Συναγερμό σήμανε στις εταιρίες κούριερ η νέα μελέτη της FedEx για την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2024. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι θα διανείμουν 6,2 δισ. δέματα στην Ευρώπη, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023.
Η μελέτη της Effigy Consulting για τη FedEx επισημαίνει ότι η αύξηση οφείλεται στην άνοδο του διαδικτυακού εμπορίου. Συγκεκριμένα, το 70% των προϊόντων (4,2 δισ. δέματα) αποστέλλεται απευθείας σε καταναλωτές.
Πρόκειται για μία περίοδο στην οποία οι ταχυμεταφορές έχουν την τιμητική τους ελέω Black Friday και Χριστουγέννων. Περίπου το 30% του συνολικού όγκου για το 2023 παραδόθηκε τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους.
«Η εορταστική περίοδος είναι κρίσιμη για τον τομέα των ταχυμεταφορών και τις αμέτρητες επιχειρήσεις που υποστηρίζουμε. Αυτή η χρονιά αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη από την πανδημία για τις παραδόσεις δεμάτων, αντικατοπτρίζοντας τη δύναμη του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου», δήλωσε ο Βούτερ Ρόλς, επικεφαλής της FedEx στην Ευρώπη.
Δύο φορές η απόσταση Γης – Σελήνης
Εάν τοποθετήσει κανείς τα δέματα που διανέμονται κατά τη διάρκεια του «χρυσού τριμήνου», το ένα πίσω από το άλλο, θα κάλυπταν δύο φορές την απόσταση από τη Γη στη Σελήνη και θα περίσσευαν αρκετά δέματα. Το συνολικό βάρος των αγαθών που θα μεταφερθούν στην Ευρώπη αυτή την περίοδο θα φτάσει σχεδόν τα 7,5 εκατομμύρια τόνους, που ισοδυναμούν με περίπου 15 κιλά για κάθε κάτοικο της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Το Ηνωμένο Βασίλειο (1,3 δισ. δέματα), η Γερμανία (1,1 δισ.) και η Γαλλία (524 εκατ.) έχουν τα πρωτεία όσον αφορά τον όγκο αποστολών στις γιορτές. Υπολογίζεται ότι δώδεκα δέματα αποστέλλονται για κάθε άτομο στο ΗΒ και την ΕΕ το «χρυσό τρίμηνο».
Παράλληλα, η FedEx προβλέπει ότι η Ευρώπη θα εισάγει περισσότερα αγαθά από χώρες εκτός της ηπείρου από όσα θα εξάγει, με σχεδόν 200 εκατομμύρια δέματα να φτάνουν από χώρες όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ, ενώ 75 εκατομμύρια δέματα θα αποστέλλονται εκτός Ευρώπης. Σχεδόν μισό δισεκατομμύριο δέματα που θα αποσταλούν κατά την εορταστική περίοδο θα είναι εξαγωγές, με ευρωπαϊκές επιχειρήσεις να αποστέλλουν σχεδόν 500 εκατομμύρια δέματα σε άλλες χώρες, εντός και εκτός ΕΕ.
«Η μελέτη αυτή δείχνει επίσης ότι ο ρόλος της Ευρώπης ως εξαγωγική περιοχή δεν πρέπει να υποτιμάται, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ύπαρξης εξαιρετικών διασυνοριακών αεροπορικών και οδικών δικτύων logistics. Στη FedEx αξιοποιούμε επίσης τα δεδομένα που διέρχονται μέσω των φυσικών δικτύων μας για να υποστηρίξουμε τις επιχειρήσεις κατά την εορταστική περίοδο – κάθε πακέτο σαρώνεται 20-25 φορές, με δυνατότητες αξιοποίησης αυτών των δεδομένων για παρακολούθηση και έγκαιρες παρεμβάσεις», πρόσθεσε ο Ρόλς.
Διαβάστε επίσης
Black Friday 2024: 11 συμβουλές για καλύτερες αγορές
Travel Tuesday 2024: Πότε πέφτει η ημέρα με τα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια – Οι καλύτερες συμβουλές