Μάχη μαζί με το Κρυονέρι: Υπερασπιζόμαστε τα Σχολεία μας, σώζουμε τα χωριά μας

Μάχη μαζί με το Κρυονέρι: Υπερασπιζόμαστε τα Σχολεία μας, σώζουμε τα χωριά μας

Η ΠΡΟΣΠΆΘΕΙΑ στην οποία έχει επιδοθεί το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία χρόνια, και ιδιαίτερα φέτος, μας απομακρύνει από το πρότυπο μιας δυτικής χώρας. Με τις ευλογίες της κυβέρνησης, υποβαθμίζονται περιοχές μέσω της υποβάθμισης των σχολείων τους. Σε ποιο δυτικό κράτος αναφερόμαστε; Πώς είναι δυνατόν να ζούμε σε μια χώρα που οι κυβερνώντες παρουσιάζουν ως διαρκώς προοδευτική, ενώ επιτρέπεται η συνεχής διάβρωση του εκπαιδευτικού ιστού; Ας είμαστε ξεκάθαροι: η υποβάθμιση αυτή δεν αποτελεί απλώς εκπαιδευτική πολιτική, αλλά επίθεση στον ίδιο τον πυρήνα της κοινωνίας μας. 

Τι σημαίνει μετατροπή ενός σχολείου από 6-θέσιο σε 5-θέσιο; 

ΚΑΤΑΡΧΆΣ, ένα σχολείο που δεν διαθέτει τις απαραίτητες τάξεις ή εκπαιδευτικούς δεν μπορεί να εξυπηρετήσει επαρκώς τους μαθητές του. Η εκπαιδευτική διαδικασία υπονομεύεται πλήρως, καθώς οι ανάγκες των μαθητών παραμένουν ακάλυπτες. Ποιος μπορεί να εξασφαλίσει ποιοτική εκπαίδευση σε ένα σχολείο όπου διαφορετικές τάξεις, με μαθητές ποικίλων επιπέδων, ηλικιών και διδακτικής ύλης, διδάσκονται μαζί; Να συμφωνήσουμε πως μια τέτοια αλλαγή, εν έτη 2024, απομακρύνει τους μαθητές από τα εκπαιδευτικά τους δικαιώματα και θολώνει το μέλλον τους, καθώς η γνώση κατακερματίζεται;

ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ, επίσης, ότι μια τέτοια αλλαγή, εκτός από την υποβάθμιση του σχολείου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, υποβαθμίζει και τις ίδιες τις περιοχές όπου βρίσκονται αυτά τα σχολεία. Όταν οι γονείς διαπιστώσουν ότι το σχολείο δεν καλύπτει τις ανάγκες των παιδιών τους και δεν προσφέρει τις ίδιες ευκαιρίες με ένα αντίστοιχο σχολείο σε μια κοντινή πόλη, δεν θα αναγκαστούν να στείλουν τα παιδιά τους σε σχολεία του αστικού κέντρου ή να μετακομίσουν οι ίδιοι; Το χωριό δεν ερημώνεται έτσι; Οι νέοι δεν εγκαταλείπουν τα χωριά τους; Χωρίς την παρουσία των παιδιών και των νέων οικογενειών, τα χωριά δεν πεθαίνουν σταδιακά;

Το σχολείο ως πυλώνας της σύγχρονης κοινωνίας 

ΣΕ ΜΙΑ ΣΎΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΊΑ, το σχολείο δεν είναι απλώς μια υποχρέωση, ούτε θα έπρεπε το κράτος να επιτρέψει να γίνει κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, το σχολείο είναι ένα αναφαίρετο δικαίωμα. Ένα δικαίωμα που δεν μπορεί και δεν πρέπει να παραβλεφθεί. Εκτός από τη διδασκαλία των μαθημάτων, το σχολείο αποτελεί ανέκαθεν έναν πυρήνα κοινωνικής ζωής. Είναι ο χώρος όπου τα παιδιά διαμορφώνονται, μαθαίνουν να συνυπάρχουν, να συνεργάζονται, και εξελίσσονται σε πολίτες με αξίες και ιδανικά. Επομένως, χωρίς σχολεία που αγκαλιάζουν ισότιμα όλους τους μαθητές, ποιο μήνυμα λαμβάνουν οι νέοι για το κράτος στο οποίο μεγαλώνουν;

ΤΟ ΚΡΆΤΟΣ έχει την υποχρέωση να διασφαλίσει την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, ανεξαρτήτως του τόπου καταγωγής τους. Είναι αδιανόητο, εν έτει 2024, με τις ευλογίες της Πολιτείας, να δημιουργούνται μαθητές δύο ταχυτήτων: τα παιδιά των αστικών κέντρων και τα παιδιά της υπαίθρου. Αυτή η ανισότητα δεν είναι μόνο κοινωνικά άδικη, αλλά και επικίνδυνη. Μέσα από αυτή τη διάκριση, στέλνεται στους μαθητές της υπαίθρου το μήνυμα ότι “δεν είστε προτεραιότητα”. Έτσι, καλλιεργείται μια γενιά που βλέπει την Πολιτεία να δημιουργεί διακρίσεις, να αδιαφορεί για τις ανάγκες της, και να αισθάνεται αδικημένη από το ίδιο το σύστημα.

Η αναγκαιότητα του αγώνα 

ΈΝΑ ΚΡΆΤΟΣ ΠΟΥ ΣΈΒΕΤΑΙ τις δημοκρατικές αρχές ακούει τη φωνή των πολιτών, λαμβάνει υπόψη τις ανησυχίες τους και τους βοηθά να προοδεύσουν. Δεν στέκεται εμπόδιο στην πορεία τους και δεν αδιαφορεί επιδεικτικά για τις ανάγκες τους. Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, όμως, δείχνει να μην λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών. Η υποβάθμιση της περιφέρειας και της υπαίθρου, καθώς και η δημιουργία πολιτών δύο ταχυτήτων, αποτελούν απτές αποδείξεις των λεγομένων μου. Εξίσου χαρακτηριστική απόδειξη είναι και η υποβάθμιση του ελληνικού δημόσιου σχολείου, η οποία συνιστά απόλυτη προδοσία προς τους Έλληνες πολίτες.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΎΜΕ ΆΛΛΟ ΝΑ ΑΝΕΧΤΟΎΜΕ την αλαζονεία σε όλα τα επίπεδα. Είναι χρέος μας να υπερασπιστούμε τα σχολεία μας, τα σχολεία της υπαίθρου και των χωριών μας. Κάθε σχολείο που κλείνει ή υποβαθμίζεται στα χωριά μας είναι ένα σημαντικό βήμα προς την εξαφάνισή τους. Η κοινωνία στο σύνολό της, σε κάθε γωνιά της χώρας, οφείλει να στηρίξει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται να διασώσουν τα σχολεία στις αγροτικές περιοχές.

ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΣΙΚΥΩΝΙΩΝ, στεκόμαστε δίπλα σε όσους μάχονται ενάντια στην υποβάθμιση του δημοτικού σχολείου Κρυονερίου. Στηρίζουμε γονείς, εκπαιδευτικούς και τον ίδιο τον Δήμο Σικυωνίων, που υποστηρίζει ενεργά τις προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας, γιατί η κοινωνία μας είναι τόσο ισχυρή όσο τα σχολεία της. Αν το σχολείο του Κρυονερίου υποβαθμιστεί, την ίδια πορεία θα ακολουθήσει και το σημαντικό αυτό χωριό της περιοχής. Ας δώσουμε, λοιπόν, τον αγώνα μας, ο καθένας με τις δικές του δυνάμεις, ώστε να μείνει όρθια η ύπαιθρος.

*Ο Αναστάσιος Καλαντζής είναι Πολιτικός Επιστήμονας & Ειδικός Σύμβουλος Δημάρχου Δήμου Σικυωνίων 

Διαβάστε επίσης

Ένταση στην Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ: 1-3 Νοέμβρη Συνέδριο, 24 Νοέμβρη εκλογές – Τι ισχύει με το Πόθεν Έσχες

Τι λένε συνεργάτες του Σαλμά μετά την παραπομπή στην Επιτροπή Δεοντολογίας της ΝΔ

Κοροϊδία και κλοπή με την εισφορά αλληλεγγύης – Πώς ο Μητσοτάκης παγίδευσε 550.000 συνταξιούχους

Πολάκης: Θα οργώσω όλη τη χώρα για να φέρω το μήνυμα ενός προγραμματικού λόγου για την ανασυγκρότηση του ΣΥΡΙΖΑ

 

 

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter