Μετά τον σάλο, η εταιρεία «Ελληνικό Μετρό» απαντά για το λογότυπο και την απευθείας ανάθεση 30.000 ευρώ

Μετά τον σάλο, η εταιρεία «Ελληνικό Μετρό» απαντά για το λογότυπο και την απευθείας ανάθεση 30.000 ευρώ

Απαντήσεις για το λογότυπο που κόστισε 30.000 ευρώ με απευθείας ανάθεση, δίνει μετά τον σάλο η εταιρεία «Ελληνικό Μετρό».

Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία επιβεβαιώνει ότι έγινε απευθείας ανάθεση 30.000 ευρώ ενώ κάνει γνωστό ότι ακυρώθηκαν δύο διαγωνισμοί και τελικά επιλέχτηκε η εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE.

Ουσιαστικά, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο διαγωνισμός για την δημιουργία του λογοτύπου ξεκίνησε με αμοιβή 8.000 ευρώ, ακυρώθηκε πριν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής προσφορών για να επαναπροκηρυχθεί με αμοιβή 30.000 ευρώ. Εν τέλει λόγω «άμεσης» ολοκλήρωσης των εργασιών απέκτησε «κατεπείγοντα» χαρακτήρα, για να καταλήξει σε καθεστώς απευθείας ανάθεσης.

Ωστόσο, η διοίκηση της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., παρότι είχε το περιθώριο να απευθύνει έστω και στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης ανοιχτή πρόσκληση προτίμησε να ορίσει συγκεκριμένη εταιρεία.

Συγκεκριμένα, αναφέρει:

«Στις 25/06/24 δημοπράτησε διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια και με εκτιμώμενη αξία τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000,00€), χωρίς ΦΠΑ, λόγω της αλλαγής του αντικειμένου. Στο πλαίσιο του νέου Διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ (8) προσφορές, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού ομόφωνα απέρριψε, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις τόσο των δικαιολογητικών συμμετοχής όσο και των τεχνικών προσφορών. Λόγω απόρριψης όλων των προσφορών, η διαδικασία απέβη άγονη και ο διαγωνισμός ματαιώθηκε.

Για την αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος, λόγω της λειτουργίας του Μετρό στις 30/11/24, και προκειμένου η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. να έχει στη διάθεσή της την απαιτούμενη οπτική ταυτότητα του έργου προέβη στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 30.000,00€, δηλαδή εντός του ορίου της απευθείας ανάθεσης.

Το αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης ήταν όμοιο με του προηγούμενου διαγωνισμού, δηλαδή περιελάμβανε τον σχεδιασμό λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και τη δημιουργία σήμανσης των σταθμών του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά, στοιχεία τα οποία αποτελούν την οπτική ταυτότητα του έργου». 

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επικείμενης θέσης σε λειτουργία, στις 28/02/24 προχώρησε σε διενέργεια διαγωνισμού, με ανοικτή διαδικασία, για τη «Δημιουργία λογότυπου για το σήμα του Μετρό Θεσσαλονίκης», που είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος (λογότυπο), το οποίο θα αποτελούσε το διακριτικό σήμα του μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Ο διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας δεκατεσσάρων χιλιάδων ευρώ (14.000,00 €), χωρίς ΦΠΑ.

Κατά τη διαδικασία του διαγωνισμού, η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. επαναξιολόγησε τις επιλογές της σχετικά με το αντικείμενο και προέβη στον ανασχεδιασμό του, λόγω της ανάγκης για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου. Για το λόγο αυτό προχώρησε στη ματαίωση του διαγωνισμού.

Στις 25/06/24 δημοπράτησε διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια και με εκτιμώμενη αξία τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000,00€), χωρίς ΦΠΑ, λόγω της αλλαγής του αντικειμένου. Στο πλαίσιο του νέου Διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ (8) προσφορές, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού ομόφωνα απέρριψε, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις τόσο των δικαιολογητικών συμμετοχής όσο και των τεχνικών προσφορών. Λόγω απόρριψης όλων των προσφορών, η διαδικασία απέβη άγονη και ο διαγωνισμός ματαιώθηκε.

Για την αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος, λόγω της λειτουργίας του Μετρό στις 30/11/24, και προκειμένου η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. να έχει στη διάθεσή της την απαιτούμενη οπτική ταυτότητα του έργου προέβη στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 30.000,00€, δηλαδή εντός του ορίου της απευθείας ανάθεσης.

Το αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης ήταν όμοιο με του προηγούμενου διαγωνισμού, δηλαδή περιελάμβανε τον σχεδιασμό λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και τη δημιουργία σήμανσης των σταθμών του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά, στοιχεία τα οποία αποτελούν την οπτική ταυτότητα του έργου.

Συγκεκριμένα, ο ανάδοχος θα εκπονούσε:

α. Τη μεθοδολογική προσέγγιση υλοποίησης του αντικειμένου της Σύμβασης
β. Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης και τη σήμανση των σταθμών για το σύνολο των σταθμών του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά
γ. Τις επιγραφές των σταθμών και των αποβαθρών και τις κατευθυντήριες σημάνσεις συμπεριλαμβανομένων των πικτογραμμάτων για το σύνολο των σταθμών του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
δ. Το διάγραμμα στάσεων των γραμμών του Μετρό, το οποίο θα τοποθετηθεί εντός των συρμών
ε. Το εγχειρίδιο οπτικής ταυτότητας (brandmanual), το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον:

-Κανόνες ορθής και επιτρεπτής χρήσης του λογοτύπου για διαφορετικές ανάγκες, μεγέθη, υλικά κ.λπ. και τα σχετικά lock-ups, αποστάσεις ασφαλείας κ.ο.κ.

-Λεπτομέρειες για τη σωστή χρωματική απόδοση σε διαφορετικά μεγέθη, υλικά κ.λπ.

-Πρότυπα (templates) χρήσης του λογοτύπου όπως π.χ. σε καταχωρήσεις, ανακοινώσεις, διαφημίσεις, χορηγίες, χάρτες, παρουσιάσεις κ.ο.κ.

-Κανόνες συνύπαρξης του λογοτύπου με άλλα λογότυπα.

-Χρωματική παλέτα.

-Γραμματοσειρές και ορθή χρήση τους.

-Πικτογράμματα.

Για το σκοπό αυτό, στις 02/10/24 ανατέθηκε η σχετική σύμβαση στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, η οποία διαθέτει εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ και δεν είχε συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία που προηγήθηκε».

Διαβάστε σχετικά

Απίστευτο: Ίδιο με εστιατόριο στην Τενερίφη το λογότυπο του «μ»ετρό Θεσσαλονίκης που κόστισε… 30.000 ευρώ

Σάλος με το λογότυπο για το Μετρό Θεσσαλονίκης – «Ασυδοσία και απευθείας ανάθεση με αμοιβή 30.000 ευρώ»

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αυτό είναι το λογότυπο – «Απλοποιημένο από το βυζαντινό ‘μ’» (Photos)

«Πλάκα με κάνεις;»: Το Twitter τρολάρει το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης

Μετρό Θεσσαλονίκης: Με απευθείας ανάθεση της τελευταίας στιγμής το λογότυπο για το έργο που ξεκίνησε πριν 30 χρόνια

Ετικέτες

Documento Newsletter