Λ. Κρέτσος: Η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στην οπτικοακουστική βιομηχανία

Λ. Κρέτσος: Η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στην οπτικοακουστική βιομηχανία

Οι νέες δράσεις και οι πρωτοβουλίες στο πεδίο των ψηφιακών παιχνιδιών και του animation ήταν το θέμα της συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης 24 Ιανουαρίου στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής , Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, με τον Γενικό Γραμματέα Λευτέρη Κρέτσο να παρουσιάζει τα σχέδια της ΓΓΕΕ για τη στήριξη του χώρου των παραπάνω τομέων για το 2018.

Οι δράσεις που ανακοίνωσε ο κύριος Κρέτσος – σε μια σειρά εκδηλώσεων που ξεκινά από το Global Game Jam Athens, μια παγκόσμια διοργάνωση που βασίζεται στην εθελοντική προσφορά και ατομική πρωτοβουλία και θα πραγματοποιηθεί στη Διπλάρειο Σχολή στις 26-28 Ιανουαρίου 2018 και κορυφώνονται τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με την διεξαγωγή του 2ου Athens Game Festival – αφορούν στην διεξαγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων στον τομέα του video game development και του animation. Τα Προγράμματα αυτά είναι δωρεάν και αφορούν 150 εκπαιδευόμενους και 50 εκπαιδευτές ενώ απευθύνονται σε ηλικίες από 18 έως 40 ετών. Την ευθύνη της πραγματοποίησης τους έχουν από κοινού το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής , Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης με το Υπουργείο Παιδείας βάσει μνημονίου συνεργασίας που υπογράφηκε πριν από λίγες μέρες μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και της Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας.

Ειδική σημασία μεταξύ αυτών έχει η διεξαγωγή του πρώτου Διεθνούς summer school πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη και τα video games που θα πραγματοποιηθεί στις 28 Μαίου στα Χανιά (γίνεται σε συνεργασία με τον καθηγητή και διευθυντή του Ινστιτούτου ψηφιακών παιχνιδιών της Μάλτας, κ. Γιώργο Γιαννακάκη) με την προσφορά τριών υποτροφιών από το Υπουργείο και την ευχή από τον κύριο Κρέτσο να «πολλαπλασιαστούν αν προκύψουν νέα κονδύλια» . Κοινό στοιχείο σε όλες τις δράσεις της φετινής χρονιάς είναι ο αναπτυξιακός χαρακτήρας και η μεγάλη έμφαση που δίνεται στο τομέα της επένδυσης στην εκπαίδευση.

Τέλος, ο κύριος Κρέτσος αναφέρθηκε στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τα video games, στον αναπτυξιακό νόμο για τα οπτικοακουστικά μέσα καθώς και τα 75 εκατομμύρια που εξασφαλίστηκαν για φέτος για την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων. «Η Ελλάδα έχει αρχίσει να γίνεται ελκυστική στον τομέα αυτό και ειδικά στις ξένες επενδύσεις», σημείωσε ο γ.γ. Ενημέρωσης κάνοντας λόγο για μια χαμένη ευκαιρία η οποία δεν είχε αξιοποιηθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και διαβεβαίωσε πως σε λίγο καιρό θα είμαστε τη θέση να διευρύνουμε τις ομάδες φίλων που συνεργαζόμαστε και σε αυτό το επίπεδο». Ακόμη τόνισε την ανάγκη βοήθειας στους νέους παραγωγούς, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στην εφαρμογή του νόμου με το 1,5 % που θα προσφέρουν τα νέα αδειοδοτημένα κανάλια στο πολύπαθο ελληνικό κινηματογράφο.

Ο γ.γ. Ενημέρωσης στάθηκε στη δυναμική παρουσία των Ελλήνων που δραστηριοποιούνται στον χώρο του animation και των video games σημειώνοντας ότι αυξάνονται οι δράσεις και οι πόροι για τον κλάδο, χάρη και στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τα video games.

Ο κ. Κρέτσος μίλησε ακόμη για δράσεις εξωστρέφειας όπως το Enterprise Greece όπου Έλληνες δημιουργοί θα ταξιδέψουν τις ιδέες τους στον κόσμο, τη συμμετοχή της Ελλάδας και φέτος στο White Nights στην Πράγα, στο φεστιβάλ κινουμένου σχεδίου στο Ανεσί της Γαλλίας, στο Nordic Games στο Μάλμε της Σουηδίας όπου η ελληνική ομάδα θα διεκδικήσει και το πρώτο βραβείο με το video game ”Προμηθέας”. Επίσης, μίλησε για τη συνεργασία με την Κύπρο και το Cuprys comicon το οποίο εισάγει τους δημιουργούς στον χώρο της ποπ κουλτούρας κ.ά.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκε ο Γενικός Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, Παυσανίας Παπαγεωργίου, ενώ το «παρών» έδωσαν εκπρόσωποι της ελληνικής κοινότητας Game development, του Ελληνικού Παραρτήματος της Ένωσης Δημιουργών Κινουμένων Σχεδίων ASIFA Hellas, ο πρόεδρος του διεθνούς φεστιβάλ Anima Syros, εκπρόσωποι του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), ανώτατα στελέχη του Συνεργατικού Σχηματισμού Ψυχαγωγικών και Δημιουργικών Τεχνολογιών & Εφαρμογών του Corallia (gi-cluster) και δημοσιογράφοι που δραστηριοποιούνται στο χώρο των παιχνιδιών.

Documento Newsletter