Οι ταινίες του Μάικλ Μαν και του Γιώργου Λάνθιμου ανέβασαν την ένταση και χειροκροτήθηκαν στο φεστιβάλ της Βενετίας.
Το καλύτερο ξεκίνημα είχε το 80ο φεστιβάλ της Βενετίας. Το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου (κυρίως) και το «Ferrari» του Μάικλ Μαν αποθεώθηκαν στις πρεμιέρες τους ανεβάζοντας ήδη το ενδιαφέρον για την κατάληξη που θα έχει ο φετινός Χρυσός Φοίνικας. Οι Λάνθιμος και Μαν πήραν τη σκυτάλη από τους δύο πρώτους υποψήφιους για τα βραβεία (το πολιτικό «El Conde» του χιλιανού Πάμπλο Λαραΐν θεωρήθηκε ένα μεγαλοπρεπές εικαστικό χάος για τη δικτατορία του Πινοσέτ, ενώ το «Commandante» του Εντουάρντο ντε Άντζελις με τον θαυμάσιο Πιερφρανσέσκο Φαβίνο κρίθηκε ως απολογητικό για τη συνεργασία των ιταλών με τους ναζί στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο) και κατέθεσαν τη δική τους θέση για το ρόλο του σινεμά σήμερα.
Το φιλμ του Λάνθιμου είναι μια μοντέρνα και πειραγμένη γοτθική σάτιρα του μύθου του Φράνκενσταϊν που έχει πρωταγωνιστές τους Εμα Στόουν (συζητείται ήδη το όνομα της για το βραβείο γυναικείας ερμηνείας), Μαρκ Ράφαλο και Γουίλεμ Νταφόε. Το σενάριο βασίζεται στο μυθιστόρημα που έγραψε το 1992 ο Σκοτσέζος Άλισντερ Γκρέι (κυκλοφορεί στα ελληνικά με τον τίτλο «Χαμένα Κορμιά» από τις εκδόσεις Νεφέλη) και χρησιμεύει στο σκηνοθέτη ως ένα όχημα για να μιλήσει για την σεξουαλικότητα, την ελευθερία (προφανείς πολιτικοκοινωνικές νύξεις για το ρόλο της σύγχρονης γυναίκας) και τις σχέσεις εξουσίας μεταξύ των δύο φύλων στη σημερινή εποχή. Αν σκεφτούμε πως από αυτό εδώ το φεστιβάλ ξεκίνησε η μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία της προηγούμενης ταινίας του Λάνθιμου «Ευνοούμενη» (Αργυρός Λέοντας και βραβείο ερμηνείας στην Ολίβια Κόλμαν) τότε οι οιωνοί είναι κάτι παραπάνω από θετικοί για τον έλληνα δημιουργό.
Το «Ferrari» από την άλλη χωρίς να έχει προφανώς τις φιλοδοξίες του «Poor things» για την κατάκτηση του Χρυσού Λέοντα, γοητεύει χάρη στην παλιομοδίτικη μαστοριά με την οποία φτιάχνει τα ακαταμάχητα φιλμ του ο Μάικλ Μαν. Ήρωας της ταινίας του είναι ο ιδρυτής της αυτοκρατορίας Ferrari, Έντζο Φεράρι τον οποίο υποδύεται ο Άνταμ Ντράιβερ. Η ιστορία του αποδίδεται μέσα από μια σειρά ζόρικων ηθικών διλημμάτων και τη λογική της μεταμόρφωσης. Aπό έναν ταπεινό οδηγών αγώνων ο Φεράρι σταδιακά μετατρέπεται σε ένα σκληρό, εμμονικό και απαιτητικό επιχειρηματία, ο οποίος κάποια στιγμή (το 1957 είναι έτος ορόσημο για την Ferrari) βρίσκεται σε κομβικό σημείο όχι μόνο για την επαγγελματική αλλά και για την προσωπική (έμφαση στην εξωσυζυγική σχέση του ήρωα) ζωή του.
Το φιλμ ήταν ένα από τα παλιότερα πρότζεκτ του σκηνοθέτη της «Έντασης» και του «Insider», που το δούλευε για περισσότερο από μια δεκαετία. Το σενάριο έχει την υπογραφή του μακαρίτη πλέον Τρόι Κένεντι Μάρτιν και εκτός του Ντράιβερ συμπρωταγωνιστούν η Πενέλοπε Κρουζ, η Σέιλιν Γούντλεϊ, ο Πάτρικ Ντέμπσι και η Σάρα Γκάντον.