Καμία δικαιοσύνη. Πώς συγκάλυψαν τις βαριές ευθύνες της ΕΛΑΣ για τη φονική επιδρομή των Κροατών χούλιγκαν
Νοσοκομεία. Με παλιά υλικά το restart στο ΕΣΥ. Ίδιος υπουργός, ίδια πολιτική, ίδια προβλήματα, ίδιο ρημαδιό για τους ασθενείς
Καταγγελία. Φακελώνουν «εσωτερικούς εχθρούς» στα νοσοκομεία
Μας ξεζούμισαν. Τραπεζικά κέρδη από διαφορές επιτοκίων και προμήθειες
Κινητοποιήσεις. Το κίνημα για τα Τέμπη απαιτεί αλλά η κεντροαριστερά μπορεί;
————–

Η τέχνη δεν μπαίνει σε καλούπια
Σε μια δημοκρατία είναι αδιαμφισβήτητο δικαίωμα του καλλιτέχνη να χρησιμοποιεί τα εκφραστικά του μέσα για να σχολιάσει, να κρίνει, ακόμη και να ακυρώσει. Στην Ελλάδα το δικαίωμα αυτό δεν είναι καθόλου δεδομένο όταν η τέχνη τολμά να συνομιλήσει με την κυρίαρχη θρησκεία. Με αφορμή τον βανδαλισμό στην Εθνική Πινακοθήκη ανατρέχουμε σε περιστατικά λογοκρισίας της τέχνης, τα οποία ανακινούνται από συγκεκριμένους πολιτικούς και θρησκευτικούς κύκλους. Μιλούν στο Documento oι Ζήνος Παναγιωτίδης, Βάσια Παναγοπούλου και Ελίνα Ψύκου.
«Τα έργα μου δεν αποτελούν λατρευτικές εικόνες, αλλά είναι έργα τέχνης, εικαστικά έργα. Ούτε τα έβαλα σε κάποια εκκλησία, ούτε υποχρέωσα κάποιον να έρθει να τα δει». Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλάει στον Κωνσταντίνο Καϊμάκη για τον βανδαλισμό των έργων του στην Εθνική Πινακοθήκη.
«Δεν θα σταθώ στα αυτονόητα ότι δηλαδή είναι αδιανόητη, ότι δεν επιτρέπεται κανενός είδους βία και μάλιστα προς έργα τέχνης μέσα στον ιερό χώρο ενός εθνικού μουσείου και ιδιαίτερα από έναν εκπρόσωπο της ελληνικής Βουλής. Τελεία και παύλα». Ο Μάνος Στεφανίδης, πρόεδρος της καλλιτεχνικής επιτροπής της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας και Μουσείου Γ.Ι. Κατσίγρα, γράφει στο Documento
Η νέα ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ με τίτλο «Σκιές στο Σκοτάδι» έρχεται μόλις λίγες βδομάδες μετά από την προηγούμενη δουλειά του, το θρίλερ «Presence». Γράφει ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης.
Το προηγούμενο Σάββατο το μεσημέρι, σε ώρα λειτουργίας, υποχώρησε κομμάτι της γυψοσανίδας στην αίθουσα 9 του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης, όπως ανέφερε ο ιστότοπος Parallaxi. Αμέσως για λόγους ασφαλείας έκλεισε η αίθουσα και μεταφέρθηκαν εκθέματα σε άλλες αίθουσες, όπως σημειώνει ο Θανάσης Καραμπάτσος.
Στην παράσταση «Πέντε μικρά έργα του Σ. Μπέκετ» οι ήρωες βρίσκονται συνεχώς με μια αίσθηση διαρκούς εκκρεμότητας. Γράφει ο Ηρακλής Λογοθέτης.
«Η πρώτη φορά που ο πλανήτης συντονίστηκε με τα ντραμς του Ντέιβ Γκρολ ήταν το 1991. Με το «Smells like teen spirit» οι άγνωστοι έως τότε Nirvana κατέκλυσαν ξαφνικά το MTV και μαζί τους συντονίστηκαν ορδές οργισμένων νέων από όλο τον κόσμο που δεν χωρούσαν στο μεσοαστικό όνειρο». Η Έμυ Ντούρου διάβασε την αυτοβιογραφία του Ντέιβ Γκρολ με τίτλο «Συλλέκτης στιγμών» που κυκλοφορεί σε μετάφραση του Πάνου Τομαρά από τις εκδόσεις Οξύ.
Όταν η Καίτη Κωνσταντίνου, που έφυγε την περασμένη Δευτέρα από τη ζωή, είχε υποδυθεί τον σαιξπηρικό Ριχάρδο Γ΄. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης γράφει μια Ιστορία από το θέατρο.
Η Κάτια Γέρου μιλά στον Αντώνη Μποσκοΐτη με αφορμή την «Αφηγήτρια ταινιών» του Χιλιανού συγγραφέα Ερνάν Ριβέρα Λετελιέρ που ανεβαίνει στο θέατρο ως μονόλογος.