Κυβερνητική φιέστα η παράδοση του Μετρό σε ιδιωτική εταιρεία από τον Μητσοτάκη

Κυβερνητική φιέστα η παράδοση του Μετρό σε ιδιωτική εταιρεία από τον Μητσοτάκη

Πανηγυρικές διαστάσεις με την παρουσία του μισού υπουργικού συμβουλίου έδωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση κατά την οποία υπεγράφη η σύμβαση παράδοσης του Μετρό Θεσσαλονίκης σε ιδιωτική εταιρεία, για ένα έργο που συνεχίζει να προβληματίζει με τις αλλεπάλληλες παράτασης του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσής του, την ώρα που ο πρωθυπουργός εύχεται… «καλοτάξιδο το νέο Μετρό».

«Σήμερα κάνουμε το τελικό βήμα, σημαντικό τελικό βήμα, για να μπορέσουμε να παραδώσουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης, επιτέλους, σε πλήρη λειτουργία εντός του 2024» δήλωσε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης με την ιταλογαλλική THEMA, παρότι ούτε μέσα στο επόμενο έτος αναμένεται να έχει δοθεί το Μετρό στη διάθεση των κατοίκων, με επόμενο ορόσημο το 2025.

«Ολοκληρώνουμε σήμερα μία τολμηρή απόφαση: να χρησιμοποιήσουμε δηλαδή ιδιωτική τεχνογνωσία, την καλύτερη τεχνογνωσία την οποία μπορούσαμε να βρούμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προκειμένου να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη, ασφαλή λειτουργία αυτού του σημαντικότατου έργου» υπερασπίστηκε της επιλογής της παράδοσης του έργου σε ιδιώτες ο πρωθυπουργός, έχοντας στο πλευρό του σειρά πρωτοκλασσάτων υπουργών, όπως ο Χρήστος Σταϊκούρας, ο Νίκος Παπαθανάσης και η Λίνα Μενδώνη, καθώς και ο εκλεκτός της Νέας Δημοκρατίας για τον δήμο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Ουσιαστικά, η κυβέρνηση Μητσοτάκη παραδίδει το Μετρό της Θεσσαλονίκης σε μία ιδιωτική εταιρεία για τα επόμενα 11 χρόνια, για τη λειτουργία και τη συντήρηση του Μετρό. Όπως αναφέρεται, η ανάδοχος εταιρεία αναλαμβάνει να προσλάβει και να εκπαιδεύσει προσωπικό. Αναλαμβάνει ακόμα το δίκτυο της βασικής γραμμής Ν.Σ.Σταθμός-Νέα Ελβετία και την επέκταση προς Καλαμαριά (25ης Μαρτίου-Μίκρας).

«Αλλά, ταυτόχρονα, να διασφαλίσουμε ότι και για όσα χρόνια διαρκεί η σύμβαση θα είναι εξασφαλισμένη η συντήρηση του έργου αυτού. Δεν το λέω αυτό τυχαία, καθώς πρόσφατα γεγονότα επανέφεραν στη μνήμη μας αμαρτίες του παρελθόντος, όπου δεν γνωρίζαμε ουσιαστικά ποιος ήταν ο υπόλογος για τη συντήρηση σημαντικών έργων υποδομής, τα οποία πληρώθηκαν από τους Έλληνες φορολογούμενους στο παρελθόν» είπε ακόμα ο Κυρ. Μητσοτάκης, με τα πυρά του ουσιαστικά να στρέφονται κατά του εαυτού και των υπουργών του, που στα χρόνια της διακυβέρνησής του έχουν διαπρέψει για την απόσειση ευθυνών σε κάθε συγκυρία.

Σημειώνεται πως ο Κυρ. Μητσοτάκης επέλεξε για ακόμα μία φορά να απευθύνει μομφές κατά των πολιτών που όλα τα προηγούμενα χρόνια κινητοποιήθηκαν για την καταστροφή των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου, σημειώνοντας πως «η Θεσσαλονίκη θα έχει και Μετρό και αρχαία». Δεν παρέλειψε μάλιστα να ωραιοποιήσει το έργο της κυβέρνησής του, αναφέροντας μεταξύ άλλων, πως το έργο είχε «τεράστια τεχνική δυσκολία», μιλώντας για «πολύ μεγάλη επιτυχία αυτής της δημιουργικής συνεργασίας» μεταξύ των αρμόδιων υπουργείων Πολιτισμού και Υποδομών και της Αττική Μετρό, καθώς και για μία ακόμα «προσωπική» του δέσμευση.

«Η δέσμευση αυτή τηρήθηκε και τηρείται στο ακέραιο. Με την ανάδειξη καινούργιων αρχαιολογικών χώρων, με την απόσπαση και επανατοποθέτηση πολύ σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, ταυτισμένων με την ιστορία της Θεσσαλονίκης στο βάθος των αιώνων. Με πέντε σταθμούς που ουσιαστικά θα είναι ταυτόχρονα και μουσεία. Με δύο καινούργια μουσεία τα οποία θα φιλοξενήσουν εκθέματα από το Μετρό. Πετύχαμε εδώ κάτι πραγματικά μοναδικό» αυτοθαυμάστηκε λίγο πριν κλείσει την τοποθέτησή του προκαλώντας έκπληξη στους παρευρισκομένους.

«Καλοτάξιδο, λοιπόν, το νέο μέτρο» ευχήθηκε κλείνοντας ο πρωθυπουργός, κάνοντας άπαντες να κοιτάζονται αμήχανα, καθώς ήδη ο ίδιος έχει αναγκαστεί να ομολογήσει πως το Μετρό δεν θα παραδοθεί προς χρήση πριν το τέλος του 2024, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για κανονική λειτουργία τους πρώτους μήνες του 2025.

Διαβάστε επίσης: Μετρό… next year στη Θεσσαλονίκη

Προεκλογικό σόου Μητσοτάκη στο ανύπαρκτο μετρό της Θεσσαλονίκης (Photos)

 

Documento Newsletter