Ενώ σε όλη την Ευρώπη δικαστικές αποφάσεις έβαζαν τέλος στη λαίπαπα φοροδιαφυγής της Uber, Μητσοτάκης, Χατζηδάκης, Ντόρα «έτρεχαν» τα συμφέροντά της εταιρείας, για την οποία μέχρι και η Βελκουλέσκου του ΔΝΤ εκβίαζε με όπλο την αξιολόγηση, είπε ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος Στο Κόκκινο και τον Στάθη Σχινά.
Περιέγραψε όργιο φοροδιαφυγής στην σημερινή τουριστική αγορά, αλλά όπως είπε το επερχόμενο νομοσχέδιο θα βάλει τέλος τόσο στην λειτουργία της Uber όσο και κάθε άλλης πλατφόρμας που δεν χρησιμοποιεί επαγγελματίες.
«Τι κάνει η Uber και γιατί κατηγορώ τη Νέα Δημοκρατία; Η Uber είναι μία παγκόσμια εταιρεία, η αρχή και το τέλος της διαπλοκής. Απορροφά πόρους με μη νόμιμα αυτοκίνητα, από κάθε χώρα και τους πάει σε φορολογικούς παραδείσους, διαλύοντας κοινωνικές ομάδες. Είναι η αρχή και το τέλος του στόχου του πρώτου και του δεύτερου μνημονίου, που έστησαν αυτή την κατοχική δύναμη εις βάρος της χώρας μας, αλλά και σε όλες τις χώρες. Δεν δηλώνει τίποτα, χρησιμοποιεί παρανόμως ΙΧ αυτοκίνητα, βασίζεται στο ότι μέσω της κοινωνίας της πληροφορίας δεν οφείλει να βγάλει άδεια άσκησης επαγγέλματος, να δείχνει στην κάθε χώρα ότι τηρεί τους νόμους, γι’ αυτό έχει καταδικαστεί σχεδόν σε όλη την Ευρώπη, στην Κορέα, την Ινδία, την Ιαπωνία, τον Καναδά, πάνω από 100 χώρες», είπε ο κ. Λυμπερόπουλος.
«Στην Ελλάδα σαφέστατα λειτουργεί παράνομα. Αστική μεταφορά το ευρωπαϊκό Δίκαιο με την Οδηγία που έχει, εξαιρούνται κάθε απελευθέρωσης τρία επαγγέλματα, τα αστικά λεωφορεία, τα ασθενοφόρα και τα ταξί, είναι το ευρωπαϊκό Δίκαιο», συνέχισε ο ίδιος. «Ο Γενικός Εισαγγελέας έβγαλε μία απόφαση για τη Γαλλία και την Ισπανία, όπου είχαν τελεσιδικήσει οι υποθέσεις υπέρ των ΤΑΞΙ και είχαν επιβάλλει και ποινές στην Uber (στη Γαλλία αποζημίωση 1,5 εκατ. ευρώ υπέρ της Ομοσποσπονδίας των ΤΑΞΙ, στην Ισπανία ότι για κάθε ΙΧ που δουλεύει με την Uber πρόστιμο 6.000 ευρώ και 600 ευρώ σε κάθε πελάτη, που γίνεται συναυτουργός της φοροδιαφυγής)».
Όπως είπε, «προσέφυγε η Πανευρωπαϊκή Ομοσπονδία ΤΑΞΙ στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και ο Γενικός Εισαγγελέας έβγαλε πρόταση και για τη Γαλλία και για την Ισπανία, ότι πρόκειται για αστική μεταφορά, που δεν έχει σχέση με την Κοινωνία της Πληροφορίας. Εμείς ως χώρα … κάναμε μία πρόταση στην Πανευρωπαϊκή Ομοσπονδία, για να καταλάβουν και οι συνδικαλίστές της Ευρώπης ότι δεν είναι το να γίνουμε ανταγωνιστές των ΙΧ … ότι πρέπει η κάθε χώρα να επιβάλλει το νόμο και να φορολογείται η κάθε εργασία που γίνεται. Από την άλλη, πρέπει να δουλεύουν τα νόμιμα αυτοκίνητα».
Τελικά, η Uber «έφυγε από την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Δανία, το Βέλγιο, τη Ρουμανία, την Ουγγαρία, την Φιλανδία, περισσότερη από τη μισή Γερμανία (που έχει κρατίδια και εκκρεμούν και άλλες δίκες) … η απόφαση που θα βγάλει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θα είναι καταπέλτης».
Ο ρόλος Μητσοτάκη, Χατζηδάκη, Ντόρας και… Καΐλή
Ο κ. Λυμπερόπουλος αναφέρθηκε και στο ρόλο που έπαιξε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ στην είσοδο τη Uber στην Ελλάδα. «Στη χώρα μας ήρθαν το 2014, προσπάθησαν να μπουν στην αγορά, έκαναν παρεμβάσεις, έπιασαν ανθρώπους, ήθελαν να χρηματίσουν για να βάλουν μέσα την εφαρμογή … μιλάμε για λαμόγια. Η άποψή τους ήταν ότι “αν δεν τα πάρετε εσείς, θα τα πάρουν οι κυβερνήσεις, εμείς αλλάζουμε κυβερνήσεις”. Τους εξυπηρέτησε η “εργαλειοθήκη” του Χατζηδάκη σε τέτοιο βαθμό, που άφησε μη εφαρμοστικούς νόμους, για τα ΙΧ να δουλεύουν υπό συγκεκριμένους όρους και να κάνουν μεταφορές. Δεν άφησαν τότε τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλο να φτιάξει εφαρμοστικούς νόμους. Η πηγή του κακού, με προσχεδιασμένη εισαγωγή της Uber στη χώρα μας, ήταν από τον Κωστή τον Χατζηδάκη».
