ΜΑΤοβαμμένο Επιτελικό (παρα)κράτος! Στο Documento που κυκλοφορεί – μαζί το HotDoc History και το Docville

ΜΑΤοβαμμένο Επιτελικό (παρα)κράτος! Στο Documento που κυκλοφορεί – μαζί το HotDoc History και το Docville

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δέρνει πολίτες επειδή πίστεψαν τα προεκλογικά της… ψεύδη.

Εμφύλιος στη ΝΔ με ισχυροποίηση των απόψεων Σαμαρά. «Στρατιωτική» απόβαση σε Λέσβο, Χίο για αποσυμφόρηση στο Προσφυγικό. Κυνικός υπολογισμός του Μαξίμου για περιορισμό του εκλογικού κόστους στα νησιά ώστε να γλιτώσει στην υπόλοιπη Ελλάδα.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ του Δημήτρη Κουτσούμπα: «Η ΝΔ έδωσε τα ρέστα της». Ο γγ του ΚΚΕ μιλάει στο Documento για τον κυβερνητικό αυταρχισμό στο προσφυγικό και τις λαϊκές διαδηλώσεις, καθώς και για το ασφαλιστικό

NOVARTIS GATE και ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗ: Έπεσαν οι μάσκες των κατηγόρων. Οι πραγματικές καταθέσεις των προστατευομένων μαρτύρων. Μπούμεραγκ (και) η κατάθεση Μιωνή ο οποίος έβλεπε τον Βορίδη πίσω από τις επιθέσειςν εναντίον του

ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ: 20 ερωτήσεις και απαντήσεις από τα συμπτώματα έως τα εμβόλια και τις προφυλάξεις

«Γαλάζια» επιχείρηση μετάλλαξης του ιού σε επιλογές ρατσιστικής υστερίας.

Ο φόβος φυλάει τα έρημα γήπεδα

ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ: Το μεγάλο πολιτικό κόστος τρομάζει την κυβέρνηση

ΦΙΑΣΚΟ ΜΕ FIFA-UEFA: Έσκασε η μπάλα της «αριστείας»

ΙΟΥΛΙΟΣ ΣΥΝΑΔΙΝΟΣ: «Μέχρι τώρα η κυβέρνηση τρώει από τα έτοιμα».

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥΝ: Κώστας Ζαχαριάδης, Μαρία Απατζίδη, Ελένη Καρασαββίδου, Θανάσης Χαραλάμπους, Γιώργος Μαλιώτης

Το HotDoc History

Το Hot.Doc History του Σαββάτου αφιερωμένο στη χώρα που δεν πληρώνει τις οφειλές της

Στη χώρα που ζητεί απ’ όλες τις άλλες να είναι συνεπείς στις οικονομικές υποχρεώσεις τους αλλά η ίδια αποφεύγει να εξοφλήσει τα χρέη της είναι αφιερωμένο το Hot.Doc History που κυκλοφορεί το Σάββατο ως ένθετο στο Documento. Σωστά μαντέψατε· είναι η Γερμανία. Επί 75 χρόνια «σέρνεται» το θέμα των αποζημιώσεων που δικαιούται η Ελλάδα λόγω της καταστροφής και της λεηλασίας που υπέστη στη διάρκεια της Κατοχής.

Στο τεύχος παρατίθενται όλες οι απολύτως τεκμηριωμένες ελληνικές απαιτήσεις που αποτελούνται από το αναγκαστικό Κατοχικό Δάνειο, την καταλήστευση της οικονομίας, τις αποζημιώσεις θυμάτων, τις υλικές καταστροφές και λεηλασίες. Καταγράφεται το κόστος σε ανθρώπινες ζωές -σε 520.000 τους νεκρούς ή το 7,2% του πληθυσμού ανεβάζουν τον αριθμό ακόμη και γερμανικές πηγές.

Αναλύεται η Σύμβαση του υποχρεωτικού δανείου από την Ελλάδα προς τη Γερμανία και την Ιταλία του 1942 που προέβλεπε πως η χώρα μας έπρεπε να δίνει ως 1,5 δισεκατομμύριο δραχμές τον μήνα για τις ανάγκες των δυνάμεων Κατοχής, με τιμαριθμική αναπροσαρμογή του ποσού ώστε να αντιστοιχεί σε 25 εκατομμύρια μάρκα. Βάρος αδιανόητο ακόμη και για κατεχόμενη χώρα, σύμφωνα με τη Σύμβαση της Χάγης, καθώς τα έξοδα συντήρησης των στρατευμάτων Κατοχής έφταναν το 1941 τα 2/3 του ΑΕΠ. Η επιβάρυνση ανά κάτοικο κατέληξε να είναι πέντε φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη της Γαλλίας!

Παράλληλα κινητές τυπογραφικές μονάδες της Βέρμαχτ τύπωναν αφειδώς τα λεγόμενα «κατοχικά μάρκα». Ως αποτέλεσμα ένας θηριώδης πληθωρισμός που απο το 1941 μέχρι το 1944 εκτόξευσε την τιμή μιας οκάς κρέατος από 50 δραχμές σε 400 εκατομμύρια δραχμές. Οι Έλληνες λιμοκτονούσαν κι έπαιρναν μόλις το 29% του κατώτατου ορίου θερμίδων έναντι 61% των Πολωνών και 55% των Γάλλων.

