Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έχει ως κύριο στόχο να συνδράμει ώστε να μειωθούν οι εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα, να μειωθεί το βάρος των οχημάτων και να βελτιωθεί η αειφορία του, “να έχει π.χ. μικρότερο αντίκτυπο για το περιβάλλον ή ακόμη και να αυξηθεί ο βαθμός ανακυκλωσιμότητας του”.
Ταυτόχρονα, ένα Ι.Χ αυτοκίνητο σήμερα είναι μια σύνθετη μηχανή υψηλής τεχνολογίας, που όμως δεν έχει σε καμία περίπτωση στις κύριες προδιαγραφές του από τον κατασκευαστή να μπορεί να αποτελέσει “καταφύγιο” σε συνθήκες κρίσιμες, όπως αυτές μιας πυρκαγιάς ή πλημμύρας.
Τα παραπάνω τονίζει, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και το “Πρακτορείο FM” ο καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και διευθυντής Κατασκευαστικού Τομέα και του Εργαστηρίου Μεταλλογνωσίας του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, Νικόλαος Μιχαηλίδης, εξηγώντας πως “ένα Ι.Χ αυτοκίνητο δεν έχει κατασκευαστεί για να ‘περνά’ μέσα από φωτιές καθώς αυτός δεν είναι ο ρόλος του”.
Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Μιχαηλίδης, η αντίληψη ενός πολίτη που τον ωθεί να στρέφεται στην τετράτροχη ιδιοκτησία του ώστε να προφυλαχθεί από ακραία φαινόμενα, είναι εξόχως εσφαλμένη.
“Οι προτεραιότητες αυτή τη στιγμή που τίθενται από την αυτοκινητοβιομηχανία είναι να μειωθούν οι εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα, να μειωθεί το βάρος, να αυξηθεί ενδεχομένως η αναλογία ιπποδύναμης και βάρους, όπως και να βελτιωθεί η αειφορία του, να έχει π.χ. μικρότερο αντίκτυπο για το περιβάλλον ή ακόμη και να αυξηθεί ο βαθμός ανακυκλωσιμότητας του”, εξηγεί ο κ. Μιχαηλίδης, αναφερόμενος σε μια σειρά από τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας που έρχονται με πιο έντονο τρόπο αντίθετες με μια ενδεχόμενη επιλογή του οχήματος ως χώρου προφύλαξης.
“Τα παραπάνω θέματα αυτά φέρνουν επομένως την επιστήμη της τεχνολογίας των υλικών σε συγκεκριμένα διλήμματα με το κύριο από αυτά να είναι το πως θα χρησιμοποιηθούν ελαφρύτερα υλικά που θα κάνουν το αυτοκίνητο να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα. Αυτό είναι το κυριότερο μέλημα αυτή τη στιγμή και ο κυριότερος τρόπος για να γίνει αυτό αποτελεσματικά δεν είναι μέσω της καύσης των καυσίμων στους κινητήρες, η οποία έχει φτάσει στο όριο της, αλλά μέσω της μείωσης του βάρους”, προσθέτει ο κ. Μιχαηλίδης, εξηγώντας πως νέα υλικά έχουν εισαχθεί σε πολλαπλά επίπεδα σε κάθε όχημα που θα μπει σε παραγωγή.