Λιανικές Πωλήσεις: Μειωμένες κατά 30% σε σχέση με το 2010

Λιανικές Πωλήσεις: Μειωμένες κατά 30% σε σχέση με το 2010

_x000D_
Μικρή αύξηση 1,8% σημείωσαν οι λιανικές πωλήσεις το Νοέμβριο του 2016, σε ετήσια βάση, ωστόσο, τα επίπεδα των πωλήσεων σε σχέση με το έτος βάσης 2010, υπολείπονται περισσότερο από 30 ποσοστιαίες μονάδες, ενδεικτικό της βύθισης της κατανάλωσης την περίοδο της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ, ο Νοέμβριος του 2016, είναι ο τρίτος κατά σειρά μήνας που ο λιανικές πωλήσεις εμφανίζουν θετικό πρόσημο, καθώς τον Οκτώβριο είχαν αυξηθεί κατά 1,7% και τον Σεπτέμβριο κατά 1,4%.

Είναι νωρίς ακόμα να πούμε, ότι η λαϊκή κατανάλωση έπιασε πάτο κα αρχίζει μια νέα περίοδο ανόδου, μετά την «καταστροφή» της περιόδου 2010 – 2015. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο δείκτης λιανικών πωλήσεων το 2014 υποχώρησε κατά 1,4% και το 2015 κατά 2,8%. Οσο για το 2016, αναμένεται να κλείσει και αυτό με αρνητικό πρόσημο, δεδομένου ότι τους πρώτους έξι μήνες του προηγούμενου έτους, η λαϊκή κατανάλωση είχε έντονη καθοδική πορεία, η οποία αντιστράφηκε σε θετικούς ρυθμούς το τρίμηνο Σεπτέμβριος – Νοέμβριος. Πόσο πολύ έχει υποχωρήσει το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων τα τελευταία επτά χρόνια, προκύπτει από τα ίδια τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ, σύμφωνα με τα οποία, με βάση το 100 (επίπεδο κατανάλωσης) το 2010, ο σχετικός δείκτης έχει υποχωρήσει στο 72,6 το 2015, ενώ το 2016 αναμένεται να πέσει κάτω από το 70.

Για το μήνα Νοέμβριο του 2016 σε σχέση με το Νοέμβριο του 2015, οι πωλήσεις, εκτός καυσίμων και λιπαντικών εμφανίζουν αύξηση 3%, ενώ η κατηγορία καύσιμα – λιπαντικά αυτοκινήτων παρουσιάζει μείωση 2,6%, σαν αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής των καυσίμων λόγω της ανόδου των διεθνών τιμών, αλλά και της μεγάλης φορολογικής επιβάρυνσης.

Από τις επιμέρους κατηγορίες τα Μεγάλα Καταστήματα Τροφίμων αύξησαν τις πωλήσεις τους το Νοέμβριο, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, κατά 4,4%, ενώ αντίθετα τα Πολυκαταστήματα εμφανίζουν μείωση του τζίρου κατά 4,1%. Μεγάλη πτώση 8% εμφανίζει η κατηγορία Τρόφιμα – Ποτά – Καπνός, στα φαρμακευτικά προϊόντα το αποτέλεσμα είναι ουδέτερο, ενώ μεγάλη αύξηση 11,6% εμφανίζουν οι πωλήσεις στην κατηγορία Βιβλία – Χαρτικά – Είδη δώρων. 

Ετικέτες

Documento Newsletter