Στον αριθμό 15105 θα μπορούν στο εξής να ενημερώνονται οι πολίτες που επιθυμούν να υπαχθούν στο Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ).
Η συγκεκριμένη τηλεφωνική γραμμή θα είναι διαθέσιμη στο κοινό μόνο εργάσιμες ημέρες από τις οκτώ το πρωί έως τις τέσσερις το απόγευμα.
Ο λόγος που το υπουργείο Εργασίας προέβη στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι για να αποφευχθεί οι πολίτες που έχουν ανάγκη το ΚΕΑ, να υποχρεωθούν να απευθύνονται σε αρμόδιους «αναρμόδιους» οι οποίοι επί πληρωμή παρέχουν τις υπηρεσίες τους. Μάλιστα, οι υπηρεσίες Πρόνοιας του υπουργείου διαπίστωσαν ότι σε αρκετές περιπτώσεις, πολίτες που απευθύνθηκαν σε τέτοιους «ειδικούς» έλαβαν ελλιπείς ή εσφαλμένες πληροφορίες «και με οικονομική επιβάρυνση». Όπως έγινε γνωστό έπειτα από ενέργειες του Υπουργείου, «ο αρμόδιος εισαγγελέας διεξάγει ήδη εισαγγελική έρευνα γι’ αυτές τις διαφημίσεις και τις παρεχόμενες ελλιπείς πληροφορίες».
Σε σχετική ανακοίνωση η ηγεσία του υπουργείου Κοινωνικής Αλληλεγγύης, επισημαίνει ότι «ο απλούστερος τρόπος για την υποβολή αίτησης για το ΚΕΑ είναι ηλεκτρονικά από το σπίτι. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΕΑ είναι απλή και φιλική για τον χρήστη, η αίτηση εκεί είναι προσυμπληρωμένη και, εφόσον χρειάζονται συμπληρωματικά στοιχεία, το σύστημα ενημερώνει σχετικά τον αιτούντα».
Η διαφήμιση
Αφορμή η διαφήμιση του 11880 που με διαφήμισή του και ανάλογη χρονοχρέωση παρείχε τη δυνατότητα στους πολίτες να μάθουν αν είναι δικαιούχοι του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, παρά το ότι η διευκόλυνση αυτή παρέχεται δωρεάν.
Στη διαφήμιση (κάτω), χαρακτηρίζονται «πολύπλοκα τα κριτήρια για το ΚΕΑ, μιλά για αδικαιολόγητες ουρές και μας καλεί να τηλεφωνήσουμε με κόστος ένα ευρώ το λεπτό από σταθερό χωρίς να αναφέρει πως υπάρχει σχετική φόρμα στο διαδίκτυο χωρίς κόστος.
Σχετικό ρεπορτάζ έχει κάνει το left.gr καλώντας το 11880 και διαπίστωσε πως στην καλύτερη περίπτωση χρειάζονται δύο λεπτά και 30 δευτερόλεπτα, μόνον για μια απλή ερώτηση.
«Επιπρόσθετα, διακρίναμε την προσπάθεια, μέσω της επανάληψης των στοιχείων από πλευράς του συνομιλητή μας και της αργής διαδικασίας, να καθυστερήσει όσο το δυνατόν περισσότερο η κλήση ώστε να αυξηθεί η χρέωση του πολίτη. Και φυσικά, όλα αυτά από μια ιδιωτική εταιρεία, την «ΕΙΔΗΣΕΟΦΩΝΙΚΗ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.Ε» (που προσφέρει την υπηρεσία 11880) που ούτε δικαίωμα έχει να ζητάει προσωπικά στοιχεία πολιτών ούτε έχει καμία αρμοδιότητα να τους πληροφορεί για το αν δικαιούνται ή όχι το ΚΕΑ», αναφέρει το ρεπορτάζ του left.
“Μετά την κίνηση του υπουργείου, ο εισαγγελέας – σύμφωνα με πληροφορίες του Left.gr – διέταξε έρευνα και ήδη κλήθηκε για κατάθεση στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής υπάλληλος του υπουργείου που ασχολήθηκε με το ζήτημα και διαπίστωσε τηλεφωνικά την προσπάθεια επιβράδυνσης της συνομιλίας από πλευράς του υπαλλήλου του 11880.»