Παραλύει το Χόλιγουντ: Για πρώτη φορά μετά το 1960 δύο ταυτόχρονες απεργίες – Τα αιτήματά τους

Παραλύει το Χόλιγουντ: Για πρώτη φορά μετά το 1960 δύο ταυτόχρονες απεργίες – Τα αιτήματά τους

Το ισχυρό συνδικάτο των Αμερικανών ηθοποιών ανακοίνωσε ότι άρχισε επίσημα απεργία από τα μεσάνυχτα τοπική ώρα (10 το πρωί Παρασκευής ώρα Ελλάδας), μετά την κατάρρευση των συνομιλιών με τα στούντιο, όπως ανακοίνωσε ο Ντάνκαν Κράμπτρι-Αϊρλαντ, ο επικεφαλής διαπραγματευτής του συνδικάτου των ηθοποιών SAG-AFTRA.

Η απόφαση αυτή αναμένεται να παραλύσει τελείως το Χόλιγουντ, όπου η παραγωγή ταινιών και σειρών γίνεται ήδη με μεγάλη βραδύτητα λόγω του κοινωνικού κινήματος των σεναριογράφων.

“Το εθνικό συμβούλιο του SAG-AFTRA ψήφισε ομόφωνα υπέρ της απεργίας κατά των στούντιο και των ραδιοτηλεοπτικών φορέων”, δήλωσε ο Κράμπτρι-Αϊρλαντ, ο οποίος είναι και εθνικός εκτελεστικός διευθυντής του συνδικάτου που εκπροσωπεί 160.000 ηθοποιούς και άλλους επαγγελματίες της μεγάλης και της μικρής οθόνης.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι “ξέρουμε πως έχουμε την αλληλεγγύη των ηθοποιών από όλο τον κόσμο”. Η απεργία αυτή γίνεται για να διασφαλίσουμε ότι ο βιοπορισμός των μελών μας δεν θα αφαιρεθεί από την τεχνητή νοημοσύνη, τόνισε.

Δύο ταυτόχρονες απεργίες

Τόσο το SAG-AFTRA –το μεγαλύτερο συνδικάτο του Χόλιγουντ με 160.000 μέλη– όσο και το συνδικάτο Αμερικανών σεναριογράφων (Writers Guild of America — WGA) ζητούν αυξήσεις στον βασικό μισθό και residuals (οικονομικές αποζημιώσεις που καταβάλλονται στους ηθοποιούς, σκηνοθέτες και άλλους καλλιτέχνες που εμπλέκονται σε τηλεοπτικά σόου και ταινίες σε περιπτώσεις επαναλήψεων, αναμετάδοσης, κυκλοφορίας DVD, ή μέσων streaming) στην εποχή του τηλεοπτικού στρίμινγκ (μετάδοση συνεχούς ροής) και διασφαλίσεις πως η εργασία τους δεν θα αντικατασταθεί από την τεχνητή νοημοσύνη (AI).

Η Φραν Ντρέσερ, πρώην πρωταγωνίστρια της τηλεοπτικής σειράς “The Nanny” και πρόεδρος του SAG-AFTRA, δήλωσε πως οι απαντήσεις των στούντιο στις ανησυχίες των ηθοποιών ήταν “προσβλητικές και θρασείες”.

“Οι εταιρίες αρνήθηκαν ουσιαστικά να δεσμευθούν σε ορισμένα θέματα και σε άλλα ύψωσαν τοίχους απέναντί μας”, ανέφερε σε μια δήλωση μετά τη λήξη της προθεσμίας για τους ηθοποιούς να συμφωνήσουν σε ένα νέο συμβόλαιο τα μεσάνυχτα της Τετάρτης (τοπική ώρα). “Μέχρι να διαπραγματευθούν πράγματι με καλή πίστη δεν μπορούμε να αρχίσουμε να προσεγγίζουμε μια συμφωνία”, πρόσθεσε.

Η Συμμαχία Κινηματογραφικών και Τηλεοπτικών Παραγωγών (AMPTP), που διαπραγματεύεται εκ μέρους του Netflix, της Walt Disney και άλλων εταιριών, εξέφρασε “βαθιά απογοήτευση που το SAG-AFTRA αποφάσισε να αποχωρήσει από τις διαπραγματεύσεις”.

Υποστήριξε πως προσέφερε “ιστορικές αυξήσεις μισθών και αποζημιώσεων” και πως κατέθεσε “μια ρηξικέλευθη πρόταση για την AI που προστατεύει την ψηφιακή ομοιότητα των ηθοποιών”. Οι ηθοποιοί ανησυχούν πως οι ψηφιακές εικόνες τους θα χρησιμοποιηθούν χωρίς την άδειά τους ή κανονική αποζημίωση.

Η απεργία περίπου 11.500 σεναριογράφων είχε ως αποτέλεσμα μια ατέρμονη επανάληψη τηλεοπτικών μεταμεσονύχτιων τοκ σόου, διατάραξε τις περισσότερες παραγωγές για τη φθινοπωρινή τηλεοπτική σεζόν και σταμάτησε τις εργασίες για ταινίες μεγάλου προϋπολογισμού.

Μια απεργία του SAG-AFTRA θα έχει ως αποτέλεσμα να κλείσουν οι εναπομείνασες παραγωγές των στούντιο με έδρα τις ΗΠΑ και να ασκηθεί μεγαλύτερη πίεση στις εταιρίες μέσων ενημέρωσης για την εξεύρεση λύσης.

Για πρώτη φορά από το 1960

Το Χόλιγουντ δεν έχει βρεθεί ξανά αντιμέτωπο με δύο ταυτόχρονες απεργίες από το 1960, όταν τα μέλη του WGA και του Screen Actors Guild κατέβηκαν σε απεργία για να διεκδικήσουν αποζημιώσεις από την πώληση ταινιών σε τηλεοπτικά δίκτυα.

Σήμερα τα συνδικάτα αγωνίζονται για τον βασικό μισθό και αποζημιώσεις από τις υπηρεσίες μετάδοσης συνεχούς ροής (streaming).

“Πρέπει να δίνουμε 26.000 δολάρια τον χρόνο για την ασφάλιση υγείας και είναι πολλοί άνθρωποι που δεν τα καταφέρνουν μέσω των πληρωμών αποζημίωσής τους, δήλωσε ο ηθοποιός Ματ Ντέιμον σε μια διαφημιστική εκδήλωση για την ταινία “Oppenheimer” χθες Τετάρτη.

“Κάπου βγαίνουν λεφτά και πρέπει να κατανεμηθούν με έναν τρόπο ώστε οι άνθρωποι που βρίσκονται στα όρια να έχουν φροντίδα”, πρόσθεσε ο Ματ Ντέιμον.

Πολλές υπηρεσίες στρίμινγκ ωστόσο δεν έχουν ακόμη κέρδη αφού οι εταιρίες ξόδεψαν δισεκατομμύρια δολάρια στον προγραμματισμό ώστε να προσπαθήσουν και να προσελκύσουν πελάτες.

Οι Disney, Comcast Corp’s NBCUniversal και Paramount Global έχασαν η κάθε μια εκατομμύρια δολάρια από το στρίμινγκ το τελευταίο τρίμηνο. Την ίδια στιγμή, η άνοδος των διαδικτυακών βίντεο υπονόμευσε τα έσοδα των τηλεοράσεων από διαφημίσεις καθώς το παραδοσιακό τηλεοπτικό κοινό συρρικνώνεται.

Η απεργία του WGA επηρεάζει όλη την Καλιφόρνια και πιο πέρα, πλήττοντας υπηρεσίες εστίασης, παροχής σκηνικών και άλλα επαγγέλματα που εξαρτώνται από τις παραγωγές του Χόλιγουντ. Η οικονομική ζημία αναμένεται να επεκταθεί αν απεργήσουν και οι ηθοποιοί.

Τα τηλεοπτικά δίκτυα έχουν ήδη ανακοινώσει προγράμματα για το φθινόπωρο γεμάτα εκπομπές ριάλιτι, που δεν επηρεάζονται από τις τρέχουσες εργασιακές εντάσεις. Ανεξάρτητες παραγωγές που δεν καλύπτονται από συμβόλαια των συνδικάτων μπορούν επίσης να συνεχιστούν.

Ετικέτες

Documento Newsletter