Κορονοϊός: Αντιδράσεις κατά του υπουργείου Παιδείας για ανεπαρκή μέτρα που επιτείνουν τις κοινωνικές ανισότητες

Κορονοϊός: Αντιδράσεις κατά του υπουργείου Παιδείας για ανεπαρκή μέτρα που επιτείνουν τις κοινωνικές ανισότητες

Φουντώνει η δυσαρέσκεια σε οικογένειες με μαθητές και ιδίως με παιδιά που είναι στη Γ΄Λυκείου για τον τρόπο που το υπουργείο Παιδείας διαχειρίζεται εκπαιδευτικά ζητήματα, με επίκεντρο την πανδημία, επιτείνοντας κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες. 

Πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν μέτρα άμεσης στήριξης γονιών και μαθητών. Στις εκκλήσεις προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως εκπαιδευτικών, συλλόγων Γονέων και της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) προστέθηκαν και δήμαρχοι της Αττικής που ζητούν ειδική μέριμνα.

Παράλληλα, σε κάθε συζήτησή τους γονείς που έχουν παιδιά στην Γ΄ Λυκείου αναρωτιούνται πόσο θα κρατήσει η… καραμέλα που χρησιμοποιεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τις πανελλαδικές εξετάσεις λέγοντας ότι καταβάλλονται προσπάθειες ώστε να μην γίνουν οι πανελλαδικές τον Σεπτέμβριο. Μα, αυτό που θέλουν είναι να ξέρουν το πότε θα γίνουν, όχι το πότε δεν θα γίνουν. Επίσης, είναι σημαντικό να ανακοινωθεί άμεσα, χωρίς άλλη καθυστέρηση, η ύλη της Γ΄Λυκείου, καθώς συζητείται ακόμα η μείωση του όγκου της. Η αναμονή είναι μια πρόσθετη δυσκολία για τους μαθητές που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές, υπό συνθήκες περισσότερο αντίξοες από άλλοτε, τώρα, με την πανδημία.

Και κάτι ακόμα. Για την τηλεργασία που αφορά και σε μαθητές όλων των τάξεων, υπάρχει, μεταξύ άλλων, ένα πρόβλημα που ενδεχομένως δεν έχει περάσει από το μυαλό των εγκεφάλων του υπουργείου Παιδείας ή και όσων έχουν βαρύ βαλάντιο.

Εφόσον στο σπίτι υπάρχει ένας υπολογιστής, οικογένειες που έχουν δυο τρία και περισσότερα παιδιά -μαθητές, κάνουν αγώνα δρόμου ή και δεν μπορούν να …συντονιστούν με το τηλεμάθημα όταν συμπίπτουν οι ώρες διδασκαλίας. Ασε, που το ιντερνετ σέρνεται.

Ηδη, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας έχει εδώ και μέρες ζητήσει από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει, με ενιαίο τρόπο, την αξιοποίηση των διάφορων εργαλείων ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Καλούν να εξασφαλίσει τώρα όλα τα αναγκαία μέσα σε κάθε μαθητή: δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet και ένα δωρεάν tablet και καμία διακοπή ρεύματος ή σύνδεσης στο διαδίκτυο για κανένα σπίτι. Επίσης, θέλουν μέριμνα ώστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να λάβει υπόψη τις ειδικές ανάγκες των μαθητών που είναι ενταγμένοι σε τμήματα ένταξης ή είχαν παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη. Επίσης, ζητά να μειωθεί και να ανακοινωθεί άμεσα η ύλη της φετινής Γ΄ τάξης των Λυκείων στις πανελλαδικές. Εχει ενδιαφέρον επίσης ότι η ΑΣΓΜΕ καλεί «να κλείσει η πόρτα σε κάθε ιδιωτική εταιρεία, χορηγό και επίδοξο επενδυτή, φορέα της Τοπικής Διοίκησης που αξιοποιεί την “κρίση” ως ευκαιρία για να βάλει χέρι στο Δημόσιο σχολείο. Κάθε πρόγραμμα, κάθε υποδομή και τεχνολογική εφαρμογή με ευθύνη και αποκλειστική χρηματοδότηση του κράτους».

Παράλληλα, την Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020, απηύθυναν επιστολή προς το υπουργείο Παιδείας εννιά δήμαρχοι της Αττικής ζητώντας να ληφθούν μέτρα άμεσης στήριξης γονιών, μαθητών και φοιτητών. Την έκκληση υπογράφουν οι δήμαρχοι Μαρία Ανδρούτσου ( Αγίου Δημήτριου), Χρήστος Βοσκόπουλος (Καισαριανής), Ανδρέας Ευθυμίου (Ταύρου – Μοσχάτου), Δέσποινα Θωμαΐδου (Νέας Ιωνίας), Ανδρέας Κονδύλης ( Αλίμου), Ξενοφών Μανιατογιάννης (Βριλησσίων), Νίκος Μπάμπαλος (Ηρακλείου Αττικής), Βαγγέλης Ντηνιακός Βαγγέλης ( Χαϊδαρίου), Γιώργος Χατζηδάκης (Ηλιούπολης).

Προτείνουν:

– καθιέρωση στην Δημόσια και στην Ιδιωτική Τηλεόραση υποστηρικτικής εκπομπής «Ώρα γονιών», για την ενδυνάμωση τους μέσω της παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών.

– ταχεία εφαρμογή της ψηφιακής τηλεμάθησης, ώστε να μη χαθεί η ουσία της σχολικής εκπαίδευσης και όχι απλά και τυπικά η σχολική χρονιά.

– παροχή σε κάθε έναν ξεχωριστά μαθητή και φοιτητή, ενός υπολογιστή ή laptop/tablet με τον μίνιμουμ αναγκαίο εξοπλισμό και στην δωρεάν ελεύθερη πρόσβαση στις διαδικτυακές υπηρεσίες,

-απαραίτητη έκτακτη χρηματοδότηση, για να καλυφθούν οι προϋποθέσεις τηλε-εκπαίδευσης

Documento Newsletter