Κύριε Σταϊκούρα, πληρώνει το δημόσιο τους μετροπόντικες των κατασκευαστικών;

Κύριε Σταϊκούρα, πληρώνει το δημόσιο τους μετροπόντικες των κατασκευαστικών;

Πληρώνει το δημόσιο δύο φορές για τον ίδιο «μετροπόντικα»;

Σκανδαλώδεις καταστάσεις προκύπτουν από τις πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αφορούν την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό που θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή και άλλες περιοχές του κέντρου της Αθήνας.

Συγκεκριμένα, σε απόφαση που έλαβε την Παρασκευή 27/9 το τεχνικό συμβούλιο δημοσίων έργων, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι οι εργολάβοι δικαιούνται προκαταβολή από το δημόσιο για να αγοράζουν ιδιόκτητο μηχανολογικό εξοπλισμό, όπως είναι για παράδειγμα οι «μετροπόντικες», καθώς και να καλύπτουν και το κόστος των εγγυητικών επιστολών.

Σύμφωνα με πρόσωπα που γνωρίζουν την αγορά του κατασκευαστικού κλάδου, η μέχρι τώρα, οριζόμενη από τον νόμο, πρακτική ήταν η προκαταβολή να δίνεται μόνο για να αγοράζουν υλικά ή εγκαταστάσεις, το όφελος των οποίων το έχει το δημόσιο.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη απόφαση δημιουργεί ένα πρωτοφανές παράδοξο, αφού φαίνεται ότι το δημόσιο ενδέχεται και να έχει πληρώσει για τους ίδιους «μετροπόντικες» δύο φορές.

Συγκεκριμένα, εάν οι «μετροπόντικες» αγοράστηκαν με κονδύλια του δημοσίου αλλά ανήκουν στην ΑΒΑΞ (την κατασκευαστική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο της γραμμής 4) και αυτοί πουληθούν στον ανάδοχο άλλου εργοταξίου, ο οποίος με τη σειρά του χρησιμοποιήσει και εκείνος χρήματα του δημοσίου, τότε προκύπτει το παραπάνω παράδοξο: Το δημόσιο δηλαδή, να έχει χρηματοδοτήσει την ΑΒΑΞ για να αγοράσει τους μετροπόντικες και στη συνέχεια να χρηματοδοτήσει εκ νέου άλλους αναδόχους για να τους ξανα-αγοράσουν!

Στο ίδιο… «εργοτάξιο», αυτό της γραμμής 4 του μετρό δηλαδή, θα πρέπει να δοθούν υπεύθυνες απαντήσεις και για το παραπάνω κρίσιμο ερώτημα, αλλά και για τον λόγο που υπάρχουν οι μεγάλες καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου.

Πρόσωπα που γνωρίζουν σε βάθος τον χώρο των κατασκευών, τονίζουν επίσης ότι ενδέχεται να έχει χαριστεί στον εργολάβο και το πριμ καλής εκτέλεσης, παρά το γεγονός ότι από τα 20 εργοτάξια του έργου, λειτουργούν μόλις τα 7.

Υπεύθυνος υπουργός για όλα αυτά πάντως είναι ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος μέχρι αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να έχει κινητοποιηθεί προκειμένου να δει τι συμβαίνει σε ένα κατά τα άλλα εμβληματικό έργο που θα μπορούσε να αναβαθμίσει τη ζωή των κατοίκων της πρωτεύουσας, εάν, βέβαια, εκτελούνταν με τους σωστούς όρους.

Διαβάστε επίσης:

Φοίβος Δεληβοριάς: «Θα στήριζα τη συναυλία ακόμα και για μία οικογένεια που έχασε το παιδί της στα Τέμπη»

Στον αέρα η συναυλία για τα Τέμπη – Πλακιας: Τα ονόματα των δικών μου παιδιών δεν θα γίνουν εισιτήρια των 15 ευρώ

«Πονοκέφαλος» για το «Street Party» στη Ρηγίλλης: Το αδιέξοδο Μητσοτάκη και η επικοινωνία με Σαμαρά – Καραμανλή

Εφιάλτης για τρίτη ημέρα στο Ξυλόκαστρο: Ανεξέλεγκτη η φωτιά – Μάχη με τις αναζωπυρώσεις (Videos)

Ταϊλάνδη: Φωτιά σε σχολικό λεωφορείο με 44 επιβάτες – Αναφορές για πολλούς νεκρούς (Video)

Νέο σοκ: Νεκρός 29χρονος στο ΑΤ Ομόνοιας – Λίγες ημέρες μετά τον θάνατο του 37χρονου στον Άγιο Παντελεήμονα

Μαίνεται για τρίτη ημέρα η φωτιά στο Ξυλόκαστρο: Εκκενώνονται τα Σοφιανά, άνοιξε η Αθηνών – Πατρών (Videos)

«Χρυσή» ανάθεση κατάρτισης στη… νοηματική – Με φωτογραφικό όρo, μοιράζουν εκατ. ευρώ κοινοτικού χρήματος στο καρτέλ των ΚΕΚ

Κόλαση πυρός στον νότιο Λίβανο: Με την Division 98 η εισβολή του Ισραήλ – Παγκόσμια ανησυχία (Video)

Ετικέτες

Documento Newsletter