«Meta» το Facebook

«Meta» το Facebook

Εδώ και αρκετές ημέρες κυκλοφορούσε ως φήμη ότι το Facebook θα άλλαζε το όνομά του. Άλλοι το θεωρούσαν απίθανο, καθώς δεν «απαρνείσαι» τόσο εύκολα ένα τόσο αναγνωρίσιμο brand name.

Τελικά το Facebook δεν άλλαξε το όνομά του (όχι ακόμα τουλάχιστον), αλλά δημιουργήθηκε μία νέα «ομπρέλα» κάτω από την οποία μπήκαν όλες οι εταιρείες του ομίλου. Το όνομά της; «Meta», η έμπνευση για την οποία προήλθε από την ελληνική λέξη «πέραν», όπως αναφέρει και ο ίδιος ο ιδρυτής του Facebook, Marc Zuckerberg.

Τί θα δούμε όμως «meta»; Σύμφωνα με τον Marc Zuckerberg, θα δούμε μία πλατφόρμα που «θα είναι ακόμα πιο συναρπαστική. Ένα ενσωματωμένο διαδίκτυο όπου θα βιώνεις την εμπειρία, όχι απλώς θα το κοιτάς. Αυτό το ονομάζουμε «μετασύμπαν» (metaverse) και θα αγγίξει κάθε προϊόν που κατασκευάζουμε.».

Ουσιαστικά ο στόχος είναι όλες οι πλατφόρμες του ομίλου να ενσωματώνουν τις τεχνολογίες της εικονικής πραγματικότητας (VR) και της επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Κάτι που φαίνεται και από την ανάρτηση του ίδιου του Zuckerberg στο Facebook, όπου αναφέρει, μεταξύ άλλων «Η καθοριστική ποιότητα του μετασύμπαντος θα είναι ένα αίσθημα παρουσίας, σαν να βρίσκεστε εκεί με άλλο άτομο ή σε άλλο μέρος. Το να νιώθεις αληθινά παρών με ένα άλλο άτομο είναι το απόλυτο όνειρο της κοινωνικής τεχνολογίας. Αυτός είναι ο λόγος που επικεντρωνόμαστε στο χτίσιμο αυτού.

Στο metaverse, θα μπορείτε να κάνετε σχεδόν οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε. Να συναντηθείτε με φίλους και οικογένεια, να εργαστείτε, να μάθετε, να παίξετε, να ψωνίσετε, να δημιουργήσετε, καθώς και εντελώς νέες εμπειρίες.

Σε αυτό το μέλλον, θα μπορείτε να τηλεμεταφέρεστε άμεσα ως ολόγραμμα για να βρίσκεστε στο γραφείο χωρίς μετακινήσεις, σε μια συναυλία με φίλους ή στο σαλόνι των γονιών σας.».

Όπως αναφέρει ο ιδρυτής του Facebook, στην παραπάνω απόφαση δεν οδήγησε μόνο η εξέλιξη της τεχνολογίας, αλλά και το γεγονός ότι οι «γρήγορες» συνδέσεις στο internet έγιναν κτήμα όλο και περισσότερων χρηστών, όπως επίσης και η πεποίθηση του ίδιου πως η εξέλιξη οδηγεί στην ενσωμάτωση των τεχνολογιών VR και AR στην καθημερινότητά μας όχι για να περνάμε περισσότερο χρόνο μπροστά στις οθόνες, αλλά «για να κάνουμε «καλύτερο» το χρόνο που ήδη περνάμε μπροστά σε αυτές».

Μέσα σε αυτά ο Zuckerberg δεν παραλείπει να κάνει αναφορά στην ανάγκη προστασίας των προσωπικών δεδομένων μέσα στο περιβάλλον της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας (κάνοντας, για το θέμα αυτό, και μία πολύ σύντομη έμμεση – και μάλλον επιφανειακή – αυτοκριτική), καθώς και την ανάγκη ενσωμάτωσης σε αυτές τις τεχνολογίες των ανοιχτών προτύπων, ενώ υπόσχεται ότι ο όμιλος θα διαθέτει τα σχετικά προϊόντα του (όπως τα AR γυαλιά της θυγατρικής Oculus) σε «προσιτές» τιμές και με αρκετές «προωθητικές» ενέργειες.

Πού στοχεύει ο όμιλος του Zuckerberg; Σύμφωνα με τον ίδιο, σε μία ισχυρή παρουσία μέσα σε ένα περιβάλλον όπου «μέσα στην επόμενη δεκαετία, το μετασύμπαν θα φτάσει σε ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους, θα φιλοξενήσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια ψηφιακού εμπορίου και θα υποστηρίξει θέσεις εργασίας για εκατομμύρια δημιουργούς και προγραμματιστές.»

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter