Μαρία Καλουδιώτη στο documentonews.gr: Για άλλη μια φορά η Αριστερά καλείται να σηκώσει τον σταυρό της προόδου

Μαρία Καλουδιώτη στο documentonews.gr: Για άλλη μια φορά η Αριστερά καλείται να σηκώσει τον σταυρό της προόδου

«Θέλουμε μια Ευρώπη αντιφασιστική και δημοκρατική. Μια Ευρώπη των λαών της. Σήμερα που πλανάται ξανά πάνω από την Ευρώπη το φάντασμα του φασισμού πρέπει να δώσουν μάχη οι Αριστερές, Πράσινες, Δημοκρατικές δυνάμεις ενδυναμωμένες για την αποτροπή δυσμενών συνθηκών» σημειώνει στο documentonews.gr η Μαρία Καλουδιώτη.

Η εκπαιδευτικός και υποψήφια ευρωβουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ μιλά για τα προβλήματα της Παιδείας στη χώρα μας, καταθέτει τις προτάσεις του κόμματος της, ασκεί σφοδρή κριτική στη ΝΔ για την εξωτερική πολιτική που ασκεί και αποκαλύπτει τους λόγους που την ώθησαν να διεκδικήσει μια θέση στην ευρωβουλή.

Ως εκπαιδευτικός, ποια θεωρείτε τα σημαντικότερα προβλήματα της Παιδείας σήμερα;

Ο όρος “Παιδεία” έχει χάσει στο πέρασμα του χρόνου την κυριολεκτική του έννοια. Η παιδεία στις μέρες μας εμπεριέχει κυρίως τον όρο Εκπαίδευση, διαδικασία που είναι πιο εξειδικευμένη. Στο βάθος των τελευταίων δεκαετιών η Εκπαίδευση και ιδιαίτερα με τον χαρακτήρα που έχουν προσλάβει οι Πανελλήνιες εξετάσεις, έχει αποκτήσει περισσότερη βαρύτητα. Η καθαυτή παροχή Παιδείας στη νεολαία έχει οπισθοχωρήσει. Τελευταία μάλιστα έχει δεχτεί ισχυρά πλήγματα με την κατάργηση των Κοινωνικών Επιστημών, φύσει και θέση μάθημα που βοηθά στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, σε ζητήματα εκφασισμού της κοινωνίας, παρεκτροπών και bullying. Παιδεία σημαίνει (με βάση τα λεξικά) προετοιμάζω πολίτες, συνειδητοποιημένους, υπεύθυνους ενημερωμένους εις τρόπον ώστε να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο. Όλα πλέον επαφίενται στον «πατριωτισμό» των Εκπαιδευτικών. Οι οποίοι είναι το εύκολο θύμα των φιλελεύθερων πολιτικών, καθιστώντας το κύρος τους μειωμένο σε σχέση με το παρελθόν, στην προσπάθεια τους να φορτώσουν σ’ αυτούς όλα τα προβλήματα της Παιδείας.

Ζητήματα βοήθειας των παιδιών με την ενισχυτική διδασκαλία διεκπεραιώνονται απλά, χωρίς ουσία. Προγράμματα ΕΣΠΑ «δίνουν και παίρνουν» στις προσλήψεις εκπαιδευτικών αφήνοντας φόβο για το μέλλον τους. Άκρατος ανταγωνισμός επικρατεί μεταξύ τους και έχουν επιδοθεί σε κυνήγι «τίτλων» πολλές φορές δευτερεύουσας σημασίας ως προς το αντικείμενο διδασκαλίας, απλά για να έχουν «προσόντα» στις κρίσεις –αξιολόγηση. Το γεγονός ότι ο θεσμός του αναπληρωτή και των ωρομισθίων αποτελεί βασική μορφή κάλυψης των κενών στα σχολεία δημιουργεί δυσλειτουργίες. Άνθρωποι μεταφέρονται από περιοχή σε περιοχή χωρίς καν εξασφάλιση στέγης (τουριστικές περιοχές) με μισθούς ανεπαρκέστατους, καθιστώντας την παροχή εκπαίδευσης δευτερευούσης σημασίας. Από την άλλη, άνθρωποι γερασμένοι και κουρασμένοι αποτελούν το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων.

Η πείρα μου ιδιαίτερα ως Διευθύντρια επί 20 χρόνια σε μονάδα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Καλλιτεχνικό σχολείο Ηρακλείου) μου έχει δείξει ότι για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σχολείο αναγκάζεται να κινείται πολλές φορές στα όρια του νόμου. Η oικονομική κρίση και η πανδημία επιβάρυναν την κατάσταση.

Τα Δημόσια Πανεπιστήμια απειλούνται και με τη λιγότερη χρηματοδότηση κάθε έτος και με την έλευση του νόμου περί ίδρυσης Ιδιωτικών σχολών, η έρευνα υποχρηματοδοτείται. Δεν υπάρχει καμιά εργασιακή περιφρούρηση των αποφοίτων. Θεσμοί όπως η Πανεπιστημιακή αστυνομία δεν λύνουν, αλλά επιτείνουν το πρόβλημα. Η «δράση» οδηγεί πάντοτε στην αντίδραση κατ’ εμέ (37 χρόνια είμαι ενεργή εκπαιδευτικός). Οι αγώνες των μαθητών και των φοιτητών διαχρονικά είναι για καλύτερες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές, καθώς και για προσλήψεις προσωπικού και συγγράμματα. Εάν αυτά λυθούν και υπάρξουν Ευρωπαϊκού τύπου σχολεία και Πανεπιστήμια η καταστολή δεν θα έχει καν ρόλο.

Τραγικός υπήρξε ο 21ος αιώνας για τις υποδομές. Χτίστηκαν σχολεία που μας κάνουν να αναπολούμε τα σχολεία που δημιουργήθηκαν τις δεκαετίες του ’50 και του ’60! Χωρίς μεγάλους ελεύθερους και ζωτικούς χώρους, χωρίς αθλητικές εγκαταστάσεις. Η πασπαρτού αίθουσα πολλαπλών χρήσεων (αν υπάρχει, μάλιστα σπανίζει) δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες. Ελάχιστα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαθέτουν κλειστό Γυμναστήριο και Αμφιθέατρο. Τα Πανεπιστήμια ως χώροι διάσπαρτοι κάνουν τους φοιτητές να νιώθουν τουρίστες. Όπου υπάρχουν όμορφες εγκαταστάσεις η ίδια η νεολαία τις περιφρουρεί.

Η δωρεάν παιδεία δεν είναι και τόσο φθηνή. Το κόστος για την οικογένεια είναι μεγάλο, ιδιαίτερα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λόγω φροντιστηρίων ξένων γλωσσών και προπαρασκευής των βασικών μαθημάτων για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η εύρεση και το κόστος στέγης των φοιτητών έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Η επιβολή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής δημιουργεί κανάλι εισροής μαθητών στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια με μόνο κριτήριο το οικονομικό. Ο ισχυρισμός της κυβέρνησης ότι ανεβαίνει το επίπεδο στα Δημόσια Πανεπιστήμια θα είχε αντίκρισμα μόνο εάν ήταν οι ίδιες ή λίγο μικρότερες βάσεις εισαγωγής και για τα Ιδιωτικά. Έτσι έγινε νόμος η ίδρυση τους για εξυπηρέτηση συμφερόντων και κρυφών χορηγών.

Υπάρχουν τόσα ζητήματα, που θα μιλούσα ώρες για το θέμα που τόσο πληγώνει. Προγράμματα σπουδών, Τεχνική εκπαίδευση, Υπηρεσιακά συμβούλια, Καλλιτεχνική παιδεία κ.α.

Ποιες είναι οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για να βελτιωθεί η δημόσια Παιδεία;

Προχωρούμε σε διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών στο 80% των θέσεων που σήμερα καλύπτονται από αναπληρωτές.

Διπλασιάζουμε σε βάθος τετραετίας τη χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων.

Καθιστούμε δωρεάν τη φοίτηση σε μεταπτυχιακά προγράμματα, ενώ προβλέπουμε ειδική χρηματοδότηση των πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων.

Επαναφέρουμε το σύστημα εισαγωγής των “πράσινων” και “κόκκινων” σχολών, που παρέχει τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο μόνο με την απόκτηση του απολυτηρίου.

Επαναφέρουμε τη λειτουργία των Διετών Προγραμμάτων Σπουδών, όπου θα εισάγονται χωρίς εξετάσεις οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και θα παρέχουν επαγγελματικό πιστοποιητικό ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Καταργούμε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τα Πανεπιστήμια.

Καταργούμε την πανεπιστημιακή αστυνομία.

Για όλα τα παραπάνω, αυξάνουμε τις δημόσιες δαπάνες για την Παιδεία με στόχο τη σύγκλιση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε βάθος τετραετίας

Τι να περιμένει η κοινωνία από έναν ισχυρό ΣΥΡΙΖΑ στο Ευρωκοινοβούλιο;

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δημιουργήσει μια παράδοση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με παρεμβάσεις, πλούσια δραστηριότητα, αποφασιστική στάση, αρχής γενομένης με τον αείμνηστο Μιχάλη Παπαγιαννάκη. Έκτοτε οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ στην Ευρωβουλή συγκαταλέγονται στους πλέον δραστήριους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δείξει δείγματα γραφής τα οποία μπορεί να επεκτείνει και να εμπλουτίσει με άξονα τα 10 σημεία που δημοσιοποίησε έγκαιρα ο Πρόεδρος Στέφανος Κασσελάκης και αφορούν την αντίληψη μας για την Ευρώπη. Οι εκπρόσωποι μας που θα λάβουν λαϊκή εντολή, έχουν μια σταθερή βάση να κινηθούν και να ξεδιπλώσουν τη δράση τους. Πάντοτε βέβαια προτάσσοντας το Εθνικό συμφέρον. Επιδιώκουμε τη Στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης και όχι την Ευρώπη δεμένη στο άρμα της Αμερικής. Ανάπτυξη χωρίς ανισότητες Βορά – Νότου. Μάχη να μην επιστρέψουν πολιτικές λιτότητας και επιτροπείες, αγώνας για τη φτώχεια, τον κοινωνικό αποκλεισμό, τα ανθρώπινα δικαιώματα και γενικότερα τη ζωή και το περιβάλλον. Χρειαζόμαστε Ανάπτυξη στο πλαίσιο πράσινης μετάβασης. Δίνουμε τη μάχη για το μεταναστευτικό – προσφυγικό στη βάση της αλληλεγγύης. Δεν θέλουμε η Ελλάδα να καταλήξει αποθήκη ψυχών με ανθρώπους που οι συνθήκες τους οδηγούν σε πέρασμα προς την Ευρώπη και στην αναζήτηση καλύτερης ζωής. Ζω στην Κρήτη και βλέπω ότι η Γαύδος βαδίζει στα χνάρια της Λαμπεντούζα. Έχουμε ζήσει ως χώρα το μεταναστευτικό με τον δικό μας Γολγοθά ανθρώπων μας που αναζήτησαν καλύτερη ζωή τις δεκαετίες του ‘20 και του ‘50 σε Γερμανία, Αμερική, Αυστραλία.

Θέλουμε μια Ευρώπη αντιφασιστική και δημοκρατική. Μια Ευρώπη των λαών της. Σήμερα που πλανάται ξανά πάνω από την Ευρώπη το φάντασμα του φασισμού πρέπει να δώσουν μάχη οι Αριστερές, Πράσινες, Δημοκρατικές δυνάμεις ενδυναμωμένες για την αποτροπή δυσμενών συνθηκών.

Γιατί αποφασίσατε να πάρετε μέρος στις προκριματικές εκλογές και τώρα να διεκδικήσετε μία θέση στην Ευρωβουλή;

Η απόφαση αυτή είναι συνέχεια 4 παραγόντων:

α) Η αδιάκοπη συμμετοχή μου στα κοινά πάντα με την Αριστερά από τα φοιτητικά μου χρόνια,

β) Η παρούσα κατάσταση όπου η Ελλάδα δεν είναι μια νορμάλ Ευρωπαϊκή χώρα, καθώς βασικοί θεσμοί «καρκινοβατούν» όπως Δικαιοσύνη, Ενημέρωση, Δημόσια Διοίκηση και αυτό διεγείρει τις δημοκρατικές μου ευαισθησίες,

γ) Η μακρόχρονη σχέση μου με τη Νεολαία αποτελεί για μένα κίνητρο να προσπαθήσω να έλθουν να ψηφίσουν άνθρωποι ανενεργοί και νέοι. Άλλωστε αυτή ήταν η κεντρική ιδέα της ομιλίας μου κατά την παρουσίαση του ψηφοδελτίου μας,

δ) Η θέσπιση προκριματικών εκλογών από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ. Με δεδομένο ότι δεν είμαι ευρέως γνωστή αλλά μόνο στην Περιφέρεια μου, μου έδωσε τη δυνατότητα να ψηφιστώ από τα μέλη και τους φίλους.

