Κράτος σερίφηδων – βίντεο ντοκουμέντο σήμερα στο Documento. Σοκαριστικά πλάνα με δημόσιο βασανισμό γυναίκας ΑμΕΑ – Μαζί το HotDoc History, το Docville και η συλλεκτική έκδοση του περιοδικού «Μάσκα»

Κράτος σερίφηδων – βίντεο ντοκουμέντο σήμερα στο Documento. Σοκαριστικά πλάνα με δημόσιο βασανισμό γυναίκας ΑμΕΑ – Μαζί το HotDoc History, το Docville και η συλλεκτική έκδοση του περιοδικού «Μάσκα»

Φάκελος 8 σελίδων. Βαράνε και δέρνουνε για να επιβάλουν τη δεξιά κανονικότητα. Κατασκευάζουν βία και ανομία και μετά πουλάνε προστασία.

Και η Βουλή στα αμπάρια του «Noor1». Η Δικαιοσύνη παραπέμπει – ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ξεπλένουν στην Προανακριτική με νέα θεωρία «σκευωρίας».

Ι.Σ. ΚΑΡΙΩΤΗΣ Άι Άδωνης, ο πολιούχος των ΜΑΤ! Ο πρώτος διδάξας, ο δάσκαλος της καταστολής και κήρυκας της εξόντωσης των απείθαρχων.

ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ Οι αγωγοί προκαλούν φουρτούνες δτις ΑΟΖ της Μεσογείου.

Η Ντόρα «λαγός» του Κυριάκου για τη Χάγη.

ΔΙΚΗ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ: Σε γραμμή Μιχαλολιάκου η εισαγγελέας

ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ: Εφιάλτης χωρίς τέλος για χιλιάδες οφειλέτες παλιών και νέων δανείων που δεν εξυπηρετούνται

ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ: «Να σου δώσω μια να σπάσεις αχ βρε κόσμε γυάλινε»! Ο συγγραφέας Θωμάς Κοροβίνης και η ηθοποιός Κάτια Γκουλιώνη σκιαγραφούν τη μεγάλη «λαϊκή» ποιήτρια.

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ: Τελεσίγραφο για Grexit από FIFA και UEFA

Σε αυτό το τεύχος αρθρογραφούν: Θάνος Μωραΐτης, Γιάννης Σαρακιώτης, Μιχάλης Καρχιμάκης, Λευτέρης Κρέτσος, Θύμιος Γεωργόπουλος

Το Hot Doc History της Κυριακής για τον κόσμο όπως ήταν πριν από 2.020 χρόνια

Αλλάζουμε χρονιά και οι άνθρωποι στρέφουμε το βλέμμα εμπρός. Στο Hot.Doc History που θα είναι ένθετο στο Documento της Κυριακής 22 Δεκεμβρίου αφιερώνουμε και 48 σελίδες ανασκαλίζοντας το παρελθόν της ανθρωπότητας όπως διαμορφωνόταν το «έτος μηδέν» δηλαδή τη χρονολογία που τοποθετείται η γέννηση του Χριστού.

Πού και πώς ζούσαν οι άνθρωποι; Σε ποιές περιοχές της Γης ήταν συγκεντρωμένοι οι περισσότεροι; Πόσος άραγε να ήταν ο παγκόσμιος πληθυσμός; Και ποιο το επίπεδο διαβίωσης στην κοσμοκράτειρα Ρώμη για τους πατρίκιους και τους πληβείους;

Η ζωή παρουσίαζε τεράστιες αποκλίσεις΄ από τις καλύβες των τροφοσυλλεκτών / κυνηγών της Αφρικής ή της Ωκεανίας μέχρι τις πολυτελείς επαύλεις της αστικοποιημένης Ρώμης. Η οποία κρατούσε ζηλότυπα –εκτός από τη στρατιωτική παντοδυναμία της- και το μυστικό της «πρώτης ύλης» των γιγάντιαίων τεχνικών έργων της: Το σκυρόδεμα. Μαζί και της βιοτεχνικής παραγωγής.

Ο ευρωπαϊκός κόσμος αναζητούσε γέφυρες με την ανατολή της προοδευμένης τεχνικά Κίνας και τη μυστηριακή Ινδία. Μέσω Σογδιανής και Παρθίας χαράσσεται λίγο-λίγο από τον 1ο αιώνα π.Χ., επί αυτοκράτορα Βου Τι, ο εμπορικός «δρόμος του μεταξιού». Το 10 π.Χ. σβήνουν τα τελευταία ελληνιστικά βασίλεια στη μακρινή Πενταποταμία. Ένας ξεχωριστός και άγνωστος πολιτισμός έκανε τα δικά του ξεχωριστά στην Κεντρική Αμερική.

