Μεϊκόπουλος:«Επικίνδυνη στροφή για το λιμάνι του Βόλου- «Μονοπώλιο με τον νέο Κανονισμό Ρυμούλκησης»

Μεϊκόπουλος:«Επικίνδυνη στροφή για το λιμάνι του Βόλου- «Μονοπώλιο με τον νέο Κανονισμό Ρυμούλκησης»

Στη Βουλή συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλ.Μεϊκόπουλος, σχετικά με τον νέο προτεινόμενο Κανονισμό Ρυμούλκησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) και την δημιουργία μονοπωλίου στο λιμάνι του Βόλου. Για να απαντήσει προσήλθε ο αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστος Στυλιανίδης.

«Πρόκειται για έναν Κανονισμό που, αν ισχύσει, θα ανατρέψει προς το χειρότερο την κατάσταση στο λιμάνι», ανέφερε ξεκινώντας την τοποθέτησή του ο Βουλευτής. «Απουσιάζει παντελώς η νομική βάση για την υιοθέτηση του, καθώς με όσα προβλέπει αυξάνει υπερβολικά και αναιτιολόγητα τις απαιτήσεις και προδιαγραφές ασφάλειας για τα ρυμουλκά, με τρόπο που καταστρατηγούνται ουσιαστικά οι διατάξεις του νόμου (ΠΔ 83/2022). Τα ρυμουλκά πλοία που δραστηριοποιούνται επί δεκαετίες στο λιμάνι του Βόλου συμμορφώνονται ήδη με τις ισχύουσες προδιαγραφές ασφαλείας, επομένως, δεν υπάρχει κανένα νομικό έρεισμα για αλλαγή του Κανονισμού. Να θυμίσουμε ότι ο ισχύων Κανονισμός Ρυμούλκησης υιοθετήθηκε από τον ΟΛΒ, μόλις πριν από ενάμιση χρόνο!», τόνισε ο Αλ.Μεϊκόπουλος.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στο πιο σημαντικό ζήτημα, αυτό της σκοπιμότητας σε σχέση με τον προτεινόμενο Κανονισμό. «Μιλάμε για έναν Κανονισμό, ο οποίος με πρόσχημα την ασφάλεια, έχει σχεδιαστεί για να αποκλείσει. Θέτει ελάχιστη δύναμη έλξης των ρυμουλκών τους 30 τόνους χωρίς αιτιολόγηση και κατά παράβαση του ΠΔ 83/2022. Θέτει, εντελώς αυθαίρετα όριο ηλικίας για τα ρυμουλκά που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Βόλου τα τριάντα έτη, προϋπόθεση που δεν προβλέπεται στο νόμο και προσκρούει στη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία. Θέτει απαιτούμενη πυροσβεστική ικανότητα για το λιμάνι αντίστοιχη με λιμενικές εγκαταστάσεις σε διυλιστήρια ομίλου πετρελαιοειδών! Ζητά από τις υπάρχουσες εταιρείες ρυμούλκησης μέσα σε τρεις μήνες να προσαρμόσουν την πυροπροστασία τους και το μέγεθος των ρυμουλκών τους, πράγμα κυριολεκτικά αδύνατο».

Παρέθεσε τις βέλτιστες πρακτικές των ευρωπαϊκών λιμανιών, σύμφωνα με τις οποίες τα ρυμουλκά που δραστηριοποιούνται είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα άνω των 30 ετών και δε διαθέτουν τους μηχανισμούς πυρόσβεσης που αυθαίρετα επιβάλλει ο Προτεινόμενος Κανονισμός.

 «Αν ισχύσουν όσα προτείνει ο νέος Κανονισμός, όλοι οι υπάρχοντες πάροχοι ρυμουλκικών εργασιών στο λιμάνι του Βόλου θα οδηγηθούν σε αποκλεισμό. Ο Κανονισμός «δείχνει» μόνο μία εταιρεία ως κατάλληλη να παρέχει τις υπηρεσίες αυτές στο λιμάνι του Βόλου. Μονοπώλιο, δηλαδή, που θα αυξήσει κατακόρυφα τα τιμολόγια ρυμούλκησης για τα πλοία που καταπλέουν στο λιμάνι του Βόλου. Με απλά λόγια, το λιμάνι θα γίνει κατά πολύ ακριβότερο, επομένως λιγότερο ανταγωνιστικό σε σχέση με τα υπόλοιπα.

Προτεραιότητα για τον Βόλο είναι να ξεκινήσουν και να ολοκληρωθούν επιτέλους οι διαδικασίες εκβάθυνσης και όχι να μεθοδεύονται ενέργειες που θα παραδώσουν στην πραγματικότητα το λιμάνι στα χέρια μιας και μόνο εταιρείας ρυμούλκησης».

Από την πλευρά του αρμόδιος Υπουργός δεν εξέφρασε άποψη για τα σοβαρά θεσμικά προβλήματα που έχει ο προτεινόμενος Κανονισμός Ρυμούλκησης του ΟΛΒ. Παρά τον θεσμικό του ρόλο ως εποπτεύουσα αρχή των λιμανιών, αρκέστηκε να «πετάξει το μπαλάκι» στην Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ), θεωρώντας τη μόνη αρμόδια να αποφασίσει για τη νομιμότητα και αναγκαιότητα του νέου Κανονισμού. Τέλος, επανέλαβε το επιχείρημα της ασφάλειας, το οποίο επικαλείται ο ΟΛΒ, αποφεύγοντας να απαντήσει για τον κίνδυνο εγκαθίδρυσης μονοπωλίου στο βασικό εισαγωγικό και εξαγωγικό λιμάνι της Θεσσαλίας.

Διαβάστε επίσης

Οργή για το σκίτσο του Charlie Hebdo για τη Ζιζέλ Πελικό – «Ξεπέρασε τα όρια»

Ασθενείς και βιομήχανοι έξαλλοι με τον Άδωνη για τα φάρμακα

«Μάσκες» στο… κενό για το Μαξίμου – Άκαρπες οι «κοινοβουλευτικές ενημερώσεις» και τα «γαλάζια» τραπεζώματα σε βουλευτές

Περού: Ποινή κάθειρξης 20 ετών στον πρώην πρόεδρο Αλεχάνδρο Τολέδο για το σκάνδαλο Οντεμπρέχτ

Μέση Ανατολή: «Νεκρός ο επικεφαλής της μονάδας 4.400» – Διαχειριστής των οικονομικών της Χεζμπολάχ

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter