Με συνταγή λίστας Πέτσα: Εκατομμύρια ευρώ για καμπάνια του Ταμείου Ανάκαμψης

Με συνταγή λίστας Πέτσα: Εκατομμύρια ευρώ για καμπάνια του Ταμείου Ανάκαμψης

Για μια ακόμα φορά οι διαφημιστικές καμπάνιες στροβιλίζονται γύρω από το ταμείο Ανάκαμψης σε ένα τρελό χορό εκατομμυρίων.  Το Μαξίμου έδωσε το πράσινο φως και ενεργοποίησε το πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Εθνικού σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» για το 2022. Η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, όπως  αποτυπώνεται σε έγγραφο που παρουσιάζει το Documentonews.gr, ενέκρινε ποσό 2.430.400 ευρώ για την επικοινωνιακή προώθηση του προγράμματος της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης του Υπουργείου Οικονομικών.

Πρόκειται για μεγάλο κονδύλι (μάλιστα σύμφωνα με εκτιμήσεις είναι σχεδόν διπλάσιο από το 2021) επικοινωνιακού… αέρα, την ίδια ώρα που τα νοικοκυριά αγκομαχούν από την οικονομική/ενεργειακή κρίση. Μάλιστα, δεν περνά απαρατήρητο ότι η κονδύλι «ρίχνεται» στην επικοινωνιακή αρένα των ΜΜΕ, σε μια περίοδο που η χώρα έχει μπει  σε προεκλογική τροχιά.

Η επικοινωνία έρχεται να «δέσει» με την επιδίωξη ΕΕ και κυβερνήσεων στα κράτη μέλη και επιχειρηματικών ομίλων να πείσουν τους πολλούς για μια ανάπτυξη κομμένη και ραμμένη για τους λίγους.

Όπως αναφέρεται σε έγγραφο της Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης  (Α.Π.: Ε / 233-24/06/2022)  είχε ζητηθεί  από την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης του Υπουργείου Οικονομικών να εγκριθεί το κονδύλι αυτό για την επικοινωνιακή προβολή για το έτος 2022 σχετικά με το εθνικό  Σχέδιο  Ανάκαμψης.

Η έγκριση αποφασίστηκε (υπογράφεται από τον Γενικό γραμματέα Δημήτρη Γαλαμάτη) με βάση δυο δεδομένα, όπως σημειώνεται στο έγγραφο:

– ο φορέας πληροί την προϋπόθεση περί υποχρέωσης τήρησης του ποσοστού συμμετοχής των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης (έντυπα μέσα, ραδιόφωνο, τηλεόραση) στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης, «ήτοι τουλάχιστον τριάντα τοις εκατό (30%), η οποία αν δεν τηρηθεί επιβάλλεται στον υπόχρεο φορέα του ευρύτερου δημοσίου τομέα διοικητικό πρόστιμο ισόποσο με τη διαφημιστική δαπάνη που υπολείπεται προς συμπλήρωση του ανωτέρω ποσοστού συμμετοχής».

– με την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

Έτσι, εγκρίθηκε  το πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Εθνικού σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης του Υπουργείου Οικονομικών για το έτος 2022, που ανέρχεται στο συνολικό ποσό ύψους  2.430.400 ευρώ. Το πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί με πόρους της Τεχνικής Βοήθειας Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας .

Τέτοιες μέρες πριν από ένα χρόνο το  documentonews.gr έγραφε σχετικά με τη  «Γαλάζια προπαγάνδα για το… νέο σχέδιο Μάρσαλ».

Διαβάστε επίσης: Γαλάζια προπαγάνδα για το… νέο σχέδιο Μάρσαλ

Όπως σημείωνε , το Ταμείο Ανάκαμψης χρησιμοποιείται από τη γαλάζια προπαγάνδα για την καλλιέργεια προσδοκιών στην ελληνική κοινωνία, κι ας κατευθύνει τους πόρους η ΝΔ –πού αλλού – κυρίως προς μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Μάλιστα, μέχρι τέλος Ιουνίου 2021 είχε εκταμιευθεί ποσό 620.000 ευρώ, που στη συνέχεια αυξήθηκε, με στόχο την επικοινωνιακή προβολή του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης.

Αξίζει να σημειωθεί  στο  σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Ελλάδας περιλαμβανόταν και η στρατηγική επικοινωνίας. Σε κείμενο ανάλυσης-αξιολόγησής του από τις  υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής επιτροπής (4.8.2021), αναφερόταν ότι «η  Ελλάδα υπέβαλε το σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, με την ονομασία “Ελλάδα 2.0”, στις 27 Απριλίου 2021.

Το κόστος όλων των έργων που περιλαμβάνονται στο σχέδιο ανέρχεται σε 31,164 δισ. EUR, από τα οποία 17,770 δισ. EUR προβλέπεται να χρηματοδοτηθούν από μη επιστρεπτέα χρηματοδοτική στήριξη και 12,728 δισ. EUR από δάνεια, έως το 2026».

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην ανάλυση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σημειωνόταν ότι  η  στρατηγική επικοινωνίας που περιγράφεται στο σχέδιο συνίσταται μεταξύ άλλων σε :

• Παροχή συνεκτικής και αποτελεσματικής πληροφόρησης σε πολλαπλά ακροατήρια σχετικά με τις μεταρρυθμίσεις και τις επενδύσεις που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Ελλάδα

• Αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τους στόχους, τα απτά οφέλη και τον αντίκτυπο του σχεδίου στην καθημερινή ζωή των πολιτών.

• Πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με χρηματοδοτούμενα έργα και μεταρρυθμίσεις του σχεδίου, η οποία θα διευκολύνει τη δυνατότητα κάθε ενδιαφερόμενου πολίτη ή ομάδας να παρακολουθεί την εφαρμογή

• Διασφάλιση της προβολής της χρηματοδότησης της ΕΕ

Documento Newsletter