Μαρέβα Μητσοτάκη: Η αγιογραφία της και η «κακόβουλη κριτική»

Μαρέβα Μητσοτάκη: Η αγιογραφία της και η «κακόβουλη κριτική»

Μια πλήρη αγιογραφία της συζύγου του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Μαρέβα Μητσοτάκη φιλοξενεί η Athens Voice.

Μπορούμε βέβαια να δώσουμε τα συγχαρητήρια για την αγιοποίησή της που είναι αντιστρόφως ανάλογη από τη δημοσιογραφική προσέγγιση ενός θέματος.

«Δυναμική γυναίκα, επιχειρηματίας, πετυχημένη, αυθύπαρκτη προσωπικότητα, κοσμοπολίτισσα, μητέρα και σύζυγος» είναι ορισμένοι από τους χαρακτηρισμούς.

Αλλά:

«Θα ήθελε να ασχολείται απερίσπαστη με τη δουλειά της, δεν έδωσε ποτέ αφορμή, όμως δυστυχώς για εκείνη γίνεται στόχος επιθέσεων που απευθύνονται στον σύζυγό της, αλλά αντανακλούν ακέραια πάνω της».

Ποτέ δεν έδωσε αφορμή;

Για παράδειγμα, το σπίτι στο Παρίσι, στην Quai Voltaire, η διάστασή της με τον πρόεδρο της Ν.Δ. Κυριάκο Μητσοτάκη και τα πόθεν έσχες (πόσα χρόνια αλήθεια;), η χρηματοδότηση της επιχείρησής της από την ίδια offshore με το Πρώτο Θέμα, η καταζητούμενη συνεταίρος της…

Τόσα και τόσα θα μπορούσαν να ρωτήσουν την Μαρέβα Μητσοτάκη Γκραμπόφσκι, αλλά μια τέτοια προσέγγιση δεν θα ήταν αγιογραφία…

Και τέτοιες ερωτήσεις δεν γίνονται…

Αντίθετα:

«Η Μαρέβα Γκραμπόφσκι προωθεί τον ελληνικό πολιτισμό, την παράδοσή μας, την εικόνα μας, παγκοσμίως μέσα από το brand “Zeus and Dione”».

Μα μια που μιλήσαμε για την εταιρεία της, ούτε καν να ρωτήσουν πώς έγινε η χρηματοδότηση…

«Είστε επιχειρηματίας. Γιατί επιλέξατε να ασχοληθείτε με το ρούχο και όχι ένα άλλο προϊόν;», ήταν η πιο λογική δημοσιογραφική ερώτηση.

Και πάλι ο λόγος για “business plan”

«Όποιο κι αν είναι το προϊόν σου, σε όποια αγορά και να μπεις, πρέπει να γίνει σοβαρή προεργασία. Να κάνεις έρευνα, να φτιάξεις ένα business plan για το πώς θα στηθεί η εταιρεία σου, αλλά και να προγραμματίσεις σε ποιες αγορές θα απευθυνθείς»

Και πάλι δεν γίνεται η ερώτηση για “επενδυτές”!

Μα τι στο καλό νεοφιλελεύθεροι είναι; Να μην τιμήσουμε τους επενδυτές;

Η γυναίκα όμως που δεν συμμετέχει στην πολιτική, που είναι το θύμα και πλήττεται λόγω της θέσης του συζύγου του, έχει πολιτικό λόγο (και δικαίωμά της):

«Δυστυχώς, η Ελλάδα εξελίχθηκε σε ένα πεδίο σύγκρουσης μεταξύ του λαϊκισμού και των φιλελεύθερων αντιλήψεων. Ειδικά στον χώρο της σύγχρονης τέχνης εκφράζονται ακόμη, σε κάποιες γωνιές, επαναστατικές ιδεολογίες και φαντασιώσεις», αναφέρει χωρίς να ξεχάσει να μιλήσει για υψηλή φορολόγηση.

Υποθέτουμε πως λαϊκισμός είναι τα Paradise Papers, το να ξεμπροστιάζεις τους ιδιοκτήτες offshore, τους κοινούς «επενδυτές» με εφημερίδες…

Αντίθετα το να θάβεις τα πιθανά σκάνδαλα, τις πιθανές διαπλοκές και πιθανές διαφθορές είναι «φιλελεύθερη αντίληψη»…

Κίνητρα από το κράτος! Είναι νεοφιλελεύθερο αυτό; 

Άκρως ενδιαφέρουσα είναι η απάντηση της κ. Μητσοτάκη στην ερώτηση εάν θα άνοιγε γραμμή παραγωγής για μαζικές πωλήσεις στην Ελλάδα. Και είναι άκρως ενδιαφέρουσα γιατί απαντά ότι δεν το αποκλείει εάν, όμως, «δοθούν πολλά – πολλά κίνητρα» από το κράτος! Δεν τη λες και νεοφιλελεύθερη την απάντηση… Και η ερώτηση είναι: «Θα ανοίγατε γραμμή παραγωγής για μαζικές πωλήσεις

«Αν μου είχαν δοθεί κίνητρα. (…) Εάν υπήρχε και είχαμε σαν εταιρεία περισσότερα κίνητρα και μπορούσαμε να δουλέψουμε πάνω σε αυτό, πιστεύω ότι θα το κάναμε. (…) Αλλά πρέπει να δοθούν πολλά-πολλά κίνητρα τα οποία μόνο από το κράτος μπορούν να προέλθουν, δεν μπορεί να τα κάνει ένας ιδιώτης».

Αλλά αν δεν το καταλάβατε, την Μαρέβα Μητσοτάκη την χτυπάνε γιατί είναι γυναίκα:

«Τα δημοσιεύματα αυτά δείχνουν έμμεσα και το πώς εξακολουθούν να αντιλαμβάνονται κάποιοι το ρόλο της γυναίκας σήμερα στη χώρα μας. Αλλά και το πόσο εχθρεύονται τελικά –συνειδητά ή ασυνείδητα– την επιχειρηματικότητα. Εξακολουθεί να τους ηχεί εντελώς ξένο μια Ελληνίδα να επιδιώκει την επαγγελματική της αυτονομία, πόσο μάλλον να δραστηριοποιείται και στο εξωτερικό με μια δική της επιχείρηση».

Οι δύο offshore για παράδειγμα ή η κοινή χρηματοδότης offshore με το Πρώτο Θέμα είναι άνευ αξίας συζήτηση.

Ανάμεσα σε ερωτήσεις για γραμμές παραγωγής, design, κέντημα, μυθολογία, αλυσίδες ένδυσης, αναφορές στην «αδιανόητη εκμετάλλευση των ανθρώπων», ούτε λόγος για το πάπλωμα…

Αλλά η κριτική είναι κακόβουλη:

«Προφανώς δεν μου είναι καθόλου ευχάριστο ότι έχω γίνει στόχος μιας συστηματικά κακόβουλης κριτικής. Και χρησιμοποιώ εν γνώση μου αυτόν τον πολύ επιεική χαρακτηρισμό, καθώς όσοι με διαβάλλουν είναι προφανές ότι επιδιώκουν να τους απαντήσω στη γλώσσα τους. Δεν θα το κάνω, όμως, γιατί εμπιστεύομαι την ελληνική Δικαιοσύνη στην οποία έχω προσφύγει για όλες τις συκοφαντίες σε βάρος μου. Άλλωστε πιστεύω ότι όλοι οι πολίτες έχουν καταλάβει πια ότι ο πραγματικός στόχος των επιθέσεων αυτών δεν είμαι εγώ, αλλά ο σύζυγός μου», είπε η Μαρέβα χωρίς να έχει απαντήσει σε τίποτα.

Τέτοιες αγιογραφίες, ούτε στις Εκκλησίες! 

Documento Newsletter