Λεωνίδας Χριστόπουλος: Ο «φεουδάρχης» του ΕΚΟΜΕ βιάζεται να μετακομίσει

Λεωνίδας Χριστόπουλος: Ο «φεουδάρχης» του ΕΚΟΜΕ βιάζεται να μετακομίσει
Ούτε τα προσχήματα δεν κρατάει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ Λεων. Χριστόπουλος ο οποίος με τις πλάτες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης όχι μόνο βιάζεται να αναλάβει τον νέο φορέα προτού καλά καλά ιδρυθεί αλλά σπεύδει και να… υποδείξει πού θα στεγαστεί

Τα σχέδια του νυν προέδρου του Οργανισμού για τον πλήρη έλεγχο του νέου φορέα του ΥΠΠΟ και η απόφαση για μετακόμιση που γεννά πολλά ερωτήματα.

Την ώρα που δεν έχει καν κατατεθεί για δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο του ΥΠΠΟ για τη σύσταση του νέου φορέα που περιλαμβάνει το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) και ονομάζεται Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας – ΕΚΚΟΜΕΔ – Creative Greece, το ΕΚΟΜΕ μεθόδευσε μετεγκατάσταση σε νέο κτίριο, έχοντας λάβει 400.000 ευρώ έκτακτη επιχορήγηση, επικαλούμενο μάλιστα την επικείμενη συγχώνευσή του με το ΕΚΚ. Μετακομίζει δηλαδή επικαλούμενο ένα νέο φορέα τον οποίο ακόμη δεν έχουμε δει και υπάρχει μόνο στα χαρτιά. Και όλα αυτά εν αγνοία του επικείμενου «εταίρου» του, του ΕΚΚ. Ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Documento το νέο κτίριο ανήκει σε επιχειρηματία ο οποίος χρωστούσε στο δημόσιο.

Το αίτημα για έκτακτη επιχορήγηση έχει κατατεθεί εδώ και αρκετούς μήνες –από τον Οκτώβριο έχει πάρει τις 400.000 ευρώ το ΕΚΟΜΕ από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους–, ενώ το νέο σχέδιο νόμου ήταν σε διαδικασία… γράψε σβήσε από το χέρι του νυν προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΕΚΟΜΕ Λεωνίδα Χριστόπουλου. Βιάζεται τόσο να αναλάβει τον νέο φορέα που δεν κρατάει ούτε τα προσχήματα, να περιμένει να ιδρυθεί κι έπειτα να… υποδείξει πού θα στεγαστεί.

Ομόφωνη απόφαση

Σε πρακτικά συνεδρίασης του ΔΣ του ΕΚΟΜΕ (της 67ης) που δημοσιεύτηκαν στη Διαύγεια διαβάζουμε την ομόφωνη απόφαση του ΔΣ για μετεγκατάσταση του συνόλου των υπηρεσιών της ΕΚΟΜΕ ΑΕ έπειτα από πρόταση που κατέθεσε ο Λεωνίδας Χριστόπουλος. Αναλυτικότερα αναφέρεται: «Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος πρότεινε στα μέλη του ΔΣ την μίσθωση ακινήτου για έξι (6) έτη, επί της οδού Φραγκούδη 5 πλησίον των τωρινών κεντρικών Γραφείων της ΕΚΟΜΕ ΑΕ. Η έναρξη της μισθώσεως προγραμματίζεται για την 1η Δεκεμβρίου 2023, η δε καταβολή των μισθωμάτων αναμένεται να ξεκινήσει από την 1η Ιανουαρίου 2024». Στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, όμως, για τη μίσθωση αυτοτελούς ακινήτου, που έχει δημοσιευτεί στο σάιτ του ΕΚΟΜΕ –με καταληκτική ημερομηνία προσφορών προχτές, Παρασκευή (9.2.)– και έχει την υπογραφή του κ. Χριστόπουλου διαβάζουμε ως προς τη διάρκεια μίσθωσης «τρία (3) έτη με δυνατότητα μονομερούς εκ μέρους παράτασης μέχρι δώδεκα (12) έτη». Η μη τήρηση της απόφασης του ΔΣ, που αναφέρει έξι κι όχι δώδεκα χρόνια, συνιστά παρανομία.

Στα πρακτικά της 75ης συνεδρίασης του ΕΚΟΜΕ στις 19 Ιανουαρίου 2024 που είχε θέμα την αναθεώρηση του προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2024 αναφέρεται ρητά ότι η μετεγκατάσταση του ΕΚΟΜΕ σε νέο κτίριο γίνεται ακριβώς λόγω της επικείμενης συγχώνευσής του με το ΕΚΚ με απόφαση που πάρθηκε στο υπουργικό συμβούλιο της 28ης Ιουνίου.

