Ο Π. Μαρινάκης δείχνει τη Νέα Δημοκρατία για τις σχέσεις με τη Majoritas

Ο Π. Μαρινάκης δείχνει τη Νέα Δημοκρατία για τις σχέσεις με τη Majoritas

Το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας έδειξε ο Παύλος Μαρινάκης, σε ότι αφορά την συνεργασία με την εταιρεία Majoritas, η οποία καταγράφεται διεθνώς, ως εταιρεία που χειραγώγησε την κοινή γνώμη και έκανε επιχειρήσεις μαύρης προπαγάνδας σε Σερβία και Ρουμανία.

«Πρώτη φορά ακούω αυτά τα ονόματα»

Συγκεκριμένα, σε ερώτηση του documentonews για τις σχέσεις του κυβερνώντος κόμματος με την Majoritas και την Questia την περίοδο 2018-2023 ο Παύλος Μαρινάκης ανέφερε ότι «προσωπικά όσο ήμουν εγώ στη Νέα Δημοκρατία ακούω πρώτη φορά τα ονόματα αυτά. Δεν ήμουν βέβαια ο αρμόδιος για το συγκεκριμένο κομμάτι. Και σας κάθε περίπτωση θα σας πω ότι όλο το αφήγημα για το δημοσίευμα ξεκινάει από αυτό με ρωτάτε και φτάνει ουσιαστικά μέχρι το θέμα της χειραγώγησης των εκλογέων και της κοινής γνώμης, ότι αυτά είναι πολύ επικίνδυνα μονοπάτια. Και δεν είναι επικίνδυνα μονοπάτια, επειδή η Νέα Δημοκρατία πήρε 40,5%, γιατί με έναν έμμεσο τρόπο αμφισβητείται η λαϊκή βούληση. Αμφισβητείται η επιλογή του κάθε πολίτη, είτε ήταν η Νέα Δημοκρατία, είτε το ΠΑΣΟΚ, είτε ο ΣΥΡΙΖΑ, είτε οποιοδήποτε κόμμα. Ας μην υποτιμούμε τη νοημοσύνη των πολιτών. Ας μην αμφισβητούμε τις επιλογές τους. Είναι κυρίαρχος ο ελληνικός λαός. Και το ξαναλέω, επειδή όλα αυτό εντάσσεται σε ένα ευρύτερο αφήγημα που καταλήγει σε αυτή την επικίνδυνη πρόταση που έκανε ο κ. Κασσελάκης»

Σε διευκρινιστική ερώτηση του documentnews, όπου τονίστηκε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που έχει βγει στο φως στη δημοσιότητας η σχέση της Νέας Δημοκρατίας με τη εταιρεία Majoritas, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σε εμφανή αμηχανία σημείωσε ότι «σας το ξαναλέω ότι σε σχέση με την κυβέρνηση δεν υπάρχει καμία σχέση, αλλά επειδή εγώ εδώ εκπροσωπώ την κυβέρνηση και για να είναι πλήρης η απάντηση, προφανώς αυτή η ερώτηση πρέπει να απευθυνθεί και στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, για να σας δώσει την αντίστοιχη απάντηση. Σχετικά με την κυβέρνηση είναι κατηγορηματικά όχι».

Μάλιστα, σε παρατήρηση του documentonews, ότι αφήνει ανοιχτό το σενάριο συνεργασίας του γαλάζιου κόμματος με την εταιρεία Majoritas, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι «για τη Νέα Δημοκρατία δεν είπα ότι είναι ανοιχτό, είπα ότι δεν μπορώ να σας απαντήσω. Δεν είπα ότι ούτε είναι ανοιχτό, ούτε κλειστό. Είπα ότι δεν είμαι αρμόδιος να σας απαντήσω».

Η απάντηση του κ. Π. Μαρινάκη πολλαπλασιάζει τα ερωτήματα, σχετικά με τις πρακτικές που χρησιμοποίησε η Νέα Δημοκρατία, για να χειραγωγήσει την κοινή γνώμη.

