Δίκτυο e-shop με έδρα στην Κίνα βρίσκεται πίσω από μία από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές απάτες στον κόσμο, ξεγελώντας χιλιάδες ανθρώπους σε Ευρώπη και ΗΠΑ.
Θύματα της ιστορικής απάτης είναι περισσότερα από 800.000 άτομα τα οποία μοιράστηκαν τα στοιχεία της κάρτας τους και άλλα και άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα με ένα fake δίκτυο e-shop. Την ίδια ώρα, 476.000 από αυτούς έχουν δώσει στοιχεία χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, συμπεριλαμβανομένου του τριψήφιου αριθμού ασφαλείας τους. Όλοι παρέδωσαν ονόματα, αριθμούς τηλεφώνου και e-mails.
Η διεθνής έρευνα των εφημερίδων Guardian, Die Zeit και Le Monde φέρνει στο φως τους μηχανισμούς του κυκλώματος, που το βρετανικό Chartered Trading Standards Institute περιέγραψε ως μια από τις μεγαλύτερες απάτες του είδους της, με 76.000 ψεύτικους ιστότοπους που δημιουργήθηκαν.
Ο όγκος των δεδομένων που εξέτασαν οι δημοσιογράφοι και οι εμπειρογνώμονες πληροφορικής δείχνει ότι η επιχείρηση είναι εξαιρετικά οργανωμένη, τεχνικά έξυπνη – και βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη.
Οι προγραμματιστές, που λειτουργούν σε βιομηχανοποιημένη κλίμακα, δημιούργησαν δεκάδες χιλιάδες ψεύτικα διαδικτυακά καταστήματα που προσφέρουν εκπτωτικά προϊόντα από τις εταιρείες Dior, Nike, Lacoste, Hugo Boss, Versace και Prada, καθώς και πολλές άλλες premium μάρκες.
Οι ιστότοποι που διατίθενται σε πολλές γλώσσες, από αγγλικά έως γερμανικά, γαλλικά, ισπανικά, σουηδικά και ιταλικά, φαίνεται ότι έχουν δημιουργηθεί για να παρασύρουν τους αγοραστές να αποχωριστούν χρήματα και ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
Ωστόσο, οι ιστότοποι δεν έχουν καμία σχέση με τις μάρκες που ισχυρίζονται ότι πωλούν και στις περισσότερες περιπτώσεις οι καταναλωτές που μίλησαν για την εμπειρία τους δήλωσαν ότι δεν έλαβαν κανένα προϊόν.
Οι απατεώνες προγραμματιστές ξεγελούσαν τους δήθεν πελάτες τους από το 2015, με ένα εκατομμύριο fake παραγγελίες τα τελευταία τρία χρόνια.
Πολλά από αυτά τα e-shop έχουν «κατέβει», αλλά το ένα τρίτο από αυτά – περισσότερα από 22.500 – εξακολουθούν να λειτουργούν.
«Μία από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές απάτες ψεύτικων καταστημάτων»
Η επικεφαλής αξιωματικός στο Chartered Trading Standards Institute, Katherine Hart, περιέγραψε την «επιχείρηση» ως «μία από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές απάτες ψεύτικων καταστημάτων που έχω δει», προσθέτοντας: «Συχνά αυτοί οι άνθρωποι ανήκουν σε ομάδες σοβαρού και οργανωμένου εγκλήματος, επομένως συγκεντρώνουν δεδομένα και μπορεί να τα χρησιμοποιήσουν εναντίον ανθρώπων αργότερα, καθιστώντας τους καταναλωτές πιο επιρρεπείς σε απόπειρες phishing».
«Τα δεδομένα είναι το νέο νόμισμα», δήλωσε από την πλευρά του ο Jake Moore, παγκόσμιος σύμβουλος κυβερνοασφάλειας στην εταιρεία λογισμικού ESET. Προειδοποίησε ότι τέτοιες συλλογές προσωπικών δεδομένων θα μπορούσαν επίσης να είναι πολύτιμες για τις ξένες υπηρεσίες πληροφοριών για σκοπούς παρακολούθησης. «Η μεγαλύτερη εικόνα είναι ότι πρέπει να υποθέσει κανείς ότι η κινεζική κυβέρνηση μπορεί να έχει πιθανή πρόσβαση στα δεδομένα», πρόσθεσε.
Δείτε επίσης: