ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ: Τι να κάνουμε – Σήμερα στο Documento – Μαζί το HotDoc Ηistory και το Docville

Aπαιτείται η υπεύθυνη στάση όλων μπροστά στην υγειονομική κρίση με πρώτιστο μέλημα τη θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας.

Ο τέως αν. υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης περιγράφει τα άμεσα μέτρα για να κερδίσουμε το στοίχημα

Συγκρατημένα αισιόδοξος ο καθηγητής του Πανεπιστήμιου Στάνφορντ ιωάννης Π. Α, Ιωαννίδης

Αυτοψία σε τρία νοσοκομεία της Αθήνας με τις παθογένειες και τη μάχη του του υγειονομικού προσωπικού

Τα ιδιωτικά θεραπευτήρια στέλνουν τους ασθενείς «πακέτο» στα δημόσια!

Η επιδημία της αισχροκέρδειας χτύπησε μάσκες, αντισηπτικά και άλλα φαρμακευτικά είδη

Η αποτυχία των αγορώβν και το μέγεθος της πανδημίας στρέφουν την υφήλιο σε ανθρωποκεντρικές λύσεις

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η κυβέρνηση αντιμέτωπη με τις νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες της

Ο «εσωτερικός εχθρός» στην υπηρεσία του κράτους της Δεξιάς

Ο Ερντογάν απειλεί και τα ζητά όλα εδώ και τώρα

Άρθρο του Γιώργου Κατρούγκαλου: Να μπει άμεσα ευρωπαϊκός φραγμός στην τουρκική προκλητικότητα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ήταν στραβό το κλίμα το τρώει και ο κορονοϊός

Πρωτοφανές σπιράλ πτώσης με τους αναλυτές να μένουν σιωπηλοί

Σε σταυροδρόμι η Ευρώπη ενώ οι σκληροπυρηνικοί επιμένουν

Μαύρα σύννεφα (και πάλι!) για τον κόσμο της εργασίας

ΔΙΕΘΝΗ

Πράσινο τσουνάμι υπέρ των αμβλώσεων στην Αργεντινή

Με άρωμα γυναίκας ο πρώτος γύρος των δημοτικών εκλογών στο Παρίσι

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Συνέντευξη της Αθανασίας Τσουμελέκα: «Ήρθα χωριατάκι και κατέκτησα τον κόσμο»

Hot.Doc History: Το πολιτικό-αστυνομικό θρίλερ της δολοφονίας του Τζορτζ Πολκ

Ποιος σκότωσε τον Πολκ; Στο ερώτημα αυτό δίνει απάντηση το τεύχος του Hot.Doc History που θα βρείτε ένθετο στο Documento της Κυριακής 15 Μαρτίου. Και η απάντηση που δίνεται είναι ισχυρά τεκμηριωμένη με στοιχεία από την Ελλάδα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στις σελίδες του ενθέτου γίνεται αναδρομή στο καφκικό πολιτικό περιβάλλον της εμφυλιοπολεμικής Ελλάδας και ιδιαίτερα της Θεσσαλονίκης. Στο πογκρόμ τρόμου και φόνων που εξαπέλυσε η Δεξιά και στην απάντηση της «Στενής Αυτοάμυνας». Στα έκτακτα στρατοδικεία που μοίραζαν αφειδώς θανατικές ποινές: 146 μόνο στη Θεσσαλονίκη· περίπου οι μισές του συνόλου όλης της Ελλάδας το 1948.

Μέσα, λοιπόν σ΄ αυτό το περιβάλλον έρχεται στην Ελλάδα ο Αμερικανός δημοσιογράφος Τζορτζ Πολκ απεσταλμένος του δικύου CBS. Ιδεαλιστής, καθόλου φιλοκομμουνιστής αλλά μαθημένος να χώνει τη μύτη του παντού, έρχεται αντιμέτωπος με την απίστευτη διαφθορά που επικρατεί στα αθηναϊκά κυβερνητικά κλιμάκια. Καταγγέλλει τον έλεγχο της οικονομία «από 35 οικογένειες και από μια διεφθαρμένη δεξιά».

