Ο σχεδιασμός ενός ηλεκτρικού concept αυτοκινήτου, παρουσιάζει φυσικά μερικές διαφορές συγκριτικά με ένα συμβατικό.
Η ηλεκτροκίνηση δεν αλλάζει μόνο τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, αλλά και τον σχεδιασμό των αυτοκινήτων, τα οποία χάνουν μερικά στοιχεία, ενώ παράλληλα, αυξάνεται η αυτονομία τους. Οι απαντήσεις δίνονται μέσω του σχεδιασμού του Cupra Tavascan SUV concept.
-Η αεροδυναμική είναι το κλειδί: «Όταν σχεδιάζεις ένα ηλεκτρικό μοντέλο, η μεγαλύτερη πρόκληση αφορά την αεροδυναμική απόδοση», εξηγεί ο Αλμπέρτο Τορεσίγιας, σχεδιαστής εξωτερικού της Cupra. Για να επιτευχθεί αυτό, τα φτερά και διάφορα εξαρτήματα εμφανίζονται στο σώμα του οχήματος. «Όλα σχεδιάζονται για να δώσουν στο όχημα ψυχή. Τίποτα δεν φαίνεται να έχει κατασκευαστεί από μηχανή. Τα πάνελ ξεχωρίζουν από το σώμα και καθορίζουν τη σιλουέτα του SUV της Cupra». Έτσι, υπάρχει λιγότερη αντίσταση του αέρα και μεγαλύτερη αυτονομία.
-Μειωμένου βάρους αυτοκίνητα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσθέτουν ένα νέο ουσιαστικό στοιχείο για να λειτουργούν – τις μπαταρίες. Και οι σχεδιαστές πρέπει να βρουν μια ειδική θέση για αυτές. Στο Tavascan είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος του οχήματος. Λόγω του βάρους των μπαταριών, η εργασία με ελαφριά υλικά καθίσταται προτεραιότητα για τους σχεδιαστές. «Ολόκληρο το πρωτότυπο κατασκευάζεται με ίνες άνθρακα, καθώς αυτό είναι το υλικό που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε για να αντιπροσωπεύσουμε την έννοια του ελαφρού», είπε ο Τορεσίγιας.
-Οι τροχοί δεν συμβάλλουν μόνο στην εμφάνιση του οχήματος: Η μείωση του βάρους συνδέεται άμεσα με την αύξηση της εμβέλειας και εδώ οι τροχοί διαδραματίζουν επίσης καθοριστικό ρόλο. Στην περίπτωση του Tavascan έχουν διάμετρο 22 ίντσες, με χάλκινα στοιχεία και καλύμματα κεφαλής επικαλυμμένα με ίνες άνθρακα για να βοηθήσουν να διοχετεύσουν τον αέρα και να ψύξουν τα φρένα. «Κατά τον σχεδιασμό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η πέδηση και η εξοικονόμηση ενέργειας είναι εξαιρετικά σημαντικά και για το λόγο αυτό οι τροχοί αποτελούν βασικό συστατικό», υπογραμμίζει ο σχεδιαστής εξωτερικού της Cupra.
-Επαναστατικά εμπρός και πίσω μέρη: Αν υπάρχει ένα πράγμα που καθορίζει την εμφάνιση των νέων ηλεκτρικών μοντέλων, είναι το εμπρόσθιο άκρο τους, καθώς δεν υπάρχει καμία γρίλια που συνήθως βρίσκεται σε όλα τα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με κινητήρα καύσης. «Η ιδέα του μπροστινού άκρου είναι εντελώς νέα. Είναι σχεδιασμένο με λειτουργικές εισαγωγές αέρα μεγάλου μεγέθους. Δύο από αυτές διαμορφώνουν το πλάτος του εμπρόσθιου άκρου για να διοχετεύουν τον αέρα και μια κουρτίνα αέρα τον οδηγεί και τον αποβάλλει από το καπό», λέει ο Τορεσίγιας. Το πίσω άκρο χάνει επίσης ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου με καύσιμο – την απόληξη. «Αυτό το χαρακτηριστικό μας επιτρέπει να επιτύχουμε τέλεια συμμετρία», επισημαίνει ο σχεδιαστής.
-Εσωτερικό με προκλήσεις: Το εσωτερικό ενός ηλεκτρικού μοντέλου παρουσιάζει επίσης προκλήσεις για τους σχεδιαστές. Οι μπαταρίες καταλαμβάνουν ένα σημαντικό χώρο, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να διατηρείται η ευρυχωρία και η άνεση στον χώρο των επιβατών. «Έχουμε σχεδιάσει ένα εσωτερικό με τέσσερα σπορ καθίσματα από ανθρακονήματα για να μεγιστοποιήσουμε τον χώρο και πειραματιστήκαμε με την ελαφρότητα των στοιχείων, όπως το ταμπλό και τις δύο κεντρικές κονσόλες», δήλωσε ο Μαρκ Φραντς, σχεδιαστής εσωτερικών χώρων της Cupra.
Τα χρώματα και τα υλικά βοηθούν επίσης στη δημιουργία μιας αίσθησης ευρυχωρίας. «Χρησιμοποιήσαμε λευκό δέρμα napa στα καθίσματα, καθώς και στην κορυφή του ρέοντος ταμπλό για να του δώσουμε μια αίσθηση ευρυχωρίας. Ο φωτισμός περιβάλλοντος, ο οποίος είναι αποκλειστικός για αυτό το concept, κάνει το ταμπλό να φαίνεται αιωρούμενο, σε αντίθεση με το μαύρο πάτωμα νεοπρενίου», σχολιάζει ο Φρέντερικ Μπάουμαν, σχεδιαστής στο τμήμα αποχρώσεων και διάκοσμου.
-Πολλές διαφορές, αλλά κοινό πάθος: Η τελευταία τεχνολογία, τα αποκλειστικά χρώματα και τα υλικά, η καθαρή θέση των προβολέων – 13 ιντσών, ρέουσα, διπλή οθόνη, καθίσματα με ατομική συνδεσιμότητα και ηλεκτρικό kickscooter. Τι παραμένει ίδιο στον σχεδιασμό ενός συμβατικού Cupra και ενός ηλεκτρικού Cupra; «Η επιθυμία να δημιουργηθεί ένα συναίσθημα, ένα πάθος. Το ονομάζουμε φαινόμενο “wow” και πρέπει να είναι το ίδιο για ένα συμβατικό και ένα ηλεκτρικό. Είναι η φιλοσοφία που μας καθοδηγεί κατά το σχεδιασμό των οχημάτων Cupra “, καταλήγει ο Τορεσίγιας.
Πηγή: Cupra