Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας: Σιγή ιχθύος παρά το φιάσκο με το ηχητικό – «Στο τέλος θα αξιολογηθούμε για την ακοή μας!»

Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας: Σιγή ιχθύος παρά το φιάσκο με το ηχητικό – «Στο τέλος θα αξιολογηθούμε για την ακοή μας!»

«Βροχή» τα παράπονα

Σιγή ιχθύος τηρεί το υπουργείο Παιδείας παρά τον σάλο και τα παράπονα των υποψηφίων στο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, που εξετάστηκαν το περασμένο σαββατοκύριακο, στα σχολεία της χώρας. Παρά τις θυελλώδεις αντιδράσεις στα Social Media, για τα πλείστα όσα λάθη – παραλείψεις – ανακρίβειες στην εξέταση όλων των ξένων γλωσσών του Κρατικού – αλλά και το μπάχαλο στο ακουστικό κομμάτι όχι μόνο των ισπανικών όπως έγραψε ήδη το documentonews.gr-, δεν υπάρχει καμία επίσημη αντίδραση από την πλευρά του υπουργείου, ίσως και για ενδεχόμενη επανάληψη της διαδικασίας.

Δείτε επίσης: Σάλος με τις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας – Μπάχαλο και φέτος με το ηχητικό μέρος

«Στο τέλος θα αξιολογηθούμε στην ικανότητα ακοής!»

Τελειωμό δεν έχουν τα παράπονα των υποψηφίων που καυτηριάζουν όσα έζησαν, ιδίως στο σκέλος της ακουστικής εξέτασης.

«Μα αντί να πιστοποιείται και να βαθμολογείται η ικανότητα μας στην κατανόηση της ισπανικής γλώσσας μέσω ακουστικής εξέτασης στο τέλος θα αξιολογηθούμε στην ικανότητα της ακοής!», σχολιάζει δεικτικά στο documentonews.gr, υποψήφιος που εξετάστηκε στο μάθημα των Ισπανικών.

Παραμένει απορίας άξιον εάν το υπουργείο θα επιλέξει να απαντήσει ή τελικά θα αγνοήσει τις «φωνές» των υποψηφίων που εμπιστεύτηκαν την κρατική «οδό» και όχι την ιδιωτική για την πιστοποίησή των γνώσεών τους, με ό,τι συνεπάγεται αυτό…

Τι προηγήθηκε

Απίστευτο αλαλούμ που επικράτησε σε εξεταστικά κέντρα για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, το Σαββατοκύριακο που πέρασε. Στη δίνη του κυκλώνα έχει βρεθεί, κατά κύριο λόγο, το ακουστικό κομμάτι της εξέτασης για το επίπεδο Β που εξετάστηκε το μεσημέρι της Κυριακής σε διάφορες σχολικές μονάδες της χώρας.

Συγκεκριμένα, δεν έλειψαν τα «παρατράγουδα», καθώς αντιμετωπίστηκαν οι γνωστές παθογένειες του παρελθόντος με την κακή ποιότητα του ήχου με αποτέλεσμα, σε πλείστες όσες περιπτώσεις, οι εξεταζόμενοι να κοιτάζονται απορημένοι μεταξύ τους, αδυνατώντας να κατανοήσουν τι ακούν. Αξίζει να υπογραμμιστεί πως προηγήθηκε το λεγόμενο δοκιμαστικό μήνυμα στα ελληνικά το οποίο είναι πλήρως κατανοητό στους υποψηφίους καθώς η ροή του λόγου είναι σχετικά αργή και το έχουν ακούσει δεκάδες φορές στα δοκιμαστικά τεστ που έχουν κάνει. Αμέσως μετά ξεκινούσε το ισπανόφωνο ηχητικό και μαζί με αυτό το… μαρτύριο για τους υποψηφίους, ειδικά όσους κάθονταν μακριά από την πηγή αναπαραγωγής του ήχου, που έπρεπε να παλέψουν κόντρα στην κακή ποιότητα και από εκεί και έπειτα με την ηχώ που δημιουργείται σε μία αίθουσα ελληνικού δημόσιου σχολείου…

Πάρτε μία ιδέα από γράφτηκε από την πρώτη στιγμή στα Social Media:

Μάλιστα, ήδη δρομολογούν τρόπους διαμαρτυρίας προς το υπουργείο:

Φυσικά, μετά την έναρξη του ηχητικού δεν ήταν δυνατή η διακοπή του για τους υποψηφίους που σε αρκετές περιπτώσεις απλά περίμεναν να ολοκληρωθεί η διαδικασία της δεύτερης μέρας που είχε ξεκινήσει από τις 08:30 το πρωί. Μάλιστα, το ότι ήταν αδύνατο να σταματήσει η διακοπή του ηχητικού σε «οποιαδήποτε περίπτωση», είχε γίνει σαφές στους υποψηφίους με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο. Πιο συγκεκριμένα, χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση στο Ζάννειο στον Πειραιά όπου είχε από νωρίς καλλιεργηθεί κλίμα… επαυξημένης πειθαρχίας βγαλμένο από άλλες δεκαετίες.

Κλίμα… πειθαρχίας

Αρχικά, αφορμή αποτέλεσαν τα κινητά τηλέφωνα των αγχωμένων παιδιών, ενώ αργότερα -αιφνιδίως και χωρίς άλλη προειδοποίηση- μπήκαν στο «στόχαστρο» τα… ψηφιακά ρολόγια (bands) ενώ ακούστηκαν και ατάκες, σε υψηλούς τόνους, όπως: «για κοιτάξτε με στα μάτια» (σ.σ. ότι δεν έχετε κινητό πάνω σας), τη στιγμή που οι νεαρής ηλικίας υποψήφιοι ετοιμάζονταν για το δεύτερο μέρος της εξέτασης και «όποιος φοράει ψηφιακό ρολόι αποκλείεται τώρα από την εξέταση». Όλα αυτά, μετά από μία ολοήμερη διαδικασία, που όσον αφορά την ισπανική γλώσσα, οι απαιτήσεις ήταν ιδιαίτερα υψηλές καθώς τα θέματα χαρακτηρίζονταν από τους υποψηφίους ως «πολύ δύσκολα», ειδικά στο κομμάτι της κατανόησης κειμένων.

Σε κάθε περίπτωση, αξίζουν συγχαρητήρια(!) στο υπουργείο Παιδείας και στην κ. Κεραμεώς για την «άριστη» επιβολή της τάξης εκφοβίζοντας τους υποψηφίους, νεαρούς και μεγαλύτερους, που θέλησαν να πιστοποιήσουν τη γνώση τους, αλλά και για το γεγονός πως δεν κατάφερε, για ακόμα μία χρονιά, να περιοριστεί το πρόβλημα με το ηχητικό μπάχαλο που συνοδεύει τις εξετάσεις εδώ και δεκαετίες. Για παράδειγμα: Ακουστικά σε κάθε θρανίο…

Documento Newsletter