Η Ελλάδα, η οποία στη Διάσκεψη των Επανορθώσεων του Παρισιού το 1945 κατατάχτηκε 7η χώρα παγκοσμίως σε ύψος απαιτήσεων, έλαβε το 7,05% ήτοι 25 εκατ. δολάρια. Ωστόσο η Συμφωνία του Λονδίνου στις 27 Φεβρουάριο 1953 ανέβαλε την ικανοποίηση των απαιτήσεων μέχρι την υπογραφή γενικής συνθήκης ειρήνης. Αλλά και όταν Δυτική και Ανατολική Γερμανία επανενώθηκαν με τη Συμφωνία 2+4, το Βερολίνο απάντησε στην Αθήνα πως «δεν υπάρχει πλέον τίποτε προς ρύθμιση».

Έκτοτε οι αλλεπάλληλες προσπάθειες ικανοποίησης των απαράγραπτων ελληνικών απαιτήσεων προσκρούουν στη γερμανική αδιαλλαξία, αποδεικνύοντας πως η πολυθρύλητη «προτεσταντική ηθική» και η οικονομική ορθοδοξία είναι πομφόλυγες.

To Docville

Αφιέρωμα στο μέταλ φεστιβάλ Up The Hammers, στο Docville που κυκλοφορεί με το Documento

Το Up The Hammers ετοιμάζεται φέτος να γιορτάσει τα 15 του χρόνια μέσα σε πελάγη καλτ μεταλλικής ευτυχίας και ο «πατέρας» του, Μανώλης Καραζέρης, εξηγεί στον Γιάννη Πούλλο πώς μια underground χέβι μέταλ γιορτή κατάφερε να γίνει σημείο αναφοράς στα συναυλιακά δρώμενα της Ευρώπης.

Ο Αντώνης Μποσκοΐτης γράφει για τον Κώστα Βουτσά, έναν σταρ παλιάς κοπής, από τις πιο αγαπητές μορφές του ελληνικού σινεμά που έφυγε πριν από λίγες μέρες από τη ζωή.

Ο θρύλος του κλαρίνου Πετρολούκας Χαλκιάς και ο λαουτίστας Βασίλης Κώστας συναντήθηκαν με την Έμυ Ντούρου αμέσως μετά την πρόσφατη περιοδεία τους στην Ελλάδα και συζήτησαν για τη μουσική της Ηπείρου.

Εν αναμονή της απόφασης του δικαστηρίου για τη δίκη της Χρυσής Αυγής, ο Θανάσης Καμπαγιάννης, δικηγόρος πολιτικής αγωγής των Αιγύπτιων αλιεργατών οι οποίοι είχαν δεχτεί επίθεση από μέλη της οργάνωσης το 2012, συζητάει με την Έμυ Ντούρου με αφορμή την κυκλοφορία της αγόρευσής του «Με τις μέλισσες ή με τους λύκους» από τις εκδόσεις Αντίποδες.

Η Μαρίνα Αγγελάκη γράφει για το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (5-15/3) το οποίο φέτος για πρώτη φορά παρουσιάζει ένα μεγάλου μήκους διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα όπου δώδεκα ταινίες τεκμηρίωσης άνω των 70 λεπτών διαγωνίζονται για τον Χρυσό Αλέξανδρο και το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής.

Η «Ελληνικό Α.Ε.» έστειλε τελεσίγραφο στο Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού να εγκαταλείψει τον χώρο ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες κατεδάφισης για την «επένδυση», ωστόσο οι εθελοντές του δεν προτίθενται να αποχωρήσουν από τον χώρο που στεγάζονται από το 2011. Η Ηλέκτρα Ζαργάνη έχει το ρεπορτάζ.

Η θεωρητικός τέχνης και επιμελήτρια της έκθεσης «Τίμιοι παράνομοι – Πρόσωπο. Ελευθερία. Σιωπή», Σοφία Ελίζα Μπουράτση και η Γαρδένια, πρώην κρατούμενη και μαθήτρια του σχολείου των φυλακών Διαβατών η οποίασυμμετέχει στην έκθεση που φιλοξενείται στο MOMus – Πειραματικό Κέντρο Τεχνών στη Θεσσαλονίκη, μίλησαν στη Μαρίνα Αγγελάκη.

Η Αφροδίτη Ερμίδη γράφει για την έκθεση «Στήβεν Αντωνάκος: Φως. Ο Στήβεν Αντωνάκος και η ρωσική πρωτοπορία» που ξεκινάει σε λίγες μέρες στο MOMus – Μουσείο Αλεξ Μυλωνά.

Ο Αντώνης Μποσκοΐτης γράφει για την ποίηση της Κικής Δημουλά μέσα από την ελληνική δισκογραφία, με αφορμή την πρόσφατη απώλειά της.

Μέσα από τη στήλη New Entries που επιμελείται η Αφροδίτη Ερμίδη γνωρίζουμε την ηθοποιό Ελεάνα Γεωργούλη. 

Documento Newsletter