«Από κει και ύστερα, έχουμε Κυρηνάκη, Μητσοτάκη και Ντόρα να κάνουν επαφές με το γενικό διευθυντή της Uber, να βγαίνουν και να λένε δημόσια “γιατί να μην δουλέψει και το ΙΧ να βγάλει ένα μεροκαματάκι’ και την αποκορύφωση από πλευράς ΠΑΣΟΚ, να πηγαίνει η Καΐλή στην ΕΕ και να απαιτεί από το Ευρωκοινοβούλιο να βγάλει Οδηγία να αφήσουν ελεύθερη την Uber με τα ΙΧ, την παράνομη εταιρεία της διαπλοκής, που κλέβει τους πόρους από κάθε χώρα, να δουλέψει. Αυτά τα πράγματα δεν έχουν ξαναγίνει στη χώρα, να λένε “έλα να καταργήσουμε μία κοινωνική ομάδα και να βάλουμε κάποιους παράνομους, που κλέβουν την ίδια τη χώρα”», όπως είπε.
Μάλιστα, σε άλλο σημείο της συνέντευξής του, είπε χαρακτηριστικά ότι «αν ήθελαν να διεκδικήσουν την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας, πρέπει να αλλάξουν όνομα, καταστατικό και να πουν στους πολίτες “εμείς είμαστε υπέρ των πολυεθνικών, της καρτελοποίησης, του ιδιωτικού μονοπωλίου” … αν θα έλεγα σε προσωπικό επίπεδο τι λένε μεταξύ τους για μένα, θα έπρεπε να γίνω λαχαναγορίτης, με την καλή έννοια».
Μέχρι και η Βελκουλέσκου απειλούσε με «όπλο» την αξιολόγηση
Το νομοσχέδιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση θα κατατεθεί το Σεπτέμβριο και όπως είπε ο κ. Λυμπερόπουλος, «ο κ. Σπίρτζης και ο κ. Μαυραγάνης έχουν περάσει πολύ δύσκολους μήνες, από παρεμβάσεις και πιέσεις. Η εκπρόσωπος του ΔΝΤ κ. Βελκουλέσκου, με τακτική επικοινωνία από πλευράς Νέας Δημοκρατίας και Uber, απείλησε δύο φορές να σταματήσει την αξιολόγηση λόγω Uber.
Παρά ταύτα, «το νομοσχέδιο απαγορεύει τη λειτουργία «όχι μόνο της Uber, αλλά οποιασδήποτε εφαρμογής … δεν χρησιμοποιεί επαγγελματίες. Δεν μπορεί το ΙΧ να έχει μία εφαρμογή και να ασκεί οικονομική δραστηριότητα, να μη δηλώνει τίποτα και να είναι απέναντι στον επαγγελματία, που πληρώνει τους φόρους του … αν αυτό δεν είναι λογικό και δίκαιο, έχουμε χάσει τα αβγά και τα πασχάλια». είπε χαρακτηριστικά.
Αλωνίζουν επιχειρήσεις που δεν δηλώνουν καθόλου κέρδη
Περιγράφοντας την σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα, ο ίδιος είπε ότι «έχει καταντήσει να υπάρχουν τουριστικές επιχειρήσεις, να επενοικιάζουν από εταιρείες ενοικιαζομένων δεκάδες, εκατοντάδες ΙΧ, να βάζουν την εφαρμογή και να κάνουν παρανόμως τις δικές τους μεταφορές … και το χειρότερο από όλα -και το έχει καταλάβει η κυβέρνηση και ο υπουργός- να δηλώνουν παθητικό το σύνολο των δραστηριοτήτων τους, διότι δεν βάζουν κέρδη, αλλά μόνο έξοδα οδηγού, λειτουργίας οχήματο, επενοικιάσεως … είναι μία μπίζνα με πολλά εκατομμύρια … μέχρι στην Ουγγαρία πέρασε από το Κοινοβούλιο η κατάργησή της λόγω φοροδιαφυγής».
Προς το παρόν, η Uber «δεν έχει “κόψει” πολλή δουλειά από τα ΤΑΞΙ, αλλά εξαπλώνεται ραγδαία … θα δείτε αεροπορικές εταιρείες που διαφημίζουν TAXI Plan και μόλις φτάνουν στα νησιά, παρανόμως παρουσιάζουν ΙΧ και κάνουν τη μεταφορά».
Ο κ. Λυμπερόπουλος τόνισε ότι «στον τουρισμό υπάρχει μεγάλη φοροδιαφυγή … πριν μία δεκαετία ο τουρισμός ήταν στα 10 εκατ. αφίξεις … είχαν γίνει μελέτες ότι μόνο από το ΦΠΑ, που ήταν 6%, χάναμε 5 δισ. ευρώ και από το εισόδημα 12 δισ. ευρώ. Τώρα, που έχει πάει στο τριπλάσιο, μπορούσαμε να έχουμε λύσει το θέμα του ΑΕΠ. Μπορεί να παίρνουμε παραπάνω χρήματα … αλλά αν δεν διαχέεται ο πλούτος μέσα στην κοινωνία, τι να το κάνω να κονομάνε κάποιοι και να τα καταθέτουν στο εξωτερικό;».
Πηγή: stokokkino