Μπαίνει στο στόχαστρο του ελληνικού βαθέος κράτους. Ο υφυπουργός Εξωτερικών Παναγιώτης Πιπινέλης δηλώνει ότι το άρθρο του Πολκ περιέχει «ψευδολογίας υπερβαινούσας όρια επιπολαιότητος, αίτινες όμως είναι επιδεκτικαί να προκαλέσωσι δυσφορίαν αμερικανικής κοινής γνώμης απέναντι βοηθείας εις Ελλάδαν». Την άποψη συμμερίζεται ο ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Τζορτζ Μάρσαλ. H ελληνική κυβέρνηση ζητά από το CBS να τον μεταθέσει. Ο Αμερικανός επιτετραμμένος Καρλ Ράνκιν θεωρεί πως οι ανταποκριτές υπονόμευαν την αποφασιστικότητα των Ελλήνων αξιωματούχων για μαζικές συλλήψεις και εκτελέσεις. Το μέλλον του Πολκ μοιάζει προδιαγεγραμμένο.

Ο μεγάλος Αμερικανός δημοισογράφος Ντρου Πίρσον σε ένα ρέκβιεμ για το Πολκ θα γράψει: «Όταν ένας δημοσιογράφος γράφει αυτού του είδους τις ιστορίες, δέχεται επιθέσεις από τους δεξιούς φιλοβασιλικούς που στύβουν τη χώρα για το δικό τους όφελος και στέλνουν χρήματα έξω σε διπλωματικούς σάκους όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Πιο συγκεκριμένα, αυτοί οι απατεώνες ελπίζουν να δυσφημήσουν ή να απομακρύνουν ορισμένους Αμερικανούς ρεπόρτερ που δουλεύουν στην Ελλάδα».

Η ενοχοποίηση και καταδίκη των Στακτόπουλου –Βασβανά – Μουζνίδη (ο τελευταίος ήταν από καιρό νεκρός όταν δολοφονήθηκε ο Πολκ) δεν ήταν κάτι περίσσότερο από μια αστυνομικο-δικαστική σκευωρία που ελάχιστα έγινε πιστευτή. Ολες οι λεπτομέρεις στο Hot.Doc History της Κυριακής που διαβάζεται και σαν ένα πολιτικό-αστυνομικό θρίλερ.

To Docville ανιχνεύει τις «Ερωτικές καρτ ποστάλ» της Λένας Κιτσοπούλου

Η Λένα Κιτσοπούλου αποκλειστικά στο Docville που κυκλοφορεί με το Documento αυτή την Κυριακή

Η ηθοποιός και συγγραφέας Λένα Κιτσοπούλου μιλάει στον Παναγιώτη Φρούντζο για τις αιχμηρές «Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα» που (κάποια στιγμή) θα ανέβουν στη σκηνή της Στέγης.

Ο ηθοποιός Μανώλης Μαυροματάκης σε συνέντευξη του στον Κωνσταντίνο Καϊμάκη αναφέρει τις λεπτομέρειες από την εμπειρία της συμμετοχής του στη διεθνή ταινία «Οι μεταφραστές» όπου συμπρωταγωνιστεί στο πλευρό της Όλγκα Κιριλένκο.

Ο μπαγλαμάς του Μπάτη και τα μπουζούκια του Χιώτη. Η ιστορία της οικογένειας των γνωστών οργανοποιών Τσακιριάν ξεδιπλώνεται μέσα από το ρεπορτάζ της Έμυ Ντούρου.

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση της ζωγράφου Μαρίας Φιλοπούλου στον χώρο τέχνης 16 Φωκίωνος Νέγρη η Αφροδίτη Ερμίδη συνομιλεί μαζί της.

Ο ερευνητής Νίκος Κουραχάνης σε συνέντευξη του στην Ηλέκτρα Ζαργάνη αναφέρεται στη στεγαστική επισφάλεια, την εργαλειοποίηση του προσφυγικού και το «εμπόριο» ξενοφοβίας.

Η διδάκτορας Αστικής Κοινωνικής Γεωγραφίας του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Νικολίνα Μυωφά γράφει για την ιστορία των προσφυγικών/εργατικών πολυκατοικιών του Ταύρου.

Ο δημοσιογράφος Δημήτρης Χατζηνικόλας μετά από 32 χρόνια στην πιάτσα δοκιμάζεται για πρώτη φορά στην ποίηση και η συζήτηση του με τον Παναγιώτη Φρούντζο απλώνεται σε διάφορα πεδία.

Το χοτ (ντογκ) σποτ της Μιχαλακοπούλου, η ανθρωπογεωγραφία και τα ευτράπελα της νύχτας μέσα από τη αφήγηση του καντινιέρη Νάσου Αγουρίδη στον Σπύρο Οικόπουλο.

Ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Διαμαντής μιλάει για τον «Θαυμαστό καινούργιο κόσμο» του Χάξλεϊ στην Αφροδίτη Ερμίδη.

Ετικέτες