Λάβρα τα διεθνή Μέσα κατά Ελλήνων εφοπλιστών για το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου

Λάβρα τα διεθνή Μέσα κατά Ελλήνων εφοπλιστών για το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου

Ακόμα δύο άρθρα που επικρίνουν τον ελληνικών συμφερόντων εφοπλισμό έρχονται να προστεθούν στα προηγούμενα, σχετικά με τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Υπενθυμίζεται ότι οι επτά μεγαλύτερες δυτικές οικονομίες έχουν επιβάλει πλαφόν στην τιμή του πετρελαίου που προέρχεται από τη Ρωσία.

Πέρα από το άρθρο του Bloomberg, που αναφέρει ότι η Ρωσία χρησιμοποιεί ένα σκιώδη στόλο, που δεν δίνει στίγμα και διενεργεί το εμπόριο κάτω από τα βλέμματα της διεθνούς κοινότητας, οι Financial Times κάνουν έναν απολογισμό για τον ένα χρόνο επιβολής δυτικών κυρώσεων στο θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου της Ρωσίας. Στον απολογισμό αυτό γίνεται εκτενής αναφορά για ελληνικά πλοία.

Δείτε επίσης: Έλληνες εφοπλιστές σταματούν τις μπίζνες με Ρωσία υπό την απειλή κυρώσεων

Το εμπόριο πετρελαίου, το οποίο κατά περίπου 20% γινόταν με ελληνικά πλοία, απέφερε δισεκατομμύρια σε έσοδα για τα ρωσικά κρατικά ταμεία. Κι αυτό ήταν κρίσιμης σημασίας για τη ρωσική οικονομία εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία και των περιορισμών από τη Δύση. Οι αγορές που απορρόφησαν τις ποσότητες που πλέον δεν έβρισκαν αγοραστή στην Ευρώπη ήταν κυρίως η Κίνα και η Ρωσία. Εκατομμύρια βαρέλια μεταφέρονται καθημερινά από τα δυτικά λιμάνια της Ρωσίας στη Βαλτική Θάλασσα και τη Μαύρη Θάλασσα, σε ένα περίπλοκο ταξίδι προς νέους αγοραστές.

Σημειώνεται, μεταξύ άλλων, ότι τα πλοία που είναι νηολογημένα στην Ελλάδα παρέμειναν οι δεύτεροι μεγαλύτεροι μεταφορείς ρωσικού αργού το Νοέμβριο, αλλά τα 16 εκατ. βαρέλια τους επισκιάστηκαν από τα 28 εκατ. βαρέλια που διακινήθηκαν από δεξαμενόπλοια που είναι νηολογημένα στα ΗΑΕ και τα 23 εκατ. βαρέλια που διακινήθηκαν από πλοία με έδρα την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ, βάσει ανάλυσης των FT για τις διευθύνσεις αλληλογραφίας των πλοίων.

Documento Newsletter