Εταιρείες που ήταν «ειδικές» στη μαύρη προπαγάνδα με χρήση προσωπικών δεδομένων

Οι εταιρείες Majoritas και Questia ήταν ειδικές στις σκοτεινές μεθόδους χειραγώγησης της κοινής γνώμης, με τη χρήση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, με σκοπό την επιρροή της εκλογικής συμπεριφοράς των πολιτών.

Σημειώνεται, ότι σε όσες καμπάνιες έχουν αναλάβει η Majoritas και οι σύμβουλοί της υπάρχει το ίδιο μοτίβο δράσης.

Από τη μελέτη τού πώς εξελίχθηκαν οι προεκλογικές εκστρατείες σε Ρουμανία, Σερβία και Ελλάδα προκύπτουν εμφανή κοινά χαρακτηριστικά. Η συνταγή προέβλεπε:

01 Επίθεση σε ανεξάρτητο Τύπο και δημοσιογράφους. Και στις τρεις χώρες στοχοποιήθηκαν μέσα ενημέρωσης και δημοσιογράφοι ως συκοφάντες. Στην Ελλάδα το Documento ήταν ο κύριος στόχος.

02 Επίθεση σε εισαγγελείς που διερευνούν υποθέσεις κυβερνητικών σκανδάλων. Στη Ρουμανία η επίθεση αφορούσε την Κοβέσι, στην Ελλάδα διώχθηκαν η Ελένη Τουλουπάκη και εισαγγελείς διαφθοράς.

03 Παρουσίαση κοινωνικών αντιδράσεων και κριτικής ως δημιουργήματος των εχθρών. Στην Ελλάδα εμφανίζονται συστηματικά ως υποκινούμενες για να προκαλέσουν ζημιά.

04 Σύνδεση αποκαλύψεων για διαφθορά ή παρεκτροπές με σχέδιο όσων επιβουλεύονται τη χώρα. Στην Ελλάδα οι αποκαλύψεις για τις επαναπροωθήσεις μεταναστών εμφανίστηκαν ως επίθεση στη χώρα και σχέδιο των ΜΚΟ του Σόρος. Το ίδιο συνέβη και με ό,τι αφορούσε την κριτική για θέματα δημοκρατίας και κράτους δικαίου, ενώ η καταδικαστική απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου εμφανίστηκε ως δράση εσωτερικών και εξωτερικών εχθρών.

05 Εμφάνιση της κριτικής από τους πολιτικούς αντιπάλους ως προδοσίας. Στη Σερβία ο αντίπαλος του Βούτσιτς παρουσιάστηκε ως προδότης και αλβανόφιλος. Το ίδιο συνέβη και με τον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος εμφανίστηκε ως προδότης και φιλοσκοπιανός για τη Συμφωνία των Πρεσπών.

06 Δημιουργία bots που κάνουν οργανωμένες επιθέσεις με απόδοση κατηγοριών δολοφονίας χαρακτήρα και ίδιο λεκτικό ώστε να πιστοποιείται το δίκιο της επίθεσης.

Τονίζεται ότι οι μέθοδοι χειραγώγησης με χρήση προσωπικών δεδομένων έγιναν γνωστές το 2018, όταν αποκαλύφθηκε ότι η βρετανική εταιρεία Cambridge Analytica συνέλεξε προσωπικά δεδομένα 87 εκατ. χρηστών του Facebook. Από την ανάλυση των δεδομένων αυτών δημιούργησε το ψυχολογικό προφίλ των χρηστών, στους οποίους στη συνέχεια έστελνε στοχευμένα μηνύματα, που έφταναν ως την πολιτική τους χειραγώγηση. Η Cambridge Analytica εργάστηκε για την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ το 2016, ενώ είχε παρέμβαση και στο δημοψήφισμα για το Brexit.

Δείτε επίσης:

Οι ψηφιακοί δολοφόνοι της majoritas

Σκάνδαλο Majoritas: Πώς το Μαξίμου χρησιμοποιεί ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για πολιτικές καμπάνιες

Κυβέρνηση Μητσοτάκη: Το ντόμινο της μεγάλης χειραγώγησης

Documento Newsletter