Η Ελλάδα και η Ουγγαρία είναι εκείνες οι χώρες που έχει καθυστερήσει η έγκριση του 11ου πακέτου κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) προς τη Ρωσία και το οποίο περιλαμβάνει όσους σπάνε τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί και μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο μέσω της Μαύρης Θάλασσας και της Βαλτικής σύμφωνα με δημοσίευμα το οποίο επιβεβαιώνει την ιδιαίτερη μεταχείριση του εφοπλιστικού κεφαλαίου από την Αθήνα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Lloyd’s List προσχέδιο φέρεται να σημειώνει ότι τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. θα απαγορεύουν τα πλοία που έχουν χαρακτηριστεί από άλλα κράτη-μέλη ότι συμμετέχουν σε μεταφορές ρωσικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο ή κλείνουν τα συστήματα αυτόματου εντοπισμού. Υπό αυτές οι συνθήκες η Ελλάδα συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντικές αντιρρήσεις, απαιτώντας ορισμένοι έλληνες εφοπλιστές και ναυτιλιακές εταιρείες να διαγραφούν από την ουκρανική λίστα με τους «σπόνσορες του πολέμου», παρότι τα τάνκερ που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο φέρονται να συμμορφώνονται με τις κυρώσεις.
Στο ίδιο δημοσίευμα σημειώνεται πως τα ελληνόκτητα τάνκερ είναι περίπου το 47% από όλα τα πετρελαιοφόρα που βρέθηκαν τον περασμένο μήνα στα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας.
Greece seen stalling on new EU sanctions package on Russia | “#Greece-owned tankers comprised some 47% of all tankers calling at Baltic & Black Sea Russian ports in May, according to Lloyd’s List Intelligence vessel-tracking data”.https://t.co/vvobk8e0Wf
— Daphne Tolis (@daphnetoli) June 8, 2023
Διαβάστε επίσης:
Ο φιλοκυβερνητικός Τύπος, οι Έλληνες εφοπλιστές και το ρωσικό πετρέλαιο