Αξιόπιστη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες, με σύστημα προσαρμοζόμενης τετρακίνησης και έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring), αξιόπιστος φωτισμός με IntelliLux LED και προβολείς full-LED και πλήρης ορατότητα χάρη στο θερμαινόμενο παρμπρίζ και το καλοριφέρ στάθμευσης.
Οι νύχτες μεγαλώνουν, οι θερμοκρασίες πέφτουν, οι δρόμοι γίνονται ολισθηροί. Ήρθε η ώρα να προσαρμοστούμε σε χειμερινές καιρικές και οδικές συνθήκες – και όσοι θέλουν να νιώθουν άνετα, οδηγούν Opel. Διαθέτοντας πολυάριθμα χαρακτηριστικά ασφάλειας και άνεσης, τα αυτοκίνητα Opel κάνουν την οδήγηση το χειμώνα ασφαλέστερη και πιο ξεκούραστη. Με προσαρμοζόμενο σύστημα all-wheel drive (AWD), προβολείς IntelliLux LED και θερμαινόμενο τιμόνι, είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν και τις πιο αντίξοες χειμερινές συνθήκες.
Τα χειμερινά ελαστικά εξασφαλίζουν καλύτερο κράτημα και μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος στο χιόνι. Ένα βάθος πέλματος 4 – 5 mm είναι απαραίτητο και τα ελαστικά δεν πρέπει να έχουν λειτουργική ζωή πάνω από έξι χειμώνες.
Σε ολισθηρό οδόστρωμα, η σωστή πρόσφυση είναι εξίσου σημαντική με τα κατάλληλα ελαστικά. Ανάλογα με το μοντέλο, η Opel προσφέρει ευφυή συστήματα ελέγχου πρόσφυσης, από το IntelliGrip μέχρι προσαρμοζόμενη τετρακίνηση (adaptive all-wheel drive) με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring). Με το IntelliGrip του νέου Opel Grandland X, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από πέντε προγράμματα – ακόμα και πρόγραμμα λάσπης (mud) & χιονιού (snow). Το IntelliGrip προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς, επιτρέπει ολίσθηση όταν είναι απαραίτητο και προσαρμόζει τη χαρτογράφηση ελέγχου του πεντάλ γκαζιού. Όταν συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο, το IntelliGrip βελτιστοποιεί τα σημεία αλλαγών σχέσεων, σύμφωνα με τις επικρατούσες οδηγικές συνθήκες, αυξάνοντας περαιτέρω την ασφάλεια και την οδηγική άνεση.
Εναλλακτικά, οι πελάτες μπορούν να ενεργοποιήσουν άμεσα την τετρακίνηση για αξιόπιστο κράτημα σε ολισθηρές επιφάνειες. Ας δούμε πώς το δημοφιλές Opel Mokka X SUV, για παράδειγμα, εξασφαλίζει αξιόπιστο κράτημα σε λάσπη, χιόνι και πάγο: το σύστημα adaptive AWD κατανέμει τη ροπή ανάλογα με τις ανάγκες σε κλάσματα του δευτερολέπτου, από 100% στους εμπρός τροχούς για εξαιρετική οικονομία, μέχρι 50:50 εμπρός / πίσω, εξασφαλίζοντας μέγιστη πρόσφυση.
Για κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης και απόδοσης, το νέο Opel Insignia χρησιμοποιεί ένα σύστημα προσαρμοζόμενης τετρακίνησης (adaptive all-wheel drive system) με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring) και μονάδα πίσω κίνησης με σύστημα διπλού συμπλέκτη χωρίς διαφορικό. Το σύστημα τετρακίνησης του Insignia μπορεί να κατανείμει ροπή σε έναν ή και στους δύο πίσω τροχούς ανεξάρτητα, μία λειτουργία που ονομάζεται torque vectoring και διατίθεται σε όλες τις ταχύτητες. Όταν το όχημα στρίβει, περισσότερη ροπή κατανέμεται στον εξωτερικό πίσω τροχό, επιφέροντας περιστροφή ως προς τον κάθετο άξονα (yaw) – το Insignia στρίβει με μεγαλύτερη ακρίβεια, ανταποκρινόμενο πιο αυθόρμητα στις εντολές του οδηγού. Η ευφυής χρήση της κατανομής ροπής – γνωστής και ως “yaw damping” – έχει σαν αποτέλεσμα πιο ουδέτερη συμπεριφορά, κάνοντας το αυτοκίνητο πιο σταθερό και καλύτερα ελεγχόμενο.
