«Έκρηξη» κρουσμάτων κορονοϊού στο δίκτυο καταστημάτων της Τράπεζας Πειραιώς

«Έκρηξη» κρουσμάτων κορονοϊού στο δίκτυο καταστημάτων της Τράπεζας Πειραιώς

Τις δύο προηγούμενες εβδομάδες είχαμε πλήθος καταγγελιών για έκρηξη κρουσμάτων κορονοϊού μεταξύ των εργαζομένων στα σούπερ μάρκετ της Αττικής, της Αχαΐας και της Θεσσαλονίκης και για δύο θανάτους εργαζομένων από covid 19, με τα σωματεία να κάνουν λόγο για λειψά προστατευτικά μέτρα. H αλήθεια είναι όμως ότι κάθε εργασιακός χώρος, αν δεν εφαρμόζονται σωστά τα αναγκαία μέτρα προστασίας, τείνει να γίνει κοιτίδα διάδοσης του κορονοϊού.

Αυτό έγινε τις τελευταίες εβδομάδες στο δίκτυο καταστημάτων της Τράπεζας Πειραιώς του νομού Αττικής, καθώς η διοίκηση της τράπεζας έδινε – και δίνει ακόμη – δικές της ερμηνείες σχετικά με τον ενδεδειγμένο τρόπο εφαρμογής του μέτρου της τηλεργασίας στο 50% των εργαζομένων, ενώ δεν έχει λάβει ακόμα κανένα προστατευτικό μέτρο για τους εργαζόμενους που εργάζονται όλοι, χωρίς αραίωση, με φυσική παρουσία.

Η έξαρση κρουσμάτων του κορονοϊού στο δίκτυο της Πειραιώς έγινε γνωστή από ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων στις Υπηρεσίες της Τράπεζας Πειραιώς η οποία δημοσιεύτηκε την περασμένη Τρίτη 2 Μαρτίου και, μεταξύ των άλλων, ανέφερε: «Το τελευταίο διάστημα “βράζουν” λόγω covid-19 τα καταστήματα της τράπεζας. Βρέθηκαν με κρούσματα το κατάστημα στα Λιόσια, στο Μενίδι, στον Κορυδαλλό, στο Περιστέρι (1725), στην Κηφισιά, στο Χατζηκυριάκειο, στην Ακτή Μιαούλη, στο Μοσχάτο. Σε κάποιες περιπτώσεις υπήρξε διασπορά εντός των καταστημάτων ενώ κάποια καταστήματα έκλεισαν για δεύτερη, ακόμη και για τρίτη φορά!»

Η Πειραιώς εφαρμόζει κατά το δοκούν το μέτρο της τηλεργασίας

Η έκρηξη κρουσμάτων στο δίκτυο καταστημάτων της Τράπεζας Πειραιώς , σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΕΥΤΠΕ, είχε σε μεγάλο βαθμό να κάνει με το ότι η διοίκηση της τράπεζας Πειραιώς είχε ερμηνεύσει κατά το δοκούν και εντελώς διαφορετικά από τις άλλες τράπεζες τη διάταξη περί εφαρμογής της τηλεργασίας στο 50% των εργαζομένων εν μέσω κλιμάκωσης της πανδημίας και υπολόγιζε το ποσοστό του 50% στο συνολικό αριθμό εργαζομένων της επιχείρησης βάζοντας στον ίδιο «κουβά» τους εργαζόμενους στο δίκτυο που έρχονται σε επαφή με το κοινό και τους εργαζόμενους στις υπηρεσίες που δεν έρχονται σε επαφή με το κοινό έτσι ώστε να επιτευχθεί μεν το τυπικό ποσοστό της τηλεργασίας του 50% των εργαζομένων στην επιχείρηση σαν σύνολο ότι όμως και η αραίωση των υπαλλήλων στα καταστήματα.

Με τον τρόπο αυτό η Πειραιώς υπήρξε η μόνη τράπεζα που παρά την υποχρεωτική τηλεεργασία για το 50% των εργαζομένων, διατηρούσε σε εργασία με φυσική παρουσία το σύνολο των εργαζομένων σε κάθε κατάστημα, καταστρατηγώντας τον σκοπό του νόμου που ψηφίστηκε για την προστασία της δημόσιας υγείας.

Το εξώδικο του ΣΕΥΤΠΕ που έφερε εν μέρει αποτελέσματα

Οι εκκλήσεις του Συλλόγου των Εργαζομένων στις Υπηρεσίες της Τράπεζας Πειραιώς προς τη διοίκηση να εφαρμόσει ορθά το μέτρο της τηλεεργασίας δεν έβρισκαν ανταπόκριση, μέχρι που αφενός άρχισαν να σκάνε τα κρούσματα, αφετέρου ο ΣΕΥΤΠΕ έστειλε εξώδικο στη διοίκηση της Πειραιώς ζητώντας την άμεση εφαρμογή της τηλεεργασίας στα καταστήματα του δικτύου σε ποσοστό 50%, όπως κάνουν οι άλλες τράπεζες και τη λήψη μέτρων προστασίας για τους εργαζόμενους.

Το αποτέλεσμα ήταν η διοίκηση της Πειραιώς να αποδεχτεί να υιοθετήσει έστω και με καθυστέρηση κάποια από τα μέτρα προστασίας για τα οποία επί καιρό πίεζε ο Σύλλογος, όπως για παράδειγμα, τον περιορισμό του μέγιστου αριθμού των πελατών που βρίσκονται ταυτόχρονα μέσα σε ένα κατάστημα στο ύψος του συνολικού αριθμού των σημείων εξυπηρέτησης με παρουσία εργαζομένου, την τοποθέτηση​​ προστατευτικών​​ πλεξιγκλάς ​ στις θέσεις εργασίας, και τη ​​παροχή δυνατότητας κλήσης προς κινητά​​ για υπηρεσιακούς λόγους σε όλους τους εργαζόμενους του δικτύου, αντί της περιφοράς ενός τηλέφωνου με δυνατότητα να παίρνει κινητά από εργαζόμενο σε εργαζόμενο. Εξακολουθεί όμως η τράπεζα να αρνείται να εφαρμόσει σωστά τους κανόνες περί τηλεργασίας 

Ετικέτες

Documento Newsletter