Έπειτα από τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την έξαρση του πρώτου κύματος της πανδημίας του κορονοϊού και ύστερα από συνεχείς «γαλάζιες» διαψεύσεις, η κυβέρνηση κάνει λόγο για κίνδυνο διάδοσης του ιού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, μέσω τροπολογίας του υπουργείου Μεταφορών.
Από τον περασμένο Μάρτιο μέχρι σήμερα έχουν δημοσιευθεί εκατοντάδες καταγγελίες που αφορούν τους κινδύνους διασποράς του κορονοϊού εντός των ΜΜΜ, όπως και εικόνες συνωστισμού στο μετρό αλλά και σε λεωφορεία της πρωτεύουσας και άλλων πόλεων. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση επέλεγε να στρέφει την κουβέντα αλλού, δίχως να δώσει εξηγήσεις σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν (και αντιμετωπίζουν) εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τα ΜΜΜ και εκτίθενται στον κίνδυνο μόλυνσης από κορονοϊό.
Πλέον, έστω και έμμεσα, υπάρχουν ντοκουμέντα κυβερνητικής ομολογίας σχετικά με τους αυξημένους κινδύνους που εγκυμονεί η χρήση των ΜΜΜ όσον αφορά τη διάδοση του ιού.
Σε τροπολογία που κατατέθηκε από τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και ανήκει στο νομοσχέδιο «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», εντοπίζεται η φράση «Η χρήση των ΜΜΜ εγκυμονεί πολύ σοβαρούς κινδύνους διάδοσης του κορονοϊού Covid-19».
Το θέμα αναδείχθηκε μέσω του βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Γιαννούλη, με την εξέλιξη αυτή να φανερώνει την «αναδίπλωση» της κυβέρνησης όσον αφορά ένα ζήτημα για το οποίο είχαν γίνει δεκάδες καταγγελίες από πολίτες, υγειονομικούς φορείς αλλά και εκκλήσεις για λήψη έκτακτων και πρόσθετων μέτρων, ούτως ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα όπως ο ακραίος συνωστισμός, οι καθυστερήσεις των δρομολογίων που εδώ και τόσο καιρό έχουν μετατρέψει τα ΜΜΜ σε «επικίνδυνες ζώνες».
Σε όλες τις καταγγελίες και τις εκκλήσεις που έλαβαν χώρα το προηγούμενο διάστημα, η κυβέρνηση επέλεγε να τις απορρίψει, να τις χαρακτηρίσει ακόμη και ως «αναληθείς», προτιμώντας να χρησιμοποιήσει «αφηγήματα» όπως αυτό της «ατομικής ευθύνης», προκειμένου να αποβάλλει τις συνέπειες της πολιτικής που ακολουθεί στη διαχείριση της πανδημίας.
«Πριν από περίπου τέσσερις μήνες, όταν στον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία φωνάζαμε για την κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μας κουνούσε το δάχτυλο και μέσα από Βουλή ισχυριζόταν ότι ο κορονοϊός δε κολλάει τόσο στα μέσα μεταφοράς.
Είχε επικαλεστεί μάλιστα «ουκ ολίγες μελέτες» που υποστήριζαν ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν παίζουν τόσο μεγάλο ρόλο στη διάδοση.
Σήμερα, ο ίδιος ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, στην εκπρόθεσμη τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών στο νομοσχέδιο «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».παραδέχεται ότι τελικά «κολλάει» και στα λεωφορεία!! Και τι κάνουν για τα λεωφορεία χωρίς παράθυρα; Αναζητούν μηχανήματα καθαρισμού αέρα!
Μία ακόμη «επιτελική ανάθεση». Γιατί αν είσαι «κληρονόμος» έδρας, έτσι βλέπεις την πολιτική. Είναι απίστευτοι. Δυστυχώς!», δήλωσε χαρακτηριστικά για την υπόθεση ο Χρήστος Γιαννούλης.