Στη βροχή, το χιόνι και τον πάγο συνήθως προστίθεται και το σκοτάδι τις περισσότερες ώρες της ημέρας τους χειμερινούς μήνες. Ωστόσο, η Opel έχει τα τέλεια μέσα για να τα αντιμετωπίσει: προσαρμοζόμενοι προβολείς full-LED (π.χ. Mokka X, Grandland X) ή προβολείς IntelliLux LED® matrix, όπως στο Astra και το νέο Insignia. Το σύστημα φωτισμού adaptive LED matrix (32 στοιχεία LED, 16 σε κάθε πλευρά στην τελευταία γενιά του νέου Insignia) προσαρμόζεται στις επικρατούσες συνθήκες και επιτρέπει οδήγηση με ενεργοποιημένη τη μεγάλη σκάλα φώτων – χωρίς να ενοχλεί τους άλλους οδηγούς. Επίσης φωτίζει ανθρώπους και ζώα που βρίσκονται κοντά στο δρόμο, νωρίτερα σε σχέση με μία συμβατική μεσαία σκάλα φώτων.
Μία καλή ιδέα είναι να υπολογίζετε πρόσθετο χρόνο για να καθαρίσετε το χιόνι και τον πάγο πριν ξεκινήσετε το ταξίδι. Οι πελάτες της Opel δεν χρειάζεται να ανησυχούν γ’ αυτό, εάν το αυτοκίνητό τους είναι εξοπλισμένο με καλοριφέρ στάθμευσης. Χάρη στον τηλεχειριζόμενο χρονοδιακόπτη ή τον αυτόματο προγραμματισμό σύμφωνα με τους αισθητήρες θερμοκρασίας, η καμπίνα μπορεί να αποκτήσει την ιδανική θερμοκρασία εκ των προτέρων, τα παράθυρα να καθαρίσουν από τον πάγο και ο κινητήρας να προθερμανθεί.
Εξίσου πρακτικά είναι τα συστήματα ξεπαγώματος, όπως οι θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες και τα θερμαινόμενα παρμπρίζ, όπως αυτά που προσφέρονται με τα Opel Insignia και Grandland X. Το παρμπρίζ ξεπαγώνει αθόρυβα και άνετα μέσω μπουτόν, χάρη σε αντιστάσεις από λεπτό σύρμα. Το θερμαινόμενο παρμπρίζ αποτρέπει επίσης το θάμπωμα σε υγρές συνθήκες, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την ορατότητα και την ασφάλεια.
Τα οχήματα Opel διαθέτουν και πρόσθετα χαρακτηριστικά που δημιουργούν μία αίσθηση θαλπωρής μέσα στην καμπίνα. Τα περισσότερα αυτοκίνητα προσφέρουν θερμαινόμενο τιμόνι. Σε λιγότερο από ένα λεπτό, ο οδηγός μπορεί να νιώσει τη ζεστασιά στα χέρια του.
Μιλώντας για ευεξία, τα θερμαινόμενα, πολυρυθμιζόμενα και εργονομικά πιστοποιημένα καθίσματα AGR με τη σφραγίδα έγκρισης των ειδικών της πλάτης του Aktion Gesunder Rücken e.V. είναι το κερασάκι στην τούρτα. Με τα υπερσύγχρονα καθίσματα, όλοι μπορούν να ρυθμίσουν την ιδανική θέση αξιοποιώντας τις πολυάριθμες δυνατότητες. Τα προαιρετικά καθίσματα Premium AGR εξασφαλίζουν ένα ξεκούραστο ταξίδι με ένα μοναδικό συνδυασμό ρύθμισης πλαϊνών μαξιλαριών, λειτουργίας μασάζ και θέρμανσης το χειμώνα ή ψύξης / εξαερισμού το καλοκαίρι. Σαν πρόσθετο στοιχείο πολυτέλειας, το προνόμιο αυτό απολαμβάνουν και οι επιβάτες των θερμαινόμενων πίσω πλαϊνών καθισμάτων των Opel Astra, Grandland X και Insignia.
Οδηγοί και επιβάτες μπορούν απλά να μπαίνουν στο Opel τους χωρίς να φοράνε μπουφάν ή γάντια. Έχοντας στη διάθεσή τους ποικίλες επιλογές θέρμανσης, θα νιώθουν θαλπωρή και ασφάλεια, από την πρώτη στιγμή του ταξιδιού. Και χωρίς τα βαριά επανωφόρια, δεν θα περιορίζεται η ελευθερία κινήσεων τους, ούτε θα δυσκολεύονται να κλείσουν τη ζώνη ασφαλείας.