Κρέτσος: Το MEGA τελευταίο επεισόδιο κακοδιαχείρισης στα ελληνικά ΜΜΕ

Κρέτσος: Το MEGA τελευταίο επεισόδιο κακοδιαχείρισης στα ελληνικά ΜΜΕ

Από τα χρόνια των… «παχιών αγελάδων» έχουμε να δούμε 20 νέες σειρές μυθοπλασίας στην ελληνική τηλεόραση, αποδίδουν τα επενδυτικά κίνητρα και οι κανόνες που εφαρμόστηκαν, τόνισε ο υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Λευτέρης Κρέτσος μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Νίκο Σβέρκο.

Για την προσπάθεια συμψηφισμού της λήξης αναμετάδοσης του MEGA και του «μαύρου» στην ΕΡΤ, ξεκαθάρισε ότι πρόκειται για «μαύρη προπαγάνδα», καθώς στην μία περίπτωση η κυβέρνηση έστειλε εν μία νυκτί στην απόλυση χιλιάδες εργαζόμενους, ενώ στην άλλη πρόκειται για το αποτέλεσμα των πρακτικών των μετόχων του καναλιού. Προκηρύσσονται οι δύο «ορφανές» άδειες, καθώς υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον.

«Όσοι κάνουν τέτοιους συμψηφισμούς κάνουν “μαύρη” προπαγάνδα», είπε ο κ. Κρέτσος σχολιάζοντας δημοσιεύματα και τοποθετήσεις περί «μαύρου στο MEGA» σε αντιστοιχία με όσα έγιναν στην ΕΡΤ. Όπως τόνισε, «το “μαύρο” στην ΕΡΤ το έκανε η κυβέρνηση (σσ. Σαμαρά) εν μία νυκτί, να στείλει στην απόλυση χιλιάδες εργαζόμενους και να κλείσει την δημόσια ραδιοτηλεόραση. Όσον αφορά το MEGA, έχει να κάνει με τους μετόχους του».

Θύμισε σχετικά ότι «το 2012 το MEGA, σε μία πολύ δύσκολη εποχή για επιχειρήσεις, μισθωτούς, συνταξιούχους, πήρε ομολογιακό κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 98 εκατ. ευρώ. Τα 88 εκατ. ευρώ αφορούσαν παλαιότερα δάνεια και τα υπόλοιπα 10 εκατ. ευρώ ήταν για κεφάλαιο κίνησης. Παρόλα αυτά συνέχισε σε πορεία με αλλοπρόσαλλες συμπεριφορές των μετόχων του, που φάνηκε και στην Εξεταστική για τα δάνεια των κομμάτων στην Βουλή … οι ίδιοι είχαν ομολογήσει θέματα διοίκησης, κακοδιαχείρισης …. Το MEGA είναι ίσως το τελευταίο επεισόδιο σε μία μακρά λίστα κακοδιαχείρισης στα ελληνικά ΜΜΕ», όπως είπε, θυμίζοντας νωρίτερα «την Ελευθεροτυπία, την Απογευματινή, την ΙΜΑΚΟ, τον όμιλο Λυμπέρη, τον Πήγασο, το Κέρδος, το Alter και τον ΔΟΛ».

«Ως το πρώτο κανάλι της ιδιωτικής τηλεόρασης είχε κυρίαρχη θέση στην διαφημιστική αγορά για χρόνια. Με την κρίση ήταν λογικό να μειωθούν τα έσοδά του, αλλά κάποια στιγμή (το 2010) ο δανεισμός του ήταν πολύ υψηλότερος του κύκλου εργασιών. Και ενώ δόθηκε το “φιλί της ζωής” από τις τράπεζες με όρους που αμφισβητούνται … δεν μπόρεσε να συνέλθει. Και οι δύο περιπτώσεις συνδιοίκησης (πριν και μετά το 2015) δεν μπόρεσαν να επιλύσουν τα προβλήματα. Ίσως κάποιοι το θέλουν κλειστό για να αυξήσουν τα μερίδια τηλεθέασής τους, ίσως κάποιοι έχουν λογικές και έχουν κάνει άλλες επιχειρηματικές επιλογές. Επομένως, πρέπει να μην ταυτίζουμε τις επιχειρηματικές επιλογές με το “μαύρο” της ΕΡΤ», είπε ο κ. Κρέτσος, προσθέτοντας ότι «τώρα, η Πολιτεία πρέπει να δει πώς θα διαμορφώσει ένα σχέδιο επαγγελματικής αποκατάστασης των απολυμένων του».

Ειδικά για την τύχη του αρχείου και της ταινιοθήκης του MEGA, ο κ. Κρέτσος διευκρίνισε ότι αυτά «θα τα αποφασίσουν οι τράπεζες, όταν η εταιρεία μπει σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης. Δεν μπορούμε να πούμε το παραμικρό αυτή την στιγμή», διευκρινίζοντας ότι δεν μπορεί καν να προσδιοριστεί εάν ένας πιθανός διαγωνισμός θα είναι πλειοδοτικός ή μειοδοτικός.

Υπάρχουν πλέον κανόνες και επενδυτικό ενδιαφέρον, προκηρύσσονται οι δύο «ορφανές» άδειες

«Αυτή την στιγμή», συνέχισε ο κ. Κρέτσος, «για πρώτη φορά στην Ελλάδα έχουμε διαδικασίες και κανόνες που τηρούνται από όλους, αδειοδοτημένα κανάλια, καθαρό τοπίο που φέρνει σταθερότητα και στην απασχόληση. Τα πέντε κανάλια θα προσφέρουν 2.000 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης τα επόμενα 10 χρόνια. Η παραμικρή ολιγωρία όσον αφορά τον τραπεζικό δανεισμό ή άλλου είδους υποχρεώσεις μπορεί να συμβάλει σε ανάκληση των αδειών». Παράλληλα, «υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον, θα προκηρυχθούν δύο άδειες που έμειναν “ορφανές” από την προηγούμενη διαγωνιστική διαδικασία του ΕΣΡ».

Παράλληλα, και στα ΜΜΕ και στην παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού «αυτό που κάνουμε είναι να μπουν κανόνες και να δοθούν κίνητρα ενίσχυσης της οπτικοακουστικής δημιουργίας … πρέπει να δούμε μπροστά, να κάνουμε την Ελλάδα ανταγωνιστική, όπως έχουν κάνει πάρα πολλές άλλες χώρες που μας παίρνουν πολλές παραγωγές, όπως η Κροατία, η Ρουμανία, η Τσεχία, ακόμη και η Βουλγαρία», συνέχισε, αναφέροντας σχετικά ότι:

  • λειτουργεί
    ήδη το πρώτο επενδυτικό κίνητρο για οπτικοακουστική παραγωγή,
    με επιδότηση της τάξης του 35%
  • είμαστε
    πολύ κοντά σε φορολογική έκπτωση 30% ανά οπτικοακουστικό έργο
  • έχει
    ενταχθεί στον Αναπτυξιακό όλος ο κλάδος (κινηματογράφος,
    τηλεόραση, video games, animation) για να επιδοτηθούν και ενισχυθούν οι
    απαραίτητες υποδομές παραγωγής (κινηματογραφικών έργων, στούντιο, post
    production, vfx
  • σχεδιάζεται
    το πρώτο επενδυτικό ταμείο αποκλειστικά για οπτικοακουστικές
    παραγωγές
    , για να τονώσουμε την εγχώρια οπτικοακουστική παραγωγή και
    να προσελκύσουμε διεθνείς επενδυτές
  • δημιουργήθηκαν δύο
    νέες «γραμμές» πιστωτικής στήριξης
    (πρόγραμμα εγγυοδοσίας δανείων
    από το Ταμείο Επιχειρηματικότητας ΙΙ και πρόγραμμα εγγυοδοσίας
    αποκλειστικά για οπτικοακουστικές παραγωγές) και τα δύο θα είναι πλήρως
    έτοιμα προς αξιοποίηση από τους δημιουργούς μέχρι το τέλος του 2018

«Ήδη η επίπτωση των μέτρων φαίνεται στην ελληνική τηλεόραση, φέτος θα έχουμε 20 νέες σειρές μυθοπλασίας, κάτι που είχαμε να δούμε από τα χρόνια των “παχιών αγελάδων”, το 2000, είναι πολύ αισιόδοξο αυτό», υπογράμμισε ο κ. Κρέτσος.

Πηγή: stokokkino.gr

Documento Newsletter