χειρωνακτικές εργασίες κατέχει βασικές ψηφιακές δεξιότητες, ενώ το ποσοστό των συνταξιούχων χωρίς αυτές τις δεξιότητες ξεπερνά το 80%. Τελικά αυτή είναι η εξυπηρέτηση της κοινωνίας για την οποία δηλώνει υπερήφανος ο κ. Μεγάλου;

Με κινητοποιήσεις απαντούν στις «αντεργατικές μεθοδεύσεις» και στα «εκβιαστικά διλήμματα» οι πέντε σύλλογοι εργαζομένων της τράπεζας, πέραν των καταγγελιών στο ΣΕΠΕ

Documento Newsletter