Το δίλημμα «μετρό ή δέντρα» είναι ανύπαρκτο και παραπλανητικό, τονίζει ο επικεφαλής της Ανοιχτής Πόλης, Κώστας Ζαχαριάδης αναφορικά με την ετυμηγορία του Συμβουλίου της Επικρατείας η οποία βάζει φρένο στην αποψίλωση του πάρκου, ζητώντας παράλληλα έγκριση Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης για τις επιπτώσεις της κατασκευής σταθμού στην περιοχή.
Διαβάστε επίσης: Ζαχαριάδης: Και πράσινο και Μετρό και πλατεία στα Εξάρχεια
Ο Κώστας Ζαχαριάδης επισημαίνει ότι η απόφαση του ΣτΕ για τον σταθμό του μετρό στο πάρκο Ριζάρη «επιβεβαιώνει την ανάγκη για μια αξιόπιστη και αποτελεσματική διαβούλευση που θα ελαχιστοποιήσει τις αρνητικές συνέπειες του έργου και θα σέβεται την ανάγκη της περιοχής για πράσινο».
Ο επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης» τονίζοντας ότι η κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό είναι ένα «κοινωνικά και κυκλοφοριακά αναγκαίο έργο» υπογραμμίζει ότι αυτό δεν πρέπει να αντιπαρατίθεται σε άλλες θεμελιώδεις ανάγκες της πόλης.
Σε μια εποχή κρίσιμων κλιματικών απαιτήσεων, ο δημόσιος σχεδιασμός οφείλει να σταθμίζει σωστά τόσο τις τεχνικο-οικονομικές, όσο και τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές διαστάσεις των παρεμβάσεων. Στα πλαίσια της θητείας της νέας δημοτικής αρχής, η Ανοιχτή Πόλη θα συμβάλει με τις προτάσεις της σε αυτήν την κατεύθυνση» τονίζει ο ίδιος.
Επιπλέον, ο Κ. Ζαχαριάδης επισημαίνοντας ότι και στο πάρκο Ριζάρη, η Αθήνα έχει ανάγκη και από μετρό και πράσινο καλεί την κυβέρνηση να σεβαστεί την απόφαση του ΣτΕ και να συνεργαστεί, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, «με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για να επιταχυνθεί και να ολοκληρωθεί το έργο, με αδιατάρακτο το πράσινο στην περιοχή».
«Η απόφαση του ΣτΕ ήταν μια πρώτη νίκη, ο αγώνας για περισσότερο πράσινο στην Αθήνα συνεχίζεται» τονίζει καταλήγοντας ο επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Ανοιχτή Πόλη».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ανοιχτής Πόλης:
Με πρόσφατη απόφασή του, το ΣτΕ βάζει φρένο στην αποψίλωση του πάρκου Ριζάρη και στις παραλείψεις της διοίκησης, ζητώντας έγκριση Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης για τις επιπτώσεις της κατασκευής σταθμού του metro στο χώρο. Η απόφαση του ΣτΕ επιβεβαιώνει την ανάγκη για μια αξιόπιστη και αποτελεσματική διαβούλευση που θα ελαχιστοποιήσει τις αρνητικές συνέπειες του έργου και θα σέβεται την ανάγκη της περιοχής για πράσινο.
Η κατασκευή της γραμμής 4 του metro είναι ένα κοινωνικά και κυκλοφοριακά αναγκαίο έργο που δεν πρέπει να αντιπαρατίθεται σε άλλες θεμελιώδεις ανάγκες της πόλης. Σε μια εποχή κρίσιμων κλιματικών απαιτήσεων, ο δημόσιος σχεδιασμός οφείλει να σταθμίζει σωστά τόσο τις τεχνικο-οικονομικές, όσο και τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές διαστάσεις των παρεμβάσεων. Στα πλαίσια της θητείας της νέας δημοτικής αρχής, η Ανοιχτή Πόλη θα συμβάλει με τις προτάσεις της σε αυτήν την κατεύθυνση.
Και στο πάρκο Ριζάρη, η Αθήνα έχει ανάγκη και από metro και από πράσινο. Καλούμε την κυβέρνηση να σεβαστεί την απόφαση του ΣτΕ και να συνεργαστεί, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για να επιταχυνθεί και να ολοκληρωθεί το έργο, με αδιατάρακτο το πράσινο στην περιοχή.
Η απόφαση του ΣτΕ επιβεβαιώνει την αυτονόητη θέση μας, ότι το δίλημμα «metro ή δέντρα» είναι ανύπαρκτο και παραπλανητικό. Μπορούμε να έχουμε και Μετρό και πράσινο, όπως γίνεται σε πολλές άλλες πόλεις σε όλο τον κόσμο. Με σοβαρότητα, τεκμηρίωση, διαβούλευση, σχέδιο και μελέτη μπορεί να διασφαλίζεται ότι κάθε έργο υποδομής ακόμα και κατά τη διάρκεια της κατασκευής του θα έχει πολλαπλασιαστικά περιβαλλοντικά και κοινωνικά οφέλη. Η απόφαση του ΣτΕ ήταν μια πρώτη νίκη, ο αγώνας για περισσότερο πράσινο στην Αθήνα συνεχίζεται.