Η μαζική διακοπή λειτουργίας της Meta που έθεσε εκτός λειτουργίας το Facebook, το Instagram και το Messenger για περίπου 2,5 ώρες, στοίχισε τελικά εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για την εταιρεία.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Daily Mail, οι πλατφόρμες που ανήκουν στον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, δεν λειτούργησαν για τουλάχιστον δυόμισι ώρες την Τρίτη, με αποτέλεσμα εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες να μην μπορούν να έχουν πρόσβαση στους λογαριασμούς τους.
Ο Νταν Άιβς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Wedbush Securities στη Νέα Υόρκη, δήλωσε στη DailyMail ότι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχασε περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα το πρωί της Τρίτης λόγω της μη λειτουργίας των πλατφορμών παγκοσμίως.
Η εταιρεία παράγει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της μέσω των διαφημίσεων, οι οποίες προβάλλονται στους χρήστες, οπότε τα «τεχνικά προβλήματα» που έριξαν τις πλατφόρμες, μείωσαν και τα έσοδά της.
Η Meta πιθανότατα δεν θα αποκαλύψει κατά πόσο η διακοπή λειτουργίας επηρέασε τα οικονομικά της, με τον Άιβς να δηλώνει στη DailyMail: «Πρόκειται για ένα αμελητέο ποσό εσόδων, το οποίο είναι πιθανότατα κάτω από 100 εκατομμύρια δολάρια χαμένων εσόδων».
Το ποσό μπορεί να είναι ασήμαντο για τη Meta, η οποία άξιζε περίπου 134 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το 38% ολόκληρου του παγκόσμιου πληθυσμού αντιστοιχεί σε 100 εκατομμύρια δολάρια.
Η Meta απέδωσε τη διακοπή σε «τεχνικά ζητήματα», αλλά δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες
Η Meta απέδωσε τη διακοπή λειτουργίας σε «τεχνικά ζητήματα», αφήνοντας το τι πραγματικά συνέβη να καλύπτεται από μυστήριο.
Ένας εσωτερικός συνεργάτης του Facebook δήλωσε στην «Daily Mail» ότι τα εσωτερικά τους συστήματα δεν λειτουργούσαν εκείνη τη στιγμή. Ο ψηφιακός πίνακας ελέγχου της Meta έδειχνε «σημαντικές διακοπές» για πολλές από τις υπηρεσίες του. Ως εκ τούτου, βγήκαν εκτός λειτουργίας πολλές από τις εφαρμογές της εταιρείας, όπως είχε συμβεί και το 2021, όταν όλες οι πλατφόρμες της Meta έμειναν εκτός λειτουργίας για επτά ώρες.
Οι δυσλειτουργίες του Facebook και του Messenger εμφανίστηκαν όταν οι χρήστες παρατήρησαν ότι τους «πέταξαν» από τους λογαριασμούς τους και δεν μπορούσαν να συνδεθούν ξανά – ακόμη και με τα σωστά διαπιστευτήρια.
Εν τω μεταξύ, η ροή ειδήσεων στο Instagram άρχισε να εμφανίζει ένα μήνυμα σφάλματος.
Ο Andy Stone, διευθυντής επικοινωνίας της Meta, δημοσίευσε στο X, περίπου μιάμιση ώρα αφότου οι χρήστες ανέφεραν προβλήματα, το εξής: «Νωρίτερα σήμερα, ένα τεχνικό πρόβλημα προκάλεσε δυσκολία πρόσβασης σε ορισμένες από τις υπηρεσίες μας. Επιλύσαμε το ζήτημα το συντομότερο δυνατόν για όλους εκείνους που επηρεάστηκαν και ζητάμε συγγνώμη για την όποια ταλαιπωρία». Ωστόσο, η ανάρτηση αυτή προκάλεσε πολλούς χρήστες που ζητούσαν για εξηγήσεις σχετικά με αυτό το «τεχνικό πρόβλημα» αλλά, μέχρι στιγμής, δεν έχουν λάβει κάποια επίσημη απάντηση.
Αν και δεν είναι σαφές ποια εσωτερικά εργαλεία μπορεί να προκάλεσαν τη διακοπή λειτουργίας, τέτοιες τεχνολογίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των οργανισμών. Πρόκειται για λογισμικό που απευθύνεται εσωτερικά και αναπτύσσεται και χρησιμοποιείται εντός ενός οργανισμού για τον εξορθολογισμό των διαδικασιών, την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών και την παροχή των πληροφοριών στους υπαλλήλους των πληροφοριών, που χρειάζονται για τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων.
Ενώ τα προβλήματα διορθώθηκαν λίγο μετά τις 12μμ ET, πολλοί αναρωτιούνται πόσο κόστισε στον γίγαντα των κοινωνικών μέσων.
Διαβάστε επίσης: Σε ελεύθερη πτώση η μετοχή του Facebook μετά το παγκόσμιο blackout – «Συγγνώμη, κάνουμε συντήρηση», απαντά η Meta