Στην πρότασή του προς τους Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου, να αναλάβουν πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου στον Πειραιά, με υποδομές και δομές που θα προκαλεί το ενδιαφέρον των εταιρειών, αναφέρθηκε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Π.Κουρουμπλής.
Ο υπουργός τόνισε ότι ξεκίνησε μία νέα δυναμική προσπάθεια, που θέλει όλους τους θεσμούς της ναυτιλίας συμμέτοχους για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η πατρίδα μας, ενώ εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι τις επόμενες ημέρες θα κλείσει η περίφημη αξιολόγηση και ότι τον Απρίλιο τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ θα δείξουν πως η χώρα έχει μπει σε ανοδική πορεία.
Για την ακτοπλοΐα και τη νησιωτικότητα, είπε ότι το υπουργείο καταβάλλει προσπάθειες διεκδίκησης κάποιων ευρωπαϊκών προγραμμάτων στην τρέχουσα περίοδο, ενώ για τον κλάδο της ναυπηγοεπισκευής, είπε ότι στόχος είναι η αποδέσμευση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και η αξιοποίηση ολόκληρου του κλάδου, καθώς υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον από πολλές εταιρείες.
Σημείωσε επίσης, ότι το υπουργείο παραμένει ανοιχτό σε παρατηρήσεις για το πολυνομοσχέδιο που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα και ζήτησε συνεργασία και συνεννόηση από όλους και με όλους για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που ταλανίζουν τη χώρα.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, στην ομιλία του είπε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας βρίσκεται σε συνεχή ανοδική πορεία, διότι κάθε χρόνο υπάρχει μια σταθερή ποσοστιαία αύξηση του αριθμού των επιβατών σε παγκόσμιο επίπεδο, που κυμαίνεται περίπου στο 7%.
«Γεγονός της τάσεως συνεχούς ανάπτυξης είναι οι παραγγελίες νέων και μεγάλων διαστάσεων κρουαζιεροπλοίων τρίτης γενιάς, στο σύνολό τους 78 για την επόμενη δεκαετία» ανέφερε ο κ. Κόντες και πρόσθεσε ότι η προσέλκυση των κρουαζιερόπλοιων στους ελληνικούς λιμένες, δεν εξαρτάται μόνο από τη νομοθετική ρύθμιση που έγινε για το καμποτάζ, αλλά έχει και άλλες διαστάσεις, όπως για παράδειγμα:
Την εσωτερική κατάσταση από πλευράς εργασιακής ειρήνης στους λιμένες καθώς και τον παράγοντα της ασφάλειας
Την ομαλότητα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου
Τη σταθερή πολιτική που σχετίζεται με την τουριστική ναυτιλία και τον τουρισμό γενικότερα* Τις υποδομές στους λιμένες και τα αεροδρόμια
Το δίκτυο των αεροπορικών απ’ ευθείας συνδέσεων με μακρινές χώρες – υπερατλαντικές πτήσεις
Την τιμολογιακή πολιτική των λιμένων, καθώς και αυτήν που αφορά τα τέλη αεροδρομίων
Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Αναφερόμενος στη συγκρότηση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, είπε ότι η Ένωση επιδιώκει πάντα την προώθηση θεμάτων, με προτεραιότητα σε αυτά που επείγουν προς ρύθμιση, και με στόχο να υπάρχει πρόοδος με την έναρξη της φετινής τουριστικής περιόδου.
Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, στην ομιλία του είπε ότι ο δήμος έχει μια στρατηγική και ένα πλάνο, προκειμένου ο Πειραιάς να έχει τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη από τον κλάδο της κρουαζιέρας.
Ο χρόνος που θα το πετύχουμε δεν εξαρτάται μόνο από μας, εξαρτάται από τη σταθεροποίηση – αν θα υπάρξει – της χώρας και της οικονομίας μας, τόνισε ο κ. Μώραλης, και πρόσθεσε ότι σε ό,τι αφορά τον τουρισμό αλλά και επιμέρους θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα, έχει εγκριθεί από τον ΕΟΤ ο τουριστικός σχεδιασμός.
Ο δήμαρχος Πειραιάς αναφέρθηκε στο νέο χρηματοδοτικό εργαλείο της ολοκληρωμένης χωρικής επένδυσης, όπου πολλά ζητήματα που απασχολούν την κρουαζιέρα, αναπλάσεις, οδοποιία, δρόμοι, θα αρχίσουν να δρομολογούνται.
Για το κυκλοφοριακό λόγω των έργων, ο δήμαρχος Πειραιά είπε ότι πράγματι ταλανίζει όλους τους Πειραιώτες και τους επισκέπτες της πόλης. αλλά δυστυχώς δεν μπορεί να το λύσει μια δημοτική αρχή από μόνη της.
«Νομίζω ότι με τον υπουργό που είναι εδώ, πρέπει να υπάρξει πίεση στην κυβέρνηση τους καλοκαιρινούς μήνες τουλάχιστον, να αυξηθεί η δύναμη της τροχαίας στον δήμο Πειραιά» ανέφερε ο κ. Μώραλης.