Το αίτημα να πληρώσουν όσοι ευθύνονται για το έγκλημα των Τεμπών αλλά και την ανάγκη να ξεριζωθούν οι πολιτικές της ΕΕ και των κυβερνήσεων που προκαλούν τραγωδίες και οδηγούν σε νέα Τέμπη ανέδειξε η ευρωκοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ στις Βρυξέλλες. Το ΚΚΕ έκανε παρέμβαση για το έγκλημα των Τεμπών κατά την παρουσίαση του προγράμματος εργασίας της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) του Ευρωκοινοβουλίου από τον αρμόδιο Επίτροπο Απόστολο Τζιτζικώστα.
Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης, μέλος της επιτροπής TRAN, προέταξε ως κρίσιμο να μην συγκαλυφθούν οι ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ για την τραγωδία των Τεμπών, αλλά και να καταγγελθεί η πολιτική προηγούμενων κυβερνήσεων καθώς όλες από κοινού προώθησαν το “ένοχο” , όπως το χαρακτήρισε, ευρωενωσιακό πλαίσιο Οδηγιών για την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, με μεγάλες ελλείψεις σε συστήματα ασφαλείας και προσωπικό.
Σημείωσε ότι το σύστημα ασφαλείας ERTMS έχει εγκατασταθεί μόλις στο 14% του σιδηροδρομικού δικτύου γιατί «οι όμιλοι αντιμετωπίζουν τα συστήματα ασφαλείας στο σιδηρόδρομο ως κόστος». Παράλληλα, αναφέρθηκε στην πανελλαδική απεργία της 28ης Φλεβάρη, με αίτημα να πληρώσουν όλοι όσοι ευθύνονται για το έγκλημα να μη συγκαλυφθούν οι πραγματικές αιτίες που οδήγησαν σε αυτό.
Σχολιάζοντας την ομιλία του Επιτρόπου Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) του Ευρωκοινοβουλίου , το ΚΚΕ τονίζει ότι ο Απόστολος Τζιτζικώστας χρησιμοποίησε γενικότητες του περί «προτεραιότητας στην ασφάλεια» ενώ υποσχέθηκε «προβλέψιμο επιχειρηματικό σχέδιο» για τους ομίλους και πακτωλό 70 δις για τη λεγόμενη «στρατιωτική κινητικότητα» στην ΕΕ.
Στην παρέμβασή του ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστα Παπαδάκη ανέφερε τα εξής:
«Για το έγκλημα των Τεμπών, της σύγκρουσης δυο τραίνων στις ίδιες ράγες με 57 νεκρούς, έχουν ευθύνες η κυβέρνηση της ΝΔ αλλά και οι προηγούμενες που από κοινού προώθησαν το ένοχο ευρωενωσιακό πλαίσιο Οδηγιών για την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων με μεγάλες ελλείψεις σε συστήματα ασφαλείας και προσωπικό.
Το σύστημα ασφαλείας ERTMS έχει εγκατασταθεί μόλις στο 14% του σιδηροδρομικού δικτύου γιατί οι όμιλοι αντιμετωπίζουν τα συστήματα ασφαλείας στο σιδηρόδρομο ως κόστος.
Επίσης ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) είχε αδειοδοτήσει αμαξοστοιχίες τριακονταετίας χωρίς πυρασφάλεια.
Κύριε Επίτροπε στην “επί παραβάσει” τοποθέτηση της Κομισιόν προς την Ελλάδα δίνονται ως και εύσημα στην κυβέρνηση της ΝΔ με τον ισχυρισμό περί “ικανοποιητικών βημάτων προόδου”.
Πού βλέπετε αυτά τα “ικανοποιητικά βήματα”:
– όταν μετά τα Τέμπη έχουν σημειωθεί πάνω από 11 ατυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, δύο εκ των οποίων αφορούσαν συρμούς στις ίδιες ράγες και άλλα δύο που θα μπορούσαν να είχαν οδηγήσει σε μετωπική σύγκρουση;
– ενώ ο ελληνικός λαός, οι εργαζόμενοι με διαρκείς ογκώδεις διαδηλώσεις δύο χρόνια τώρα και προετοιμάζοντας μεγάλη πανελλαδική απεργία στις 28 Φλεβάρη, απαιτούν να πληρώσουν όλοι όσοι ευθύνονται για το έγκλημα να μη συγκαλυφθούν, οι πραγματικές αιτίες που οδήγησαν σε αυτό, που παραμένουν και προετοιμάζουν νέα “Τέμπη”»;