Σε πλήρη κάλυψη της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη προχώρησε το Μαξίμου, καθώς σε ερώτηση του Documentonews για το μείζον σκάνδαλο με τα εκτεταμένα φαινόμενα έκδοσης παράτυπων εισιτηρίων εισόδου στην Ακρόπολη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε ότι «το συγκεκριμένο είδος εισιτηρίου (ηλεκτρονικό) θεσπίστηκε το 2018 και από τότε που ανέλαβε και η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου πολιτισμού, έχει κάνει όλες εκείνες τις ενέργειες για να διασφαλιστεί αυτή η διαδικασία έκδοσης και χρήσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου».
Παράλληλα, ο Παύλος Μαρινάκης σημείωσε ότι «από εκεί και πέρα όποιες μεμονωμένες καταγγελίες υπάρχουν, έχουν ήδη διαβιβαστεί στην εισαγγελία και προχωράει από εκεί και πέρα η ανεξάρτητη δικαιοσύνη τη διερεύνησή τους και την εκδίκαση των όποιων υποθέσεων. Άρα το υπουργείο Πολιτισμού διασφαλίζει το αδιάβλητο και το αποτελεσματικό της συγκεκριμένης χρήσης του εισιτηρίου και ταυτόχρονα εφόσον υπάρχουν καταγγελίες τις έχει ήδη διαβιβάσει στην δικαιοσύνη».
Με λίγα λόγια, το Μαξίμου επιβεβαιώνει ότι υπάρχουν οι καταγγελίες, αλλά για να μειώσει το μέγεθος του σκανδάλου, τις χαρακτηρίζει «μεμονωμένες».
Οι τέσσερις μορφές παραποίησης
Η πραγματικότητα που αποκάλυψε το Documentonews είναι ότι κατά την διάρκεια του καλοκαιριού καθημερινά οι αρχαιοφύλακες της Ακρόπολης έρχονταν αντιμέτωποι με δεκάδες παράτυπα και προβληματικά εισιτήρια! Αυτά τα εισιτήρια, που είναι ομαδικά, εκδίδονται από πρακτορεία και εμφανίζουν τους εξής τέσσερις τύπους παραποίησης:
1) Άκυρα, που σημαίνει ότι έχουν χρησιμοποιηθεί, οπότε το σύστημα χτυπάει «κόκκινο» και δεν περνάνε.
2) Yπερκοστολογημένα – 40 ευρώ αντί για 20 που κόστιζε το καλοκαίρι η είσοδος στο μνημείο. Αυτά έχουν γνήσιο QR code, περνάνε κανονικά τον έλεγχο στο σκανάρισμα, όμως από τη μορφή τους φαίνεται ότι είναι υπερκοστολογημένα από το πρακτορείο που τα έχει εκδώσει. Ωστόσο, ο αρχαιοφύλακας σε συνθήκες συνωστισμού μπορεί να μην το προσέξει και το εισιτήριο να περάσει κανονικά.
3) Xωρίς αναγραφόμενη τιμή. Μπορεί να είναι άκυρο και να εντοπιστεί, μπορεί όμως πάλι να περάσει τον έλεγχο αλλά να έχει πουληθεί σε αρκετά υψηλό κόστος.
4) Με διαφορετικό γραμμοκώδικα από αυτόν του ΟΔΑΠ – τα περισσότερα δεν περνάνε τον έλεγχο.
Να προστεθεί σε αυτά και μία ακόμη κατηγορία προβληματικών, με άλλον τρόπο, εισιτηρίων, που προέκυψε όταν εφαρμόστηκαν οι ζώνες επισκεψιμότητας και αφορά τα λεγόμενα ελευθέρας, τα οποία, όπως εξηγούμε παρακάτω, είναι πολύ πιθανόν να περνούσαν παραπάνω από μία φορά στο μνημείο.
Κάθε φορά, που οι αρχαιοφύλακες εντόπιζαν παράτυπα εισιτήρια προχωρούσαν σε έγγραφες αναφορές προς την αρμόδια υπηρεσία, που είναι η Εφορεία Αρχαιοτήτων, η οποία με τη σειρά της μεταβιβάζει το θέμα στον ΟΔΑΠ, με τελικό αποδέκτη το υπουργείο Πολιτισμού. Οι αναφορές αυτές βρίσκονται φυσικά και στη διάθεση της εφημερίδας. Κι όμως, καμία επίσημη απάντηση δεν ήρθε ποτέ, πέρα από προφορικές ενημερώσεις της προέδρου του ΔΣ του ΟΔΑΠ Νικολέττας Διβάρη-Βαλάκου και του γενικού διευθυντή Ηλία Πατσαρούχα, οι οποίοι διαβεβαίωναν ότι τα φαινόμενα αυτά θα πάνε στη Δικαιοσύνη αφού αφορούν την ελεύθερη αγορά.
Αδράνεια για τα παράτυπα εισιτήρια- «Εγρήγορση» για κρουαζιέρες
Την στιγμή που η Λίνα Μενδώνη δεν προχώρησε σε ενέργειες για το σύστημα των παράτυπων εισιτηρίων, έδειξε μεγάλη «εγρήγορση» στο να πηγαίνει το καλοκαίρι αρκετές φορές στο μνημείο παρέα με την κ. Βαλάκου αλλά και τον κατηγορούμενο για την υπόθεση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Γιάννη Τσακοπιάκο, που είναι μέλος της επιτροπής του ΥΠΠΟ για τη διαχείριση της κρουαζιέρας, για επιτόπια αυτοψία τις ημέρες του συνωστισμού. Αλλά για άλλους λόγους. Η έγνοια της εξαντλήθηκε στη ροή των επισκεπτών κρουαζιέρας και τότε η κ. Μενδώνη άνοιξε την περίφημη cruise line για να περνάνε χωριστά οι επισκέπτες κρουαζιέρας. Την ίδια ώρα κατήργησε τα τουρνικέ με αποτέλεσμα να χαλαρώσει ο έλεγχος. Η οδηγία ήταν σαφής: να εξασφαλιστεί πιο γρήγορη είσοδος στο μνημείο.
Διαβάστε επίσης:
Ακρόπολη: Φάμπρικα με παράτυπα εισιτήρια… ΥΠΠΟ το βλέμμα της Μενδώνη
Το υπουργείο Πολιτισμού σκορπά χρήμα σε ενοίκια
Το Μέγαρο Μαξίμου κλείνει την πόρτα στους αγρότες με το «όχι» του Παύλου Μαρινάκη