Κομισιόν: Ώρα Τζιτζικώστα και παιχνίδι εντυπώσεων με φόντο τα Τέμπη

Κομισιόν: Ώρα Τζιτζικώστα και παιχνίδι εντυπώσεων με φόντο τα Τέμπη

Τα «αδύνατα δυνατά» κάνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, προκειμένου να τοποθετηθεί ο Απόστολος Τζιτζικώστας Επίτροπος Μεταφορών και τουρισμού στη νέα σύνθεση της Κομισιόν. Έτσι, η κυβέρνηση θα έχει το «ελεύθερο» να χειρίζεται, όπως η ίδια θέλει, το έγκλημα των Τεμπών «μπαζώνοντας» τις δικές της ευθύνες και διασφαλίζοντας ότι η Ευρώπη δεν θα πιέσει για διαφάνεια και απονομή δικαιοσύνης, αφού στην θέση – κλειδί θα βρίσκεται πια πρόσωπο της κυβέρνησης.

Μάλιστα, ο «διακαής πόθος» της κυβέρνησης να οριστεί ο Τζιτζικώστας επίτροπος Μεταφορών γίνεται ακόμη μεγαλύτερος μετά την έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), η οποία επιβεβαίωσε τη σαθρή εικόνα και τα εγκληματικά λάθη του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2023. Έτσι, ο Τζιτζικώστας θα αποτελέσει πολιτικό αντίβαρο, για να εξυπηρετήσει τις επικοινωνιακές βλέψεις της ελληνικής κυβέρνησης.

Μάλιστα, σήμερα 4/11 στις 19:30 (ώρα Ελλάδος) είναι το επόμενο crash test, αυτό της ακρόασης και αξιολόγησης Τζιτζικώστα από την επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου και θα διαρκέσει τρεις ώρες.

Αξίζει να επισημανθεί, πως Τζιτζικώστας, αν τελικά αναλάβει το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο, καλείται να διαχειριστεί ένα πακέτο ευρωπαϊκών πόρων ύψους 26 δισ. σε βάθος των επόμενων ετών.

Έκθεση- καταπέλτης το ευρωπαϊκό πόρισμα

Τον Σεπτέμβριο του 2023 ο Άρης Χατζηγεωργίου στην ΕφΣυν δημοσίευσε το βασικό περιεχόμενο του πορίσματος του ERA για το έγκλημα των Τεμπών. Βασικό συμπέρασμα της έκθεσης είναι η εσφαλμένη εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και οι συστημικές ανεπάρκειες των ελληνικών σιδηροδρόμων.

«Κανένας φορέας δεν αναλαμβάνει την συνολική ευθύνη»

Σύμφωνα με την ERA δεν υπάρχει κανένας φορέας, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την συνολική πορεία και βελτίωση των σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας, με αποτέλεσμα οι ευθύνες να γίνονται ‘μπαλάκι” μεταξύ των εμπλεκόμενων στην περίπτωση των Τεμπών. «Στην Ελλάδα δεν υπάρχει σαφής μηχανισμός σε επίπεδο Κράτους-Μέλους που να διασφαλίζει ότι ασφάλεια των σιδηροδρόμων εν γένει διατηρείται και, όπου είναι ευλόγως εφικτό, βελτιώνεται συνεχώς», αναφέρει χαρακτηριστικά το πόρισμα. Συνεχίζοντας για την εθνική νομοθεσία επισημαίνεται, πως «Δεν υπάρχει διαβεβαίωση ότι ισχύουσα (εθνική και ενωσιακή) νομοθεσία στο σύνολό της εφαρμόζεται με ανοιχτό και αμερόληπτο τρόπο, προωθώντας την ανάπτυξη ενός ενιαίου ευρωπαϊκού συστήματος σιδηροδρομικών μεταφορών». «Δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι τα μέτρα που λαμβάνονται για την ανάπτυξη και τη βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων λαμβάνουν υπόψη την ανάγκη για συστηματική προσέγγιση (system-based approach)». Αξίζει μάλιστα να επισημανθεί, πως η ERA χαρακτήρισε «πολύπλοκη» την ελληνική νομοθεσία με τον νόμο νόμο 4632/2019 η τότε κυβέρνηση Μητσοτάκη μεταβίβασε την ευθύνη της ασφάλειας στη ΡΑΣ διατρανώνοντας ότι εφαρμόζονται οι ευρωπαϊκές οδηγίες. Βέβαια, η κυβέρνηση «λησμόνησε» να τονίσει και να ξεκαθαρίσει το εξής βασικό. Ποιες είναι οι ακριβείς ευθύνες της ΡΑΣ; Όπως υπογραμμίζει η ERA, «στην πράξη δεν έχει γίνει ουσιαστική μεταφορά της παραπάνω αρμοδιότητας και κανείς δεν το επιτελεί στην πραγματικότητα, ούτε ΡΑΣ την ασκεί, ούτε το Υπουργείο την ελέγχει».

Δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας

Ένα ακόμη μελανό σημείο της έκθεσης είναι η παντελής ανεπάρκεια τήρησης μέτρων ασφαλείας τόσο υπό κανονικές συνθήκες όσο και σε έκτακτες περιπτώσεις όσο και σε έκτακτες περιπτώσεις. «Η διαδικασία για τον καθορισμό και την κοινοποίηση των κανόνων ασφαλείας δεν εφαρμόζεται με συνέπεια και ορθό τρόπο και δύναται να οδηγήσει σε αυξημένη επικινδυνότητα για την ασφάλεια, καθώς δεν υπάρχει επίσημη διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους παράγοντες κατά τη διαδικασία κατάρτισης και έγκρισης των εθνικών κανόνων και απουσία συστηματικής κοινοποίησης των εθνικών κανόνων, όπως για παράδειγμα σχετικά με επείγοντα μέτρα». Ο ERA χαρακτηρίζει ως «ανεπάρκεια του συστήματος» τη διαπίστωση ότι «αρκετοί φορείς του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα θεωρούν ότι η συμμόρφωση με τους κανόνες η οποία συνίσταται στην πλήρη συμμόρφωση με τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, και αναφορικά με καθήκοντα ουσιώδη για την ασφάλεια- είναι το αποκλειστικό καθημερινό μέσο για την ασφαλή λειτουργία των σιδηροδρόμων». Σημειώνεται, ότι σε πολλές περιπτώσεις η κυβέρνηση έχει δηλώσει πως θα ήταν αρκετή η εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας για να αποφευχθεί κάθε ατύχημα.

Υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ

Κάθε έννοια ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας καταρρίπτεται μετά την ολοένα και μεγαλύτερη υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ, αναφέρει εμφατικά το πόρισμα. «Αναφέρθηκε ως κύρια αιτία για την ελλιπή συντήρηση και τη συνακόλουθη κακή κατάσταση της υποδομής, έχει ως αποτέλεσμα την υποβαθμισμένη κατάσταση της υποδομής και των τεχνικών συστημάτων και δημιουργεί μία κατάσταση κατά την οποία λειτουργία βασίζεται κυρίως στην ατομική ευθύνη του επιχειρησιακού προσωπικού».

Κανένα σύστημα αμαξοστοιχίας

Η έκθεση του ERA διαπιστώνει ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο λειτουργεί χωρίς σύστημα Αυτόματης Προστασίας Αμαξοστοιχιών, ενώ ταυτόχρονα «οι περισσότεροι από τους ενδιαφερόμενους φορείς θεωρούν ότι σωστός χειρισμός του επιχειρησιακού προσωπικού δύναται να διασφαλιστεί αποτελεσματικά (ίσως και αποκλειστικά) (και να επιβληθεί) με την αυστηρή συμμόρφωση με τους εσωτερικούς κανόνες της χώρας, οι οποίοι βασίζονται στο κληρονομούμενο από το παρελθόν σύστημα χωρίς την επικινδυνότητα ως γνώμονα».

Η ώρα των «ανακρίσεων» ήρθε

Από σήμερα Δευτέρα 4/11 ξεκινούν οι ακροάσεις των ορισθέντων επιτρόπων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με στόχο την εξέταση της καταλληλότητας των επιτρόπων στα συγκεκριμένα χαρτοφυλάκια και η απόδοση της θα αξιολογηθεί από μια συνεδρίαση στην οποία οι πρόεδροι των κοινοβουλευτικών επιτροπών και οι εκπρόσωποι των ενδιαφερόμενων ομάδων (συντονιστές) θα κρίνουν την απόδοση του ορισθέντος Επιτρόπου που μόλις άκουσαν.

Μετά την αξιολόγηση, η Διάσκεψη των Προέδρων των Επιτροπών θα εξετάσει το αποτέλεσμα όλων των ακροάσεων και θα διαβιβάσει τη σύστασή της στη Διάσκεψη των Προέδρων. Η τελευταία θα ανταλλάξει απόψεις και θα αποφασίσει εάν θα κλείσει τις ακροάσεις στη συνεδρίασή της στις 21 Νοεμβρίου. Σημειώνεται, πως το νέο Σώμα των Επιτρόπων πρέπει να εκλεγεί με απλή πλειοψηφία στα πλαίσια της ολομέλειας της Ευρωβουλής, με ονομαστική κλήση. Η ψηφοφορία έχει προγραμματιστεί επί του παρόντος να διεξαχθεί κατά τη διάρκεια της συνόδου (25-28) Νοεμβρίου στο Στρασβούργο.

Η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αναλάβει καθήκοντα το νωρίτερο στις αρχές Δεκεμβρίου.

Διαβάστε επίσης

Εκλογές ΗΠΑ: Πότε θα ξέρουμε αν νίκησε η Χάρις ή ο Τραμπ – Τι ισχύει στην περίπτωση… ισοπαλίας

Πέθανε ο μουσικός παραγωγός Quincy Jones

Σοκ στο Περού: Νεκρός ποδοσφαιριστής την ώρα του αγώνα – Τον χτύπησε κεραυνός (Video)

Η χρυσή μπίζνα του Πιτσιλή, ο στημένος διαγωνισμός και οι άνθρωποι του Κυριάκου

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Αγεφύρωτο ρήγμα μεταξύ… νικητών

«Πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια μας, αλλά το θέμα τους είναι τα κινητά…»

«Καρφιά» Ομπάμα για το σχόλιο Τραμπ κατά του Αντετοκούνμπο – «Δεν μπορεί να το κατανοήσει…» (Video)

Πόθεν Έσχες: Ανοίγει η πλατφόρμα για τις δηλώσεις του 2023 – Τι αλλάζει, βήμα βήμα η διαδικασία

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter