Κάτω από την πίεση του δίμηνου αγώνα των καλλιτεχνών και σπουδαστών καλλιτεχνικών σχολών η κυβέρνηση αναγκάστηκε σε έναν ελιγμό, να δημοσιοποιήσει ΚΥΑ που βελτιώνει τις αποδοχές των καλλιτεχνών με καθιέρωση ειδικής μισθολογικής κατηγορίας (ΚΕ). Δεν ικανοποιεί ωστόσο το αίτημα του αγώνα τους για απόσυρση της τροπολογίας 1565/23 που εισήγαγε το ειδικό μισθολόγιο, αντί να τους εντάσσει στην κατηγορία ΤΕ του ενιαίου μισθολογίου.
Τα παραπάνω υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση προσφέρει (σ.σ. στους καλλιτέχνες) την ευκαιρία να συνεχίσουν πιο δυνατοί, παίρνοντας μαζί τους τους φοιτητές, τους γονείς, τον λαό που ακριβοπληρώνει το χάλι της χάρτινης Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας.
Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση του ΚΚΕ τονίζει τα ακόλουθα:
«Η εξαγγελμένη δυνατότητα πρόσβασης των αποφοίτων των καλλιτεχνικών σχολών στην υπό ίδρυση Ανώτατη Καλλιτεχνική Εκπαίδευση ουσιαστικά ακυρώνεται από τη διαιώνιση και επικύρωση του καθεστώτος των ιδιωτικών καλλιτεχνικών σχολών – με την τεράστια ανομοιομορφία των προγραμμάτων και του επιπέδου σπουδών τους – που κάθε άλλο παρά εγγυάται την επιτυχία των «πολλών» σε κατατακτήριες εξετάσεις.
Το χειρότερο είναι ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να παρασύρει τους καλλιτέχνες στις επιδιώξεις της για ολοσχερή κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος χρεώνοντάς τους το αίτημα για ανωτατοποίηση των ιδιωτικών σχολών. Ένα αίτημα που κανένας συνδικαλιστικός φορέας τους, ούτε των σπουδαστών – προς τιμή τους- έχει διατυπώσει. Αντίθετα με τα αιτήματά τους επιδιώκουν να διευρύνουν τη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία με την καθιέρωσή της στις καλλιτεχνικές σπουδές από το Σχολείο ως το Πανεπιστήμιο.
Ας μην τρέφει αυταπάτες η κυβέρνηση -και οποιοσδήποτε άλλος επιχειρεί να ψαρέψει στα θολά νερά των σημερινών αδιεξόδων της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης – ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί τις ανάγκες τους, να καπηλευτεί τον αγώνα τους, να τους ξεγελάσει. Η κυβέρνηση τούς προσφέρει την ευκαιρία να συνεχίσουν πιο δυνατοί, παίρνοντας μαζί τους τους φοιτητές, τους γονείς, τον λαό που ακριβοπληρώνει το χάλι της χάρτινης Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας. Στο χέρι τους είναι να την αξιοποιήσουν στον αγώνα τους.»