Αποφασίζει δηλαδή το ΕΚΟΜΕ, με τις πλάτες βεβαίως του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εκ των προτέρων και μόνο του για κτιριακά ζητήματα που αφορούν και το ΕΚΚ. Εχει άραγε το δεύτερο ερωτηθεί για τις κτιριακές του ανάγκες; Η απάντηση είναι «όχι». Αλλωστε το ΕΚΚ έχει συγκεκριμένες κτιριακές ανάγκες λόγω της ιδιαίτερης φύσης του αποθετηρίου.

Τι ρόλο παίζει σε όλη αυτή την υπόθεση το υπουργείο Πολιτισμού; Θα έπρεπε να έχει λόγο αφού ο νέος φορέας που θα συσταθεί θα είναι εποπτευόμενός του. Ή μένει αμέτοχο ή απλώς κάνει τα χατίρια του Λεωνίδα Χριστόπουλου. Εξαρχής είναι τουλάχιστον παράλογο να νοικιάζεται με τόση σπουδή, βιασύνη και μεθοδικότητα για τον νέο φορέα του ΥΠΠΟ κτίριο το οποίο είναι δίπλα στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από το οποίο το ΕΚΟΜΕ αποχωρεί. Θα ήταν πιο λογικό το ίδιο το ΥΠΠΟ να αποφασίσει πού θα στεγαστεί ο νέος ενιαίος φορέας, πόσο μάλλον όταν έχει στην κατοχή του δεκάδες κτίρια όπου θα μπορούσε να φιλοξενηθεί αντί να χρεώνεται ο δημόσιος προϋπολογισμός.

Το ΕΚΟΜΕ πάντως προχωρά σε μετεγκατάσταση με αρκετά υψηλό αντίτιμο, σε κτίριο που ανήκει σε μεγάλο επιχειρηματία, εταιρεία του οποίου στο παρελθόν πτώχευσε και μάλιστα άφησε χρέη σε ασφαλιστικά ταμία και εφορία. Ενας δημόσιος φορέας συνάπτει συμφωνητικό μίσθωσης με έναν κακοπληρωτή του δημοσίου… Να σημειώσουμε ότι η εύρεση του εν λόγω κτιρίου και η σχέση του με το ΕΚΟΜΕ είχαν ξεκινήσει από την προηγούμενη διοίκηση, επί προεδρίας Πάνου Κουάνη, ο οποίος, όμως, για κάποιο λόγο σταμάτησε τις διαδικασίες. Τις συνεχίζει ο κ. Λεωνίδας Χριστόπουλος

Διαίρει και βασίλευε

Μαζεύονται πολλά τα παραπτώματα του κ. Χριστόπουλου αλλά ο ίδιος βιάζεται να μοιράσει αρμοδιότητες στον… εαυτό του. Με έκπληξη παρατηρούμε ότι στο σ/ν που θα κατατεθεί στη Βουλή ορίζονται αρμοδιότητες για τον διευθύνοντα σύμβουλο, κάτι που παραβιάζει τον ν. 4972/2022 της ΝΔ για τις ανώνυμες εταιρείες του δημοσίου. Οπως σαφώς ορίζει ο νόμος για τις ανώνυμες εταιρείες, το ΔΣ του νέου φορέα είναι αυτό που θα καταρτίσει τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, στον οποίο θα ορίζονται οι αρμοδιότητες του διευθύνοντος σύμβουλου, και όχι το ανάποδο. Ενώ πάλι σύμφωνα με τον νόμο για τις ΑΕ σύμβουλος και διευθύνων σύμβουλος δεν μπορούν να είναι το ίδιο πρόσωπο, όπως ισχύει μέχρι τώρα στο ΕΚΟΜΕ –ο κ. Χριστόπουλος είναι και τα δύο–, αφού ιδρύθηκε νωρίτερα, το 2017. Να σημειώσουμε ότι από τον Σεπτέμβριο του 2023 έπρεπε να είχε προσαρμοστεί ο φορέας στις διατάξεις του ν. 4972 περί διάκρισης εξουσιών και να διαχωρίσει τις δύο θέσεις, τις οποίες καταλαμβάνει ακόμη ο κ. Χριστόπουλος. Στον νέο φορέα, πάντως, θα πρέπει να επιλέξει: πρόεδρος ή διευθύνων σύμβουλος; Σύμφωνα με πληροφορίες μας, για να βγει από το δίλημμα και να κατέχει όλες τις θεσμικές θέσεις στον νέο φορέα ψάχνει τρόπο με διάταξη να ξεπεράσει τα νομικά κωλύματα, δηλαδή τον ν. 4972/2022.

Documento Newsletter