Γιατί κατηγορείτε τη ΝΔ για ΙΧ εξωτερική πολιτική;

Θα το έθετα κάπως διαφορετικά χωρίς να διαφωνώ με τον τίτλο του ερωτήματος. Η ΝΔ τα τελευταία χρόνια «παίζει» επικίνδυνα με τα εθνικά θέματα. Το φλερτ με την ακροδεξιά έχει εκτρέψει το κυβερνών κόμμα από τις Εθνικές θέσεις και ακροβατεί με πολλές αντιφάσεις. Άλλοτε σε θέσεις υποχώρησης όπως συμβαίνει με τις όλο και ευρύτερες διεκδικήσεις της Τουρκίας χωρίς κόκκινες γραμμές – μη συζήτηση για το Κυπριακό, υποκλίσεις υπουργών, κ.α. Άλλοτε, αδρανώντας όπως την περίπτωση του TurkAegean και άλλοτε παίρνοντας ακραίες θέσεις όπως στην περίπτωση της Συμφωνίας των Πρεσπών, Συμφωνία που είναι διεθνής και όχι διακρατική. Για να έρθω στην ουσία του ερωτήματος σας, τελευταίο δείγμα αποτελεί ο χειρισμός της υπόθεσης Μπελέρη. Κατόρθωσε ένα θέμα Ευρω-Αλβανικό να το κάνει διμερές σύμφωνα με τα λεγόμενα Ευρωπαίων αξιωματούχων (Κομισιόν 7 Μαΐου) και προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, καθιστώντας το κομματικό, συμπεριλαμβάνοντας τον στα ψηφοδέλτια της. Άρα Ι.Χ Πολιτική είναι η εξωτερική πολιτική που ακολουθείται σύμφωνα με τα κομματικά τους «θέλω»…

Πώς σχολιάζετε το γεγονός πως οι κυβερνώντες θεωρούν τη Συμφωνία των Πρεσπών «κακή», αλλά παρόλα αυτά επιδιώκουν την εφαρμογή της από τους γείτονες μας;

Ο ΣΥΡΙΖΑ αδιαφορώντας για το κόστος προχώρησε σε μια ιστορική και πατριωτική συμφωνία με τη Βόρεια Μακεδονία. Ακόμα και σήμερα που μιλάμε χρησιμοποιούν διγλωσσία, διαρρηγνύοντας τα ιμάτια τους απευθυνόμενοι στη Βόρεια Μακεδονία και την Πρόεδρο της και καταγγέλλοντας την ταυτόχρονα με προεξάρχοντα τα ακροδεξιά στελέχη ενώπιον της Εθνικής αντιπροσωπείας.

Θα έλεγα ότι ο Χαρίλαος Φλωράκης και ο Λεωνίδας Κύρκος θα αισθάνονται μια βαθιά ικανοποίηση για αυτή τη συμφωνία. Η εξωτερική πολιτική ψηφοθηρικού τύπου της ΝΔ, δεν έχει καμιά σχέση με την πολιτική του Κων/νου Καραμανλή του Παλαιότερου, του Κων/νου Μητσοτάκη και του Κώστα Καραμανλή! Η Ελλάδα έχει ένα δυνατό χαρτί στα χέρια της χάρις στην τόλμη του Αλέξη Τσίπρα και του Νίκου Κοτζιά. Οι δυο χώρες άνοιξαν πύλες συνεργασίας και ειρηνικής συνύπαρξης όταν προοδευτικές δυνάμεις εκατέρωθεν βάδισαν τον δρόμο της προόδου. Σ’ αυτή τη συγκυρία όπου συντηρητικές και εθνικιστικές κυβερνήσεις πήραν τη σκυτάλη βλέπουμε αμέσως το αναχρονιστικό και αποκρουστικό τους πρόσωπο. Πρέπει να μας προβληματίσει γενικότερα, αν στις Ευρωεκλογές αυτό επιβεβαιωθεί ως κυρίαρχη τάση επικρατώντας οι νεοφιλελεύθεροι, οι συντηρητικοί και οι εθνικιστές.

Για άλλη μια φορά η Αριστερά καλείται να σηκώσει τον σταυρό της προόδου. Σ’ αυτό στρατεύτηκα στις παρούσες συνθήκες και για αυτό θα παλέψω. Ευτυχώς που υπάρχει η συμφωνία, γιατί εκτός του Ανατολικού δύσκολου γείτονα θα είχαμε επίσης περίεργη κατάσταση και Βόρεια. Η κυβέρνηση της ΝΔ αυτό το αναγνωρίζει, αλλά δεν το ομολογεί λόγω των ακροδεξιών ολισθημάτων της.

Διαβάστε επίσης: Στο Φεστιβάλ «Strong Me» ο Στέφανος Κασσελάκης – Το Σάββατο αναχωρεί ξανά για τη Βόρεια Ελλάδα

Επικοινωνία Κασσελάκη με το παιδί της γυναίκας που χαιρέτησε στη Δράμα: «Δέχθηκε bullying, του εξήγησα ότι πρέπει να είναι υπερήφανο» (Video)

Κουρουμπλής στο documentonews.gr: Το βράδυ της 9ης Ιουνίου θα είναι έκπληξη για πολλούς, αλλά και αφετηρία εξελίξεων

 

 

 

 

 

 

 

Documento Newsletter