Nαυάγιο-Πύλος: Εγκλημα αλά Φαρμακονήσι περιγράφουν οι διασωθέντες – «Το Λιμενικό έσπρωχνε το αλιευτικό στην Ιταλία»

Προμελετημένο έγκλημα. Σοκαριστικές είναι οι μαρτυρίες ανθρώπων οι οποίοι κατόρθωσαν να επιζήσουν από το τραγικό ναυάγιο στα ανοιχτά της Πύλου και σκιαγραφούν την απάνθρωπη στάση που επέδειξε τις κρίσιμες ώρες το ελληνικό Λιμενικό, όπως άλλωστε στο Φαρμακονήσι. Σύμφωνα με τις επίμαχες μαρτυρίες επιζώντων που είναι σε γνώση του documentonews.gr, πραγματοποιήθηκε προσπάθεια από το ελληνικό Λιμενικό να σπρώξει το πλοίο προς τα ιταλικά νερά. Αυτή η απάνθρωπη ενέργεια του ελληνικού Λιμενικού ήταν αποτυχημένη, αφού στην προσπάθεια να στρέψουν το αλιευτικό προς τα ιταλικά νερά, αυτό τελικά αναποδογύρισε, οδηγώντας στην τραγική απώλεια τόσων πολλών ζωών.

Διαβάστε επίσης: Εγκλημα: Το πιο σύγχρονο ναυαγοσωστικό παρακολουθούσε τη ναυτική τραγωδία δεμένο στο λιμάνι του Γυθείου

Ο στόχος του ελληνικού Λιμενικού, όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες, αλλά και όλες τις κινήσεις του και τις επίσημες ανακοινώσεις που εξέδωσε, ήταν σαφής: το αλιευτικό έπρεπε με κάθε τρόπο να μην μπει στα ελληνικά ύδατα, προκειμένου να μην… αναγκαστούν οι ελληνικές Αρχές να διασώσουν τους ανθρώπους. Δεν υπήρχε κανένα ενδιαφέρον για τις ανθρώπινες ζωές, παρά μόνο να μην… παραβιαστούν τα σύνορα. Αυτές τις οδηγίες έχει τα τελευταία χρόνια το Λιμενικό από την κυβέρνηση, αυτές εκτελεί. Πρόκειται άλλωστε για κάτι που έχει αποδειχθεί περίτρανα αναρίθμητες φορές, όπως στο πολύνεκρο ναυάγιο στο Φαρμακονήσι για το οποίο μάλιστα πρόσφατα καταδικάστηκε η Ελλάδα.

Οι εγκληματικές ενέργειες του ελληνικού Λιμενικού προκύπτουν σαφώς και από όσα έχουν μέχρι στιγμής ανακοινωθεί. Σύμφωνα λοιπόν με όσα έχει μέχρι στιγμής ανακοινώσει το ελληνικό Λιμενικό, δεν έγινε ποτέ κάποια ενέργεια από το Κέντρο Επιχειρήσεων προκειμένου να προσεγγίσει την τοποθεσία όπου βρισκόταν το αλιευτικό, το ιδιωτικό υπερσύγχρονο ναυαγοσωστικό σκάφος «Aigaion Pelagos». Βάσει χθεσινής ανακοίνωσης του Λιμενικού Σώματος, στις 15:35 της 13ης Ιουνίου 2023 κι αφού το αλιευτικό είχε εντοπιστεί, «ενημερώθηκαν τα παραπλέοντα στην περιοχή πλοία και τους ζητήθηκε να αλλάξουν πορεία και να ενημερώσουν το ΕΚΣΕΔ για τις κινήσεις και την εν γένει κατάσταση του αλιευτικού σκάφους». Την ίδια ώρα δόθηκε και εντολή σε πλοίο 40 μέτρων του Λιμενικού να αποπλεύσει από τα Χανιά, προς την περιοχή του αλιευτικού, όπως κι έγινε.

Διαβάστε επίσης: Ναυάγιο στην Πύλο: Κι όμως, ζητούσαν βοήθεια (Photo)

Σε καμία όμως από τις ανακοινώσεις του Λιμενικού Σώματος δεν υπήρχε αναφορά γιατί δεν ειδοποιήθηκε να σπεύσει στη διάσωση το ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos». Όπως έχει ήδη αποκαλύψει το documentonews.gr, σύμφωνα με την ιστοσελίδα myshiptracking.com, το «Aigaion Pelagos», αναχώρησε από το λιμάνι του Γυθείου στις 00:03 της 14ης Ιουνίου, δύο περίπου ώρες πριν βυθιστεί το αλιευτικό. Το «Aigaion Pelagos» επέστρεψε στις 04:45 της 14ης Ιουνίου 2023 στο λιμάνι του Γυθείου, όπου και παραμένει μέχρι και σήμερα.

Πιο αναλυτικά, το «Aigaion Pelagos» στις 02:31 έφτασε 7,78 ναυτικά μίλια δυτικά από την περιοχή του Αρχάγγελου, όπου και έσβησε τις μηχανές του. Στις 03:51 βρισκόταν 8,27 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά από την περιοχή της Πλύτρας, όταν και αποχώρησε με κατεύθυνση το λιμάνι του Γυθείου, στο οποίο όπως ήδη προαναφέρθηκε έφτασε στις 04:45. Το γιατί επιλέχθηκε ένα ναυαγοσωστικό που διαθέτει ακόμη και νοσοκομείο, επιλέχθηκε να μην σπεύσει για βοήθεια, είναι ένα ερώτημα που το Λιμενικό Σώμα δεν έχει δεήσει ακόμη να απαντήσει.

Ακόμη και τώρα, βάσει σημερινής ανακοίνωσης του Λιμενικού Σώματος δεν επιχειρεί κάποιο ναυαγοσωστικό, αφού όπως αναγράφεται «επιχειρούν ένα (01) περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ένα (01) Πλοίο Ανοιχτής Θαλάσσης (Π.Α.Θ.) Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., μία (01) φρεγάτα Π.Ν., εννέα (09) παραπλέοντα πλοία, ενώ από αέρος επιχειρούν ένα (01) ελικόπτερο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.. και ένα (01) ελικόπτερο Π.Α. και ένα (01) ελικόπτερο Π.Ν.».

Διαβάστε επίσης: Πύλος: Σοκάρουν οι εικόνες απ’ το ασφυκτικά γεμάτο σκάφος λίγο πριν βυθιστεί – Άνθρωποι φαίνονται να κουνούν τα χέρια τους (Photos)

Το αποτρόπαιο αυτό ναυάγιο φέρει όπως όλα δείχνουν τη σφραγίδα του Λιμενικού Σώματος. Όπως άλλωστε είχε συμβεί και στα μέσα Μαρτίου 2023, όταν στο ναυάγιο στο Φαρμακονήσι, διαπιστώθηκε ότι η βάρκα όπου βρίσκονταν οι πρόσφυγες δεν είχε μηχανή. Σύμφωνα με όσα γράφτηκαν τότε στον Τύπο, η αφαίρεση της μηχανής είναι μια συνηθισμένη πρακτική των ελληνικών αρχών κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων. Κι αυτό γιατί κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων επαναπροώθησης, οι ελληνικές Αρχές ρυμουλκούν με αυτόν τον τρόπο τη βάρκα πίσω προς τα τουρκικά ύδατα, όπου είτε εγκαταλείπουν τους πρόσφυγες, είτε τους επιβιβάζουν σε ακυβέρνητες σχεδίες.