Οι επιστήμες –κληροδότημα της ελληνικής αρχαιότητας- προσπαθούν να σπάσουν τα δεσμά της δεισιδαιμονίας και η Ιατρική αναζητεί το νήμα με τον Ιπποκράτη ενώ στην Ινδία πραγματοποιούνται χειρουργικές επεμβάσεις. Η πανθεϊστική Ρώμη ανοίγει τις πόρτες σε κάθε είδους θεότητα και λατρείες· ακόμη και τις μονοθεϊστικές. Ο ίδιος ο Οκταβιανός Αύγουστος είχε μυηθεί στα Ελευσίνια μυστήρια. Στην «άλλη άκρη της Γης» -σύμφωνα με τις ατελείς γεωγραφικές γνώσεις της εποχής- η διδασκαλία του Κομφούκιου, του Βούδα, του Λάο-τσε, αφορούσαν κυρίως στη στάση ζωής και όχι στο ποιοι Θεοί έπρεπε να λατρεύονται.

Ήταν ένας κόσμος σε μετάβαση και γιαυτό εξαιρετικά ενδιαφέρων.

Docville: Ο Γιάννης Τσεκλένης μιλάει για τις χριστουγεννιάτικες βιτρίνες άλλων εποχών 

Ο Γιάννης Τσεκλένης μιλάει στον Σπύρο Οικόπουλο για τις χριστουγεννιάτικες βιτρίνες της Αθήνας που έγραψαν ιστορία. «Ηταν μια εποχή κατά την οποία το κάθε παιδί τραβούσε τη φούστα της μητέρας του για να το πάει στο Μινιόν τις μέρες των γιορτών και φυσικά να βγάλει την αναμνηστική φωτογραφία με τον Αϊ-Βασίλη του καταστήματος», λέει μεταξύ άλλων.

Το «Star Wars» ρίχνει αυλαία και ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης γράφει για το διασημότερο κινηματογραφικό saga που αγαπήθηκε από εκατομμύρια θεατές και αποδείχτηκε χρυσωρυχείο για τους δημιουργούς του.

Ο Χριστόφορος Κάσδαγλης μιλάει στον Νίκο Παπαδογιάννη για την Αριστερά, τα κινήματα και τη μετεφηβική αλητεία με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου του «1983» (Καστανιώτης).

Ο Σπύρος Οικόπουλος συνάντησε τη βραζιλιάνικη ομάδα χορού που συμμετέχει στην παράσταση «Όρνιθες» σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου στη Στέγη και μίλησαν για τον χορό, τη Βραζιλία, τον Μπολσονάρο και τη ζωή στις φαβέλες.

Η λαογράφος Σταυρούλα Πισιμίση μιλάει στην Έμυ Ντούρου για το έθιμο του χριστόψωμου, με αφορμή την έκθεση «Αρτοι και κουλούρες – Το Χριστόψωμο» που παρουσιάζεται στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη».

Η πολυβραβευμένη συγγραφέας Αγγελικής Δαρλάση μιλάει στη Μαρίνα Αγγελάκη για την Ανακωχή των Χριστουγέννων του 1914, με αφορμή το βιβλίο της το «Ωραιότερο χριστουγεννιάτικο στολίδι» (Εικονογράφηση: Αλεξία Οθωναίου) που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Η Κάτια Γκουλιώνη, η ηθοποιός που δίνει σάρκα και οστά στη νεαρή Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, την ηρωίδα της ταινίας του Άγγελου Φραντζή «Ευτυχία» μιλάει στον Κωνσταντίνο Καϊμάκη.

«Η πρόσληψη των στίχων της είναι άμεση, τα λόγια της σχεδόν απτά, το ψυχικό τους αντίκρισμα ακαριαίο» γράφει μεταξύ άλλων ο Θωμάς Κοροβίνης σε ένα κείμενο από καρδιάς για την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου.

Η Έμυ Ντούρου επιλέγει τα λογοτεχνικά αναγνώσματα των φετινών γιορτών, από τις πρόσφατες κυκλοφορίες βιβλίων. 

Η «Μάσκα» ξανά στο περίπτερο με το Documento

Συλλεκτική έκδοση με επιλεγμένες ιστορίες από το θρυλικό περιοδικό της δεκαετίας του ’40.

Οι χάρτινοι ήρωες της «Μάσκας» επιστρέφουν για να υπενθυμίσουν ότι η δικαιοσύνη είναι μια χαμένη υπόθεση σε έναν κόσμο που τον κινεί το κέρδος.

Ετικέτες

